Pro-video, alles over verschillende videosystemen

Started by eddy135, July 7, 2014, 17:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Integra

Op de eerste pagina van dit topic werd er al over gesproken...   Uiteindelijk is ie nu toch hier :)

Deze prachtige BVU-950 krijgt een mooi plekje in m'n studio!
Zit minimaal werk aan, de drukrol is hard geworden en de snaren worden iets te ruim.  Daar hebben we wel kitjes voor liggen dus komt helemaal goed!
De recorder presteert verder super, goed signaal op de RF meter. En volgens de urenteller hebben de koppen nog wel een aantal jaren te gaan :)



Job, nogmaals hartelijk dank!!! :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

Fijn dat-ie een nieuw thuis heeft gevonden bij iemand die er lol aan heeft. :D

Integra

Gaat helemaal goed komen! :) Heb zelfs al een mooie TBC voor 'm gereserveerd ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Integra

Tsja, je bedenkt wel eens iets om wat meer licht op het front te krijgen voor de foto :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk


Integra

#132
En dan koop je voor 2 tientjes een zee slecht uitziende recorder, flinke uitwendige schade en het water liep er uit....
Na een lange tijd halfnaakt in het zonnetje te hebben gestaan de gok genomen en kijken hoe levensvatbaar het apparaat is....

Werkt gewoon 100% en heeft héél weinig uren!
Met wat delen van slopers deze recorder weer wat netter gemaakt.
De Sony DVW-A500 met composiet in optie :)





On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Integra

Soms moet je keuzes maken...

Door ziekte steeds minder energie en volledig werken zit er niet meer in.
Zodoende gaat ook het inkomen omlaag...
Concreet betekend dat dat ik eigenlijk geen budget meer heb om alle pro video apparatuur te onderhouden.
Zodoende besloten om bijna alles van de hand te doen.
Mijn werkgever heeft interesse getoond in m'n collectie, dus ik denk dat dat wel goed komt.
Een klein zal nog blijven voor de hobby.

Natuurlijk blijf ik gewoon werken waar ik nu alweer 2 jaar werk.
Gisteren en vandaag weer en leuk klusje gehad.

Een set opgebouwd voor een opdracht waarbij banden bij de klant ter plaatse gedigitaliseerd moeten worden.
Wat kan de set?

2 machines tegelijk kunnen draaien, Umatic lowband, Umatic Highband/BVU en Umatic SP.
Upscalen naar 1080P.
Aspect ratio converteren (van 4:3 naar 16:9)
Direct uploaden naar internet...

Bestaat uit één 19" rack, één HD CRT monitor, één PC sherm en een KVM switch.
In het rack hangen 2 Umatic recorders, 2 TBC's, 2 Videoprocessors/upscalers/converters, 2 Apple Mac Mini's, 2 Afkijk monitoren, een waveform en vectorscoop, een audiomonitor en een netwerkswitch.

Leuk werk! :)






Volgende week andere sets bouwen :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Bas Akkerman

Wat rot joh dat je door ziekte je hobby moet beperken. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik

Rot man hoop dat er in ieder geval genoeg overblijft om van te kunnen leven. Maar dan nog stoppen met zo'n mooie hobby is eeuwig zonde je zou onderhand een museum kunnen vullen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Job

Sterkte, en boven alles: hou er lol in. Doe je volgens mij ook.

Integra

Quote from: Bas Akkerman on March 30, 2018, 07:33:04
Wat rot joh dat je door ziekte je hobby moet beperken. :(

Tsja, het gaat sinds 2006 al minder.... En het word toch steeds erger. Tot nu toe houd de chemo behandeling me op de been en kan ik het waarschijnlijk nog heel lang uitzitten....   Maar het is moeilijk te accepteren dat je als 36 jarige minder kracht en energie hebt dan een 80 jarige.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Quote from: Erik on March 30, 2018, 11:38:35
Rot man hoop dat er in ieder geval genoeg overblijft om van te kunnen leven. Maar dan nog stoppen met zo'n mooie hobby is eeuwig zonde je zou onderhand een museum kunnen vullen.

Het is allemaal afwachten.... Nog heb ik WW en natuurlijk inkomsten uit werk.  In augustus moet ik de bijstand in....  Word dan gekort en krijg dan zeshonderd nogwat in de maand.  Het hangt er van af of ik een deel van de verdiensten uit werk mag behouden of niet....  Zo niet, moet ik stoppen met het werk (anders kost het me geld).  UWV is nog steeds van mening dat ik 40 uur per week kan werken... M'n behandelend artsen zeggen dat meer dan 20 uur gevaarlijk voor me is....   Dat gaat dus even een onzekere periode en strijd worden. Hoe dan ook zal ik straks minder inkomsten hebben. Aangezien ik met m'n hobby geen geld verdien en dus enkel kosten heb, heb ik besloten om de pro video spullen van de hand te doen.
Mijn werkgever heeft interesse getoond in de apparatuur, dus komt het goed terecht :) (met pijn in het hart natuurlijk)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Quote from: Job on March 30, 2018, 11:57:45
Sterkte, en boven alles: hou er lol in. Doe je volgens mij ook.

Ik leef nog (dat is al meer dan ze in 2006 verwachtten :P )

En ik wil zo lang als mogelijk is lekker blijven werken waar ik nu werk.  Aan de werkgever zal het niet liggen! :) (heb net een vast contract gekregen !)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Slecht nieuws. Inderdaad belangrijker dan 'oud ijzer'. Maar het is wel een belangrijk symbool van je achteruitgang, weer iets belangrijks dat wegvalt. Sterkte.

Integra

Quote from: donaldk on March 30, 2018, 21:22:41
Slecht nieuws. Inderdaad belangrijker dan 'oud ijzer'. Maar het is wel een belangrijk symbool van je achteruitgang, weer iets belangrijks dat wegvalt. Sterkte.

Gezondheid is helaas niet te koop...
De rest is een keuze.
Als mijn spullen naar m'n werkgever gaan, is het nog niet "echt" weg.  Baas zegt dat ik het altijd mag gebruiken (ook thuis)  als ik dat wil.

Gelukkig heb ik ook andere hobbies, waar ik me nu meer op wil concentreren :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

En natuurlijk gaan we op m'n werk gewoon verder.
Voor een opdracht van 1200 uur B-Format materiaal was een opstelling nodig.
De operators hadden graag de beschikking over 3 machines.
Tsja, dan regelen we dat. (meer machines op voorraad)





https://youtu.be/XJXW4lebmWw
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

En gisteren maar weer een opgehaald. Deze gaan we ook restaureren en dan kan ie ingezet worden :)







On rare occasions, technology produces something close to perfection!