zonder Ziggo certificering geen beeld meer via HDMI?

Started by bigbro, May 15, 2018, 08:29:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Hoi,

Gisteren heb ik een gesprek gehad met een vertegenwoordiger van Samsung. Hij vertelde trots dat de tv's van Samsung vanaf 2018 Ziggo gecertificeerd zijn. Nu weet ik niet beter dan dat dit betrekking heeft op de CI Module die je in de tv kunt stoppen zodat je geen tv decoder zoals de Horizonbox meer nodig hebt. Ook meen ik te weten dat deze certificering er al veel langer is voor Samsung modellen. Deze vertegenwoordiger beweerde echter dat vanaf 2018 je ook niet meer via Ziggo kunt kijken wanneer je bijvoorbeeld een ' Belgisch'  toestel koopt en dit via een HDMI kabel aansluit. Dus een decoder bijvoorbeeld Horizon via HDMI naar de tv. Dit om te voorkomen dat mensen nog toestellen kopen in Duitsland of Belgie. Ik weet dat je allerlei informatie via HDMI kunt versturen zoals de copy control(HDCP). Het zou dus in theorie mogelijk zijn om dit te doen. Toch lijkt het mij uitermate sterk dat dit het geval is.

Vraag: kan iemand hier iets over zeggen. Weet iemand hier iets van?

Sjaak_Banaan

Dat lijkt mij heel sterk, wat wint Ziggo daarmee dan? Dit verliest 3/4 van z'n klanten...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

bigbro

Ik vraag me ook af wat Ziggo daarmee wint of verliest. Je weet nooit welke deals worden gesloten. 3/4 lijkt me overigens niet helemaal het geval, het gaat alleen om tv's die niet in Nederland gekocht zijn. Technisch denk ik dat het mogelijk is.

Raphie

Nee hoor, dat zou vrij handelsverkeer in de weg staan, zou zelfs strafbaar zijn :D wat een fantast....
JBL PRX Power!

Nosferatu

Als Ziggo zoiets zou doordrukken dan is dat op verzoek van de importeurs van de TV's, die hebben geen belang bij parallel import. Kan het ? Betwijfel het. Mijn LG 50PK350 is niet gecertificeerd, toch kan ik zonder problemen (via een klein omwegje) de CI+ module gebruiken. En zelf de zendervolgorde instellen.  :smile: Denk dat je te maken hebt gehad met een vertegenwoordiger met of een hele dikke duim of een klokje heeft horen luiden en iets met klepel ofzo.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Cobraatje

Lijkt mij idd een broodje aap verhaal en kan idd ook wel strafbaar zijn.
Zelfde gewauwel als de tv's zijn goedkoper in Duitsland door de grotere afzetmarkt. Als je dan aangeeft dat tv's in kleinere landen zoals Denemarken en het dure Zwitserland ook veel goedkoper zijn......dan volgt er stilte... :)

bigbro

Ok Cobraatje, ik zou graag de links ontvangen van de prijs in zwitserland en in denemarken. Wil namelijk deze maand zo'n scherm kopen en daarmee heb ik een goede onderhandelingspositie. Je hulp wordt gewaardeerd

Raphie

JBL PRX Power!

bigbro

Raphie ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. Ik heb niet de intentie om het scherm in Zwitserland te kopen. Een prijs van eur 6499 is echter enorm. Als ik kan laten zien dat de prijzen in bijvoorbeeld Zwitserland veel lager liggen laat ik zien dat de marges hier enorm zijn.

Ik heb de 75q9f trouwens bij art en craft in Belgie al voor eur 4702 gezien   Dat scheelt 1800 euro !!!!

BernHardN

Oke, dus stel voor mijn werk heb ik een jaar in België gewoond en daar een mooie 75" Samsung gekocht, nu kom ik terug naar NL en neem een abo bij ziggo en werkt m'n TV niet meer... wie pak je hier nu mee of wie geef je het voordeel?

Waarschijnlijk gewoon een slechte vertegenwoordiger!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

bigbro

Grappig. Precies dat heb ik hem gevraagd. Hij zei dat is dan pech

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Littletycoon

Quote from: bigbro on May 15, 2018, 12:14:54
Raphie ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. Ik heb niet de intentie om het scherm in Zwitserland te kopen. Een prijs van eur 6499 is echter enorm. Als ik kan laten zien dat de prijzen in bijvoorbeeld Zwitserland veel lager liggen laat ik zien dat de marges hier enorm zijn.

Ik heb de 75q9f trouwens bij art en craft in Belgie al voor eur 4702 gezien   Dat scheelt 1800 euro !!!!
De 75 Qf9 is een 2017 edge lit model, dit is niet zeflde als de 75Qf9n, het 2018 model fald model. De q9f is niet zo'n denderende tv voor die prijs