Room correctie systemen

Started by Thamaesta, May 7, 2018, 13:15:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thamaesta

Beste Ht'ers,

Onlangs weer lkkr kunnen puzzelen met mn audio en video installatie.
Eea ook weer ingeregeld met audessey, echter heb ik het gevoel dat die echt beter kan.

Main question; Zijn er andere manieren op mijn bestaande installatie om room correcties te laten uitvoeren?  Om dus meer uit mijn bestaande set te halen.

alvast bedankt 8)
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Timvg

Bekijk dit even vanaf een 33min - in veel gevallen doet full-range EQ meer kwaad dan goed.
https://www.youtube.com/watch?v=zrpUDuUtxPM&t=2020s

RalphH

Hierop voortboordurend ;D... Jouw receiver heeft de mogelijkheid om de boel met de multeq app in te regelen. Hierin zou je aan kunnen geven dat je maximaal tot 300Hz (ofzo) wilt corrigeren.
Extra investering van $20, maar voor mij persoonlijk op XT32, een grote aanwinst.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Vraagje over de app, wil hem best aanschaffen gezien hij ook werkt op mijn Denon 3300, maar kun je ook de reeds bestaande instelling uitlezen/corrigeren welke ik met de bijgeleverde microfoon gedaan heb?
Of moet je initieel met de app de Audyssey setup uitvoeren voordat je hem met de app kunt aanpassen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

activ

Quote from: PascalP on May  7, 2018, 15:28:57
Vraagje over de app, wil hem best aanschaffen gezien hij ook werkt op mijn Denon 3300, maar kun je ook de reeds bestaande instelling uitlezen/corrigeren welke ik met de bijgeleverde microfoon gedaan heb?
Of moet je initieel met de app de Audyssey setup uitvoeren voordat je hem met de app kunt aanpassen?
Heb zelf een Marantz. Daar hebben ze die app ook voor, en je moet een meting via de app doen om hem in de app aan te kunnen passen.

Thamaesta

Waauw heren bedankt voor de reacties!

Filmpje ga ik zo in alle rust even bekijken, moet er even goed voor zitten, niet vluchtig naar kijken merktte ik :coffee:

Die audessey multiEQ app lijkt me geweldig. Ga deze zeker aanschaffen, ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan.
Als je aanpassingen doorzet via de app, zet deze dan gelijk aanpassingen in de receiver?
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Kingpin

Dirac Live ...

QuoteAs with Audyssey (but unlike other highly regarded room correction systems, such as Anthem Room Correction), Dirac Live works in the time domain, meaning that it doesn't merely tweak the equalization of your processor or receiver's output, but it applies filters that compensate for temporal distortion. Unlike Audyssey, which relies on Finite Impulse Response filters, Dirac Live uses mixed-phase filters to achieve superior time alignment or impulse response correction.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RalphH

"....op mijn bestaande installatie" ;)

Kan wel op de htpc, maar analoog uitvoeren wordt dan een dingetje denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Thamaesta on May  7, 2018, 19:17:34
Waauw heren bedankt voor de reacties!

Filmpje ga ik zo in alle rust even bekijken, moet er even goed voor zitten, niet vluchtig naar kijken merktte ik :coffee:

Die audessey multiEQ app lijkt me geweldig. Ga deze zeker aanschaffen, ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan.
Als je aanpassingen doorzet via de app, zet deze dan gelijk aanpassingen in de receiver?
Ja je kan zelf je bijregeling aanpassen,en opslaan in de adsy setting van je receiver.