graag hulp => probleem doffe knallen uit speaker (Rotel RMB-1075)

Started by skippy_gj, May 9, 2018, 20:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skippy_gj

ik heb een RMB-1075, als ik ik mijn HT gebruik komen er doffe vrij harde knallen uit de speaker. Het maak niet uit of ik de tuner, dvd speler of ps4 gebruik. De rode lampen van de RMB-1075 blijven branden.
Alle speakers geven dit probleem. Ik zet de boel maar gauw uit omdat ik denk dat deze dreunen niet goed zijn voor de speaker. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn, en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

Gemineye

:)

skippy_gj

ja dat ga ik sowieso doen. Wellicht heb je een idee van de oorzaak.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

tommi

Lijkt op een kortsluiting ergens. Ik zou 'em ff aanzetten zonder speakers eraan, kijken wat ie dan doet. Op die manier weet je of er geen sluiting in een van de speakerkabels zit.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Dirc

dat kun je ook testen door 1 speaker los te koppelen natuurlijk. kortsluiting in beide kabels lijkt me wel heel stug.

Gemineye

Dit lijkt me een redelijk typisch voorbeeld van een AMP die overlijdt. Probleem in de kabels lijkt me niet waarschijnlijk
:)

Edliver

Heb gelijkaardig probleem gehad met m'n allereerste Denon,dit bleek een warmte probleem te zijn,deze werd gelijk vervangen door een nieuw exemplaar zonder problemen.
Dit kwam na een tijdje te spelen en was zeer luid kort en hevig,het toestel werd toch niet overmatig warm.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Gemineye

De versterker van mijn subwoofer had recent iets vergelijkbaars. Regelmatig een harde knal erdoor. De problemen verergerden bij mij al heel snel. Bleken meerdere componenten aan vervanging toe te zijn, is ook een min of meer standaard probleem bij REL st-serie vond ik op internet. Jouw probleem net de rotel klinkt vergelijkbaar. Het goede nieuws is; bij mijn sub was het vlot klaar en die kan er nu weer jaren tegen hoop ik.
:)

skippy_gj

Ik heb met stofzuiger en compressor de rotel van binnen schoongemaakt. Het probleem lijkt nu over.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

skippy_gj

toch niet opgelost, de ellende begon weer. Nu wegbrengen ter reparatie.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *