Subwoofer voor muziek en film

Started by Dirc, May 15, 2018, 17:31:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Ik speel hier ook na alle tevredenheid met een dual xls200ff. Erg prettige aanvulling op mijn vloerstaanders (B&w CM9) die gaan vanaf 60hz meedoen, de subjes doen de rest. Strak en gecontroleerd en genoeg power voor muziek.

Na een xxls400ff, spl1200ultra en svs pb13ultra ben ik aardig content met deze dual subjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dirc

Ik moet de subs hier vermoedelijk nog effe van een steen voorzien inderdaad. Op wat hoger volume begint hij wel erg door de vloer te "trillen".

Akosoft

Spikes moet je juist niet gebruiken met een sub. Rel raadt volgens mij zelfs aan in hun handleiding om de bijgeleverde spikes niet te gebruiken. Het probleem van spikes is dat ze juist je sub koppelen aan de vloer. Met spikes blijft je bovendien vaak toch nog overbodige trillingen horen is mijn ervaring. Gevolg: Waterpas er bij. Nog niet echt opgelost. Hmm, dan maar een tegel erop. Huh, nog niet echt over!. Ook een tegel er onder dan!! Ja weet het, heb het allemaal zelf ook gedaan. Ik wilde er zelf ook nooit aan hoor en vind bv de svs soundpath oplossing erg aan de prijs. Maar geloof me, je wilt nooit meer spikes en die tegels kunnen mooi in de tuin blijven waar ze horen... :)

Dirc

Dat kan ik er ook viltjes onder plakken  :D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Mijn sub is downfiring dus een stuk schuim eronder wordt lastig.

chansig

Onder de pootjes kan toch ? Ik heb ook alleen iets onder de hoeken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc


Dirc

#33
Zoiets wellicht mooi om blokjes af te snijden?
https://www.bax-shop.nl/absorbers/auralex-cornerfill-absorptiebalk-5-08-cm-bordeaux

Scheelt een hele subdude eronder.

chansig

Precies....gewoon proberen. Kost de wereld niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Idd, besteld. Ik denk dat ik de sub er wellicht direct op zet i.p.v. de huidige pootjes.

Ralf67

Niet doen, dan moet de xls200 DF helemaal uit elkaar.

De voeten zitten met grote bouten van binnen uit vast .

Dirc

Ah, goede tip. Dan gewoon het pootje erop.

ruud2

#38
hoi Dirc,

ik kan alleen wat zeggen over subs icm. met muziek.    film is een andere beleef wereld voor subs.
de verwachting dat een sub in muziek veel en hard moet werken.. nee dus... pas als ik ze uitzet ( aktief gefilterd met losse versterking)
hoor je dat er iets mist.
ze draaien op een laag pitje mee, maar ze zijn er wel degelijk.
mijn versterking staat altijd op 12 uur , dan is er voldoende power om de dynamiek  te krijgen.
een vogeltje  fluit vrolijk....de straaljager komt donderend door de kamer.
in mijn beleving zijn subs heel anders ingesteld voor muziek dan wat ik hoor bij film .

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

palmspar

In principe word een sub toch zo vlak mogelijk ingeregeld even hard als de andere speakers.
Bij het mixen van een film word het 0.1 kanaal meestlal 10 db harder gezet voor meer inpact, dus de ervaring is idd anders bij film of muziek.
Luister je op laag volume film of muziek moet de sub eingenlijk nog harder staan, omdat je oren ongevoelig zijn voor laag.

Dirc


gast_001

Quotein mijn beleving zijn subs heel anders ingesteld voor muziek dan wat ik hoor bij film .

Vertel ?

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Dirc

Dat is niet de instelling van de subwoofer meer het laag in verschillende bronnen toch?

ruud2

het is of  .. of  , en niet en ..en
anders is het volgens mij altijd een compromis, maar ik kan er natuurlijk naastzitten...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Dirc

Een crossover pakt toch gewoon het laag en het .1 lijkt me?

vik

Dat ligt helemaal aan de vloer/ondervloer en ruimte. Met een betonnen vloer bv (los van contact geluid naar de buren) speelt een sub juist strakker door middel van koppelen is mijn ervaring. Op deze wijze voer je juist ongewenste trillingen af die anders in de behuizing blijven hangen van de sub. Dat geldt overigens ook voor een hoop luidsprekers. Dan heb je ook nog verschillende kwaliteiten in spikes en couplers.


Quote from: Akosoft on June  9, 2018, 11:45:29
Spikes moet je juist niet gebruiken met een sub. Rel raadt volgens mij zelfs aan in hun handleiding om de bijgeleverde spikes niet te gebruiken. Het probleem van spikes is dat ze juist je sub koppelen aan de vloer. Met spikes blijft je bovendien vaak toch nog overbodige trillingen horen is mijn ervaring. Gevolg: Waterpas er bij. Nog niet echt opgelost. Hmm, dan maar een tegel erop. Huh, nog niet echt over!. Ook een tegel er onder dan!! Ja weet het, heb het allemaal zelf ook gedaan. Ik wilde er zelf ook nooit aan hoor en vind bv de svs soundpath oplossing erg aan de prijs. Maar geloof me, je wilt nooit meer spikes en die tegels kunnen mooi in de tuin blijven waar ze horen... :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Quote from: vik on June 11, 2018, 08:59:55
Dat ligt helemaal aan de vloer/ondervloer en ruimte. Met een betonnen vloer bv (los van contact geluid naar de buren) speelt een sub juist strakker door middel van koppelen is mijn ervaring. Op deze wijze voer je juist ongewenste trillingen af die anders in de behuizing blijven hangen van de sub. Dat geldt overigens ook voor een hoop luidsprekers. Dan heb je ook nog verschillende kwaliteiten in spikes en couplers.
Dat ervaar ik hier thuis ook met beton.
Gekoppeld klinkt beter als ontkoppelt.
Bij een houten vloer was ontkoppelt weer beter

Dirc


PascalP

#49
Quote from: vik on June 11, 2018, 08:59:55
Dat ligt helemaal aan de vloer/ondervloer en ruimte. Met een betonnen vloer bv (los van contact geluid naar de buren) speelt een sub juist strakker door middel van koppelen is mijn ervaring. Op deze wijze voer je juist ongewenste trillingen af die anders in de behuizing blijven hangen van de sub. Dat geldt overigens ook voor een hoop luidsprekers. Dan heb je ook nog verschillende kwaliteiten in spikes en couplers.

Wat denk je van de Soundcare Superspikes voor onder een sub?
Beton met tegelvloer, waar dan weer een kruipruimte onder zit.
Ben aan het overwegen deze te proberen, of anders die SVS Soundpath pootjes.

Mijn sub heeft wel geen schroefdraad, dus moet geplakt worden...
Momenteel rammelen de glazen deurtjes van de boekenkast behoorlijk ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono