Lyngdorf TDAI2200 goede keuze?

Started by CZ79, May 8, 2018, 20:23:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#75
Die 30 cm van de vloer doe ik ook, en dat "mag" ook volgens de instructie. Ik dacht gelezen te hebben dat de minimale afstand tot de LS >1 meter moet zijn. De meting op plafondhoogte tussen de LS zou dus niet mogen.

Toch heb ik weleens iemand hier gehad die Lyngdorf vertegenwoordigde en van het bedrijf zelf cursus inmeten had gekregen, en die zocht de raarste hoekjes in de luisterruimte op.

NB goed idee om dit soort informatie ook te delen in het Lyngdorf topic.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Leuke move CZ...ben erg benieuwd hoe het je allemaal gaat bevallen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Staat in een link die ik op het forum volgens mij niet mag plaatsen dus dat wordt lastig
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

als het linkje specifiek over Lyngdorf gaat zie ik het probleem niet zo...er is hier (bij mijn weten) immers geen sponsor meer die Lyngdorf nog aanbiedt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted User

Quote from: doorofnight on May 12, 2018, 09:20:13
Toch heb ik weleens iemand hier gehad die Lyngdorf vertegenwoordigde en van het bedrijf zelf cursus inmeten had gekregen, en die zocht de raarste hoekjes in de luisterruimte op.

NB goed idee om dit soort informatie ook te delen in het Lyngdorf topic.

Was dat Mark Huinder van Solostatic? Hij adviseerde me ooit om EERST de Velodyne DSP te gebruiken en daarna aan de gang te gaan met RoomPerfect.

Xander32

Een hele ommezwaai zo, weloverwogen, dan moet het goed komen.

De Paradigm heb ik aan het werk gezien en gehoord bij Chansig; bijzonder dat je deze streamer met dsp nog niet meer tegen komt. Heb deze elders ook al aanbevolen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Vraag is of dit beter is dan de Moon? Ik vindt eigenlijk alles goed aan de Moon maar om nu de paradigm er enkel tussen te zetten voor ARC is ook een beetje overdreven.
De Moon 240i is een geweldige versterker waarvan ik overtuigd ben dat deze het goed gaat doen op mijn set, alleen weet ik niet zo welke room correction ik moet kiezen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Bij Chansig levert die strak werk, waarom zou dat bij jou anders zijn  ;).

Quote from: cz79 on May 12, 2018, 15:15:32
Vraag is of dit beter is dan de Moon? Ik vindt eigenlijk alles goed aan de Moon maar om nu de paradigm er enkel tussen te zetten voor ARC is ook een beetje overdreven.
De Moon 240i is een geweldige versterker waarvan ik overtuigd ben dat deze het goed gaat doen op mijn set, alleen weet ik niet zo welke room correction ik moet kiezen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: jazzman on May 12, 2018, 14:11:17
Was dat Mark Huinder van Solostatic? Hij adviseerde me ooit om EERST de Velodyne DSP te gebruiken en daarna aan de gang te gaan met RoomPerfect.

Ja!

OK, interessant. Misschien ga ik dat eens doen ook, eerst de subs inregelen en dan RP.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: jazzman on May  8, 2018, 21:01:31
Mijn DPA-1 is een afgeleide van het voorversterker gedeelte inclusief Roomperfect van de TDAI2200. Ruimte inmeten? Perfect... Nadeel: geen USB aansluiting...

Maar goed binnenkort neemt een Mytek DAC dat hier over....

Vraag Hans Audio eens dat ding een weekend te leen? Mijn Lyngdorf heb ik ook een week thuis gehad.. Ik was om en nog steeds. Ik heb nu een veel grotere luisterruimte. Inmeten en klaar is Klara...

Ik zie dat jij de combi dpa1/sda2175 hebt, deze bevalt goed?
Heb inmiddels de sda2175 in huis en bevalt al erg goed.
En wellicht nog mooie stap te maken met de dpa1 of tdai2200 evt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch