Vanaf 25 mei fotograferen personen op straat verboden dsgvo miljoenen boetes

Started by Erik, May 15, 2018, 00:07:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Ik heb er wat moeite mee met deze meneer zijn meningen als feiten te zien.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Op het laatst wordt het idd wat vaag. Maar als de wet idd bestaat dan kan het nog wel eens oppassen worden met foto's nemen iemand mocht eens zeggen  ik heb geen toestemming gegeven dat gaat je geld kosten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

StefaanD

Ben na het eerste tekstblok gewoon moeten stoppen met lezen, kwam niet meer bij van het lachen.

Kjelt

De EU privacy wetgeving wordt inderdaad per 25 mei verscherpt.
Volgens mij gaat dit inhouden dat je wel fotos mag maken van derden alleen die fotos niet mag publiceren zonder toestemming van de betrokken persoon.
Dus niet op een forum zetten of webpage of andere media.
Dit was al zo in veel gevallen bv scholen die geen schoolfoto's online mochten zetten zonder schriftelijke toestemming van de leerlingen of hun ouders. Daarnaast is er nog zoiets als portretrecht maar ik denk dat deze nieuwe wet veel verder gaat.
De Exif informatie is een interessante die linked de desbetreffende persoon aan een datum tijd en lokatie. Zou mij niet verbazen als die informatie er af gestript moet worden voor publicatie en personen die geen toestemming hebben gegeven onherkenbaar in beeld dienen te worden gebracht. Ik ben erg benieuwd hoe de kranten hier mee omgaan dan, want dan zouden bijna alle persfotos heel veel zwarte strepen door het gezicht gaan krijgen  :D

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/ap-roept-scholen-op-zorgvuldig-om-te-gaan-met-beeldmateriaal-van-leerlingen

Hanky Panky

Allemaal bangmakerij en geleuter van mensen die zichzelf graag horen praten. Er verandert wel wat maar de wereld wordt niet op de kop gezet. Bovendien gaan lokale wetten boven de AVG.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Ik maak zelf nogal eens foto's tijdens concerten en daar staat sowieso de artiest op en soms ook deel publiek 1e rij goed zichtbaar.
Ben ik dan straks strafbaar? Tot ik zeker weet van niet wacht ik wel even, geen zin in achteraf gezeur.
Krijg idee dat ze het goed bedoelen maar dat ze beetje doorslaan. Kijk naar die apen foto fotograaf is failliet gegaan aan rechtzaken.

Quote from: Kjelt on May 15, 2018, 10:11:56
De EU privacy wetgeving wordt inderdaad per 25 mei verscherpt.
Volgens mij gaat dit inhouden dat je wel fotos mag maken van derden alleen die fotos niet mag publiceren zonder toestemming van de betrokken persoon.
Dus niet op een forum zetten of webpage of andere media.
Dit was al zo in veel gevallen bv scholen die geen schoolfoto's online mochten zetten zonder schriftelijke toestemming van de leerlingen of hun ouders. Daarnaast is er nog zoiets als portretrecht maar ik denk dat deze nieuwe wet veel verder gaat.
De Exif informatie is een interessante die linked de desbetreffende persoon aan een datum tijd en lokatie. Zou mij niet verbazen als die informatie er af gestript moet worden voor publicatie en personen die geen toestemming hebben gegeven onherkenbaar in beeld dienen te worden gebracht. Ik ben erg benieuwd hoe de kranten hier mee omgaan dan, want dan zouden bijna alle persfotos heel veel zwarte strepen door het gezicht gaan krijgen  :D

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/ap-roept-scholen-op-zorgvuldig-om-te-gaan-met-beeldmateriaal-van-leerlingen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt