subwooder bromt

Started by Mordante, February 5, 2018, 18:00:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Beste mensen. Enige tijd geleden heb ik een Yamaha RX-A660 gekocht. Maar nooit gebruik gemaakt van de surround mogelijkheden.

Afgelopen weekend heb ik een subje erbij gekocht. Een Scansonic S12. Echter wanneer ik deze aansluit op mijn Yamaha en de sub aanzet begint deze te brommen. De sub bromt alleen wanneer ik de signaalkabel is aangesloten.

Heeft iemand tips waar dit aan kan liggen?

mijkie

staat de sub aangesloten op dezelfde stroom-groep ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mordante

Quote from: mijkie on February  5, 2018, 18:14:59
staat de sub aangesloten op dezelfde stroom-groep ?

Ja alles staat op dezelfde groep.

Nu net wat onderzoek gedaan. De sub verplaatst naar mijn PC kamer waar ik een Onkyo 9010 versteker heb staan met CEC TL51x CD loopwerk. De sub op de line-out aangesloten. Geen brom te horen. Alles ging goed. Vervolgens de sub weer op de Yamaha aangesloten en alle HDMI kabels lost getrokken.

HDMI 4 van de laptop - geen brom
HDMI 3 van de PS3 - geen brom
HDMI 2 van DVD speler - geen brom
HDMI 1 van Ziggo kastje - bingo daar is de bron van de brom

HDMI kabels omgewisseld van poort 1, ziggo kast blijft brommen.
Ziggo kast op andere HDMI poort blijft brommen
Ziggo kast uitgezet, blijft brommen
Netsnoer uit ziggo kast, blijft brommen

Iemand nu een tip?

Bestaan er HDMI kabels zonder mantel/massa. Zodra ik de massa (of hoe dat heet) van de HDMI kabel tegen de massa van de HDMI aansluiting op de versterker hou begint deze te brommen.

mijkie

#3
hoe krijgt t Ziggo-kastje zijn signaal, via een netwerkkabel of via coax ?

trek de coax of netwerkkabel eens los, dan is waarschijnlijk je brom weg, dan daar t probleem wegnemen, ik had t via de coaxkabel, ik heb de buitenmantel losgekoppeld bij de stekker en voilà  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mordante

Quote from: mijkie on February  5, 2018, 19:35:28
hoe krijgt t Ziggo-kastje zijn signaal, via een netwerkkabel of via coax ?

trek de coax of netwerkkabel eens los, dan is waarschijnlijk je brom weg, dan daar t probleem wegnemen, ik had t via de coaxkabel, ik heb de buitenmantel losgekoppeld bij de stekker en voilà  ;D

Via Coax.

Zat nu ook net te zoeken. het schijnt een bekend probleem te zijn. Een COAX mantelstroomfilter schijnt ook te (soms/deels) te werken.

Trabuca

Controleer ook even of de stekkers van de sub en Ziggo kastje goed contact maken met de randaarde. Hier had ik hetzelfde issue totdat ik er achter kwam dat er verfresten op de aardpennen van het stopcontact zaten. Ik zat ook eerst allerlei andere dingen los te halen, en dat hielp soms ook iets.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Mordante

Quote from: Trabuca on February  5, 2018, 19:41:33
Controleer ook even of de stekkers van de sub en Ziggo kastje goed contact maken met de randaarde. Hier had ik hetzelfde issue totdat ik er achter kwam dat er verfresten op de aardpennen van het stopcontact zaten. Ik zat ook eerst allerlei andere dingen los te halen, en dat hielp soms ook iets.

Het Ziggo decoder is dubbel geïsoleerd en heeft dus geen rand aarde.

Trabuca


En het stopcontact waar de sub in zit? Dat was hier de boosdoener
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

jossie

#8
Quote from: Mordante on February  5, 2018, 19:45:12
Het Ziggo decoder is dubbel geïsoleerd en heeft dus geen rand aarde.
Volgens de manual van de scansonic is die ook dubbel geïsoleerd. Dan kan er geen aardlus naar de sub ontstaan, raar. Of zit er toch een geaarde netsnoer aan?

Mantelfilter lost in ieder geval het probleem op als het een aardlus is met de sub.
Omni !

Mordante

Quote from: jossie on February  5, 2018, 20:07:51
Volgens de manual van de scansonic is die ook dubbel geïsoleerd. Dan kan er geen aardlus naar de sub ontstaan, raar. Of zit er toch een geaarde netsnoer aan?

Mantelfilter lost in ieder geval het probleem op als het een aardlus is met de sub.

Op de Scansonic zit een standaard 3 pennen euro connect en een stekker met rand aarde. Ook op de achterkant zie ik niet het dubbele 4kantje staan.

jossie

Quote from: Mordante on February  5, 2018, 20:16:08
Op de Scansonic zit een standaard 3 pennen euro connect en een stekker met rand aarde. Ook op de achterkant zie ik niet het dubbele 4kantje staan.
Dat verklaard de brom, maar op de website staat in de manual iets anders... vreemd.

Ben je mooi klaar mee. Elk volgende apparaat met aarde brengt de brom mogelijk terug, TV, beamer.
Omni !

Mordante

Vandaag twee mantelstroomfilters besteld.

Hoop dat het gaat werken

jossie

Postduiven zijn sneller.
Omni !

jossie

Waar blijft die bestelling toch?

Zelfs kruipend was ik al terug geweest.
Omni !

Mordante

Destijds twee mantelstroomfilters gekocht. Ik gebruik er 1 en het werkt goed. Wel moet ik de signaalversterker blijven gebruiken. Haal ik deze er tussenuit dan ben ik ook ongeveer de helft van mijn zenders kwijt.