Subwoofer voor muziek en film

Started by Dirc, May 15, 2018, 17:31:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Wanneer ik een subwoofer zoek voor zowel muziek als film dan kocht ik vroeger de BK Monolith(+) of de Rel Stadium III. Beide ook gehad.
Wat zijn tegenwoordig de modellen die daarmee vergelijkbaar zijn? Ik zit eraan te denken om mijn JBL's te ondersteunen door een sub die later ook nog mee kan als ik ze upgrade naar 2 zuilen (vermoedelijk Usher).

Aansluiten zal dus zowel high als low level moeten lijkt me.

Ralf67

#1
Kijk voor muziek naar een gesloten Rel.

Bv de Strata 3 of 5 of V

DSP ertussen zoals MiniDSP of Antimode

Iets duurder alternatief is een BK xxls400 FF

Dirc

Muziek en film, maar neem aan dat dat geen probleem zal zijn.

mijkie

daar heb ik ook mee lopen stoeien, icm de Jbl's en met de Adam ARTist 5, ik heb gezocht naar een sub met een high-pass filter !

Die geeft bijvoorbeeld 80 hz en lager niet door aan je monitoren zodat die ontlast worden, leek me wel een mooie optie !!

Ervaring heb ik er niet mee, ik heb inmiddels een setje vloerstaandertjes, die voor mij (nog) geen sub nodig hebben
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ralf67

#4
Hiervoor gebruik ik een Reckhorn S1 tussen Actieve monitors en subwoofer(s)

Niet meer te koop, maar die van mij gaat de markt op.

Je kan x-over, fase en Eq instellen.

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Ralf67


Dirc

De stadium deed het bij mij trouwens ook prima bij film.

W.Otter

Quote from: buckler on May 15, 2018, 20:36:39
Velodyne SPL-1200 Ultra...
Dat vond ik dan weer een hele matige sub!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

martien

Ik heb een rythmik f12 bij mijn forse vloerstaanders (aurum cantus v8f), voor muziek is dat top! Voor film lijkt me dat ook erg mooi. Ook een rythmik fv15hp erbij gehad en deze is voor zowel muziek als film top! (Deze staat nu in de surround opstelling).

buckler

Quote from: W.Otter on May 16, 2018, 08:59:45
Dat vond ik dan weer een hele matige sub!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Dat kan ik me haast niet voorstellen... en al helemaal niet voor het beste van twee werelden zoals films EN muziek.
Superstrak en met enorm veel controle.
Maargoed ieder zijn inzicht natuurlijk.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Dirc

Eigenlijk bizar weinig reacties hier  :D

morca

Jl audio E serie.
Of een rythmik.
Kan er kort over zijn dat is imo het beste voor muziek en film.
Wat wil je gesloten of gepoorte sub.

Ralf67

Leuk als budget het toelaat, maar compleet uit verhouding met de JBL speakertjes  8)

noot87

Geen idee welke JBL speakertjes hij heeft, er zijn heel goede JBL speakertjes. Zelf na vele upgrades ook bij Rythmik aangekomen. Ik zou niets anders meer willen, misschien een grotere Rythmik, maar dat is in mijn ruimte niet  nodig.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Dirc

JBL 305LSR die nu begeleid worden door een BK XLS200

morca

Quote from: Ralf67 on May 19, 2018, 13:31:23
Leuk als budget het toelaat, maar compleet uit verhouding met de JBL speakertjes  8)
Prijs uit verhouding.
Kwaliteit niet ,als ik zo lees zijn die speakers aardig goed.

Verhouding is ook wat je verwacht vd sub.
Als je meer verwacht gaat dat ook meer kosten

Dirc

Ik hoef de wijk niet op stelten te zetten, ik wil gewoon ondersteuning in het laag en de JBL's ontlasten zodat het midden beter is.
De xls200 doet het trouwens verre van slecht met zijn formaat. Heb toch aardig wat grotere jongens gehad (Monolith+, Rel Stadium 3) maar verbaas me toch wel over dit kleine kastje.

Ralf67

Moet je nagaan als je 2 x xls200 neemt  8)

Net eenvergelijkbare subwoofertje getest voor stereo, maar een Monolith vult gewoon veel
eenvoudiger de kamer met diep laag.

Dirc

Ja dat zal vast maar maar je kan niet altijd groot kwijt. De XLS voldoet prima voorlopig.
Ik zoek nu nog schoteltjes voor onder de spikes want die zitten er niet bij. Of natuurlijk een steen / andere spikes.

Ralf67

Gewoon een mooie 30x30 graniet tegel eronder, dat komt het laag ook ten goede.

Alternatief is Soundcare Superspikes M8

Dirk

ik heb nog nooit een sub dmv wat voor spikes dan ook gekoppeld, moet je imo in een thuis-setup ook niet willen...wat de ondergrond ook is.
SVS Soundpath voetjes eronder is één optie, maar er zijn genoeg mogelijkheden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

Nja ze leveren er spikes bij. Dat dan dan een steen tussen moet snap ik.

lukas

Waarom niet gewoon de subs waar je al goede ervaringen mee hebt gehad?

Dirc

Omdat die te groot is voor mijn huidige woning.