akoestiek (laag probleem oplossen?)

Started by audio_stabilo, May 12, 2018, 10:06:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Ok.
En probeer Dave Holland Big Band- Free for All eens.
Geweldige intro en sowieso een genot. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

audio_stabilo

Net vloerkleed en banken naar voren gehaald. Minder laag

Staaled

Quote from: audiogek on May 12, 2018, 18:29:33
Ja dAt komt dan wel weer goed door.

Luister Wevel - somthing eens. Hoor jij/jullie vanaf de 1:10 ofzo. Hoor je dan op de 1.30 een nog dieper laag ? Of valt die ook weg. Hier valt die weg
Die is hoorbaar.
Maar minder luid hier dan voorgaande toon.
Hou er ook rekening mee dat het gehoor minder gevoelig wordt naarmate het dieper gaat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

audio_stabilo

Quote from: Staaled on May 12, 2018, 18:45:15
Die is hoorbaar.
Maar minder luid hier dan voorgaande toon.
Hou er ook rekening mee dat het gehoor minder gevoelig wordt naarmate het dieper gaat.

Oké. Nou dat zijn de van die frequenties die ik bij stardust wel hoor. Ramen trillen er net niet uit.
Maar heb het vermoeden dat ik me druk maak om niks. Die frequenties hoor je bij hem gewoon harder. Plus dat ze bij hem meer in de hoeken en muur staan. En andere ruimte natuurlijk

jvanhambelgium

Quote from: audiogek on May 12, 2018, 18:41:52
Net vloerkleed en banken naar voren gehaald. Minder laag

Dat is normaal dat je na het naar voor halen van de bank (nog) minder laag gaat hebben.
Het kan ook te maken hebben met de constructie. Heb jij houten wanden/vloeren ? Of is alles steen/beton onder die houten vloer etc? Wat met plafonds ? Beton? Of houten plafonds met tussenruimtes etc ?



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Staaled

Quote from: audiogek on May 12, 2018, 19:13:47
Oké. Nou dat zijn de van die frequenties die ik bij stardust wel hoor. Ramen trillen er net niet uit.
Maar heb het vermoeden dat ik me druk maak om niks. Die frequenties hoor je bij hem gewoon harder. Plus dat ze bij hem meer in de hoeken en muur staan. En andere ruimte natuurlijk
Bijna zeker dan dat het laag bij hem oploopt door wat (prettige) resonanties.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ralf67

Quote from: Staaled on May 12, 2018, 17:51:14
Een betere test is Phaeleh- Afterglow.

Fijn nummer, laag staat hier als een huis.

Gestreamed met IPad en Spotify

Sirius666

Quote from: audiogek on May 12, 2018, 19:13:47
Oké. Nou dat zijn de van die frequenties die ik bij stardust wel hoor. Ramen trillen er net niet uit.
Maar heb het vermoeden dat ik me druk maak om niks. Die frequenties hoor je bij hem gewoon harder. Plus dat ze bij hem meer in de hoeken en muur staan. En andere ruimte natuurlijk

Intro is een leuke test:

https://youtu.be/0eCQ9F1OPvs

Raphie

Quote from: audiogek on May 12, 2018, 18:41:52
Net vloerkleed en banken naar voren gehaald. Minder laag
logisch, op 1/3 lengte en korter van de zijwand heb je het meeste laag, dus hoe meer de bank naar het midden verhuist, des te minder laag je zal horen
JBL PRX Power!