Audio Solutions O204F (buizenversterker)

Started by audio_stabilo, May 9, 2018, 20:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik heb een vraag (goedenavond trouwens)

Op dit moment draai ik met de Audio Solutions O204F speakers. Deze heb ik nu op een Lindorf SAID2070.

Echter heb ik ook een buizenversteker erop gehad (Synthesis Flame) 2x25 watt. Ik vond dit veel mooier klinken. Veel meer betrokkenheid en emotie bij de muziek. Helaas zat er een VROM in deze versterker dus die moest terug. Ook wat het laag van de buizenversterker veel mooier dan welke transistor versterker ik hier ook op zet. Hoe kan dit?

Nu kan ik ook aan een Synthesis Nimis LE komen. Deze heeft uit mijn hoofd 2x 20 watt.
Ga ik dit redden met mijn speakers of ga ik ze zwaar te kort doen qua vermogen ? Ik hou ook wel eens van wat harder spelen. Ik wil deze versterker misschien aanschaffen maar zou graag eerst willen weten of ik hier genoeg aan heb qua vermogen.

Dimensions (HxWxD) : 1128mm x 232mm x 399mm
Weight : 30 kg each
Shipping weight : 33 kg each
Sensitivity : 89,5 dB @ 2.83V 1m
Nominal power handling : 140 W rms
Maximum unclipped power handling : 280 W;
Impedance : nominal 4,0 ohms; minimal 3,4 ohms @ 170Hz;
Crossover frequency : 700 Hz; 2300 Hz
Frequency response (in-room environment) : 37-26000 Hz
Drivers : 2,5 cm silk dome tweeter, 15 cm paper cone mid, two 15 cm paper cone mid-bass drivers


Dankje !

Deleted User

Wattage zegt helemaal niets... uitproberen dus...

ps... Je had toch mooie actieve Kef LS50 speakers?

audio_stabilo

Quote from: jazzman on May  9, 2018, 21:27:31
Wattage zegt helemaal niets... uitproberen dus...

ps... Je had toch mooie actieve Kef LS50 speakers?

Klopt die had ik. Maar kwam nogal aansluitingen te kort

Deleted User

Bij de weg... In je onderwerp staat: Audio Solutions O204F (buizenversterker), maar volgens mij is de Audio Solutions O204F een mooi uitziende speaker.

De combinatie? uitproberen!

audio_stabilo

Quote from: jazzman on May  9, 2018, 21:43:33
Bij de weg... In je onderwerp staat: Audio Solutions O204F (buizenversterker), maar volgens mij is de Audio Solutions O204F een mooi uitziende speaker.

De combinatie? uitproberen!

Dankje voor het compliment

audio_stabilo

Idee waarom het laag zoveel beter is ?

audio_stabilo

Heb de synthesis Nimis LE er tussen. Klinkt prachtig en genoeg power!

Is het normaal dat eind buizen zo loeiheet worden? Ik wil wel eens weten hoe warm het is want als je ze aanraakt trek je gelijk terug ? Hoort dat of ?

Rowdy

Ligt aan de bias stroom. Staat het in klasse A?

Ralf67


audio_stabilo

Quote from: Rowdy on May 10, 2018, 15:54:09
Ligt aan de bias stroom. Staat het in klasse A?

Is klasse a inderdaad

Deleted User

Suc6 met je energierekening als je veel muziek luistert..

audio_stabilo

Quote from: jazzman on May 10, 2018, 16:40:33
Suc6 met je energierekening als je veel muziek luistert..

Mwa dat valt wel mee toch ?

Maar is het normaal dat het zo loeiheet wordt ?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Heb je jezelf wel eens verdiept in buizenversterkers en klasse A. Of mag je niet meer op Google?

audio_stabilo

Quote from: jazzman on May 10, 2018, 17:17:33
Heb je jezelf wel eens verdiept in buizenversterkers en klasse A. Of mag je niet meer op Google?

Nee helaas

audio_stabilo

Kun je met auto bias (autonome) eigenlijk gewoon zelf de eindbuizen vervangen en een beetje spelen wat mooi klinkt? Of moet er dan toch altijd nog wel wat ingesteld worden ?



chansig

Nog een keer googelen dan ? Kan je dezelfde types maar verschillende merken op een buizenversterker inprikken. Beetje logisch nadenken....toch ?

Je stelt nu overigens weer een ietwat andere vraag. Maar goed...ik zit op het punt: Zoek het lekker zelf uit. Oeps ik ben eroverheen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Quote from: audiogek on May 11, 2018, 14:45:23
Kun je met auto bias (autonome) eigenlijk gewoon zelf de eindbuizen vervangen en een beetje spelen wat mooi klinkt? Of moet er dan toch altijd nog wel wat ingesteld worden ?
Als je geen kennis over hebt, niet zelf gaan prutsen.

audio_stabilo

Quote from: Rowdy on May 11, 2018, 16:01:41
Als je geen kennis over hebt, niet zelf gaan prutsen.

Ja snap ik. Maar ik dacht als ik een meer andere zou kopen dat die er zo in konden zonder aan de bias te rommelen.

Nu is het voor mij nog niet duidelijk

solitaire

#21
Quote from: audiogek on May 11, 2018, 14:45:23
Kun je met auto bias (autonome) eigenlijk gewoon zelf de eindbuizen vervangen en een beetje spelen wat mooi klinkt? Of moet er dan toch altijd nog wel wat ingesteld worden ?

Er is heel veel over dit onderwerp te vinden idd. op het WWW. Om specifiek jouw opmerking te beantwoorden: een buis werkt alleen goed wanneer in de versterker de juiste electrisch waarden voor die buis gelden. Bias verander je dus alleen om die electrische waarde voor de buis die op dat moment ingeplugd is in te stellen. Zijn de waarden onjuist (de bias is onjuist ingesteld) kan de buis niet optimaal werken, kapot gaan ook, en daarmee met wat pech je hele versterker naar de maan helpen. Vandaar: nieuwe buis ingeplugd = bias opnieuw instellen. Autobias verricht automatisch een aantal metingen aan de hand waarvan er de juiste instellingen gemaakt worden. Je hoeft dan zelf niets meer te doen.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Ralf67


audio_stabilo