Affinity photo de PS vervanger?

Started by Erik, December 11, 2016, 21:33:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Iemand al ervaring met Affinity photo ?
Komt van Mac is nu ook voor Windows uit en zou bijna ongeveer dezelfde mogelijkheden als photoshop hebben soms zelfs beter kost €50 en geen maandelijkse kosten door duur abonnement.
Ben wel heel erg geïnteresseerd geraakt in dit product voor dat geld kun je je bijna geen buil aan vallen.
Oh tijdelijk zelfs voor 40 euro te krijgen :headbanging:
Toch maar eens bestellen als ik thuis ben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

R

Ik zal de 1.4 demo eens proberen. Zat toevallig net te kijken om PS CC aan te schaffen.

Erik

1.5 is wel een enorme sprong vooruit he dat mis je in de demo 1.4 voorlopig.  er zal wel een nieuwe demo komen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Grootste probleem is compatibiliteit met filters en lesmateriaal.
Voor Adobe producten is enorm veel te vinden en dat helpt toch vaak enorm als je ergens mee zit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Plugins voor PS en LR werken gewoon met Affinity. En men heeft zelf inmiddels een aardig arsenaal aan tutorials en videos online gezet.

Ik heb Affinity Photo en Designer al sinds de initiële releases op Mac, met name als lichte oplossing voor op reis. Nu met de beschikbaarheid van heel veel lensprofielen ga ik er steeds meer gebruik van maken als hoofd-editor c.q designer. Fijne programma's!
Groeten,
Edwin

Bama

Heb hem ook maar even gekocht, zal eens kijken of ik er mee kan werken

Erik

Ik hem ook gekoch wat me welirriteert is dat als ik originele en na bewerkte foto naast elkaar toon ze zoveel mogelijk van elkaar af worden getoond ipv dicht naast elkaar vooral op 34 inch erg lastig.
Maar merk toch dat ik geen PS ervaring heb. Even wat doen en rommelen geeft niet zo goed resultaat LR levert mij nog betere plaatjes en ook sneller  op.
Zal toch investeren zijn in of PS of de honderd video's van Affinity kijken.
Ik heb nog een cursus boek liggen van PS zou die hiervoor te gebruiken zijn iemand zei dat de bedoening redelijk gelijk was dat zou dan wel mooi zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

#7
Heb even wat zitten spelen maar eer ik al die filmpjes gezien heb :o

Erik

Nu ook een boek te koop dat je leert ermee te werken tijdelijk met 25% korting. Ik heb er ook maar eentje besteld €33 ipv €45

https://affinity.serif.com/en-gb/photo/workbook/
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

En, wat zijn je ervaringen met Affinity?

AudioEnZo

Grootste nadeel van Affinity wat ik ondervonden heb is het trage laden van Fujifilm RAF bestanden, tenenkrommend gewoon.

Rob Eric Blank

Quote from: AudioEnZo on June 11, 2018, 19:49:51
Grootste nadeel van Affinity wat ik ondervonden heb is het trage laden van Fujifilm RAF bestanden, tenenkrommend gewoon.
Die Fuji beelden zijn voor veel RAW editors een hand vol.

AudioEnZo

Camera Raw van Adobe opent ze in no time.