Express VPN installeren op router (Asus RT68AC) lastig/schadelijk?

Started by LittleNinja, May 13, 2018, 11:26:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Heren,

Een kennis van me wil een Asus RT68AC aankopen om gebruik te kunnen maken van een VPN verbinding. Nu heeft hij gelezen dat je eerst iets moet installeren op de router (flashen?) voordat je dit kunt doen, ondanks de open VPN op deze router.

Ook schijnt het zo te zijn dat je de router zou kunnen beschadigen?? 🤷🏼‍♂️

Iemand goede adviezen, links, filmpjes enzovoort?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Hier kan je alles vinden over Merlin WRT, laatste versie is 384.5
https://www.snbforums.com/
JBL PRX Power!

dennism

Quote from: LittleNinja on May 14, 2018, 07:52:44
Helemaal niemand die hier iets van weet?

Gevaarlijk is het in de regel niet, zolang je maar weet wat je installeert (zeker van zijn dat er geen kwaadaardige zaken in de firmware image zitten) en correct de instructies opvolgt zodat er geen kans is het apparaat te bricken.

Achiel

Asus heeft ook apps voor op de router volgens mij, anders veel knowhow op het Tweakers forum.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Raphie

Dit gaat over ASUS WRT by Merlin, SNB is zijn thuishonk.als jullie beiden nou niet weten waar dit over gaat, dan schiet het niet erg op....... :D
JBL PRX Power!

LittleNinja

Quote from: Raphie on May 14, 2018, 14:23:01
Dit gaat over ASUS WRT by Merlin, SNB is zijn thuishonk.als jullie beiden nou niet weten waar dit over gaat, dan schiet het niet erg op....... :D

Ik begin me zorgen te maken Raphie... ik weet het ook niet en die vriend ook niet. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

De link staat hierboven in het topic, wanneer daar even inlezen al te veel moeite is, dan zou ik er maar niet aan beginnen...  :D
JBL PRX Power!

LittleNinja

Quote from: Raphie on May 14, 2018, 14:45:50
De link staat hierboven in het topic, wanneer daar even inlezen al te veel moeite is, dan zou ik er maar niet aan beginnen...  :D

Oh nee, zeker niet teveel moeite. Zodra er tijd beschikbaar is, duik ik (of hij) er in. Thanks man!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"