Hoe TIDAL naar Marantz

Started by PorscheHD, May 6, 2018, 17:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Beste,


Ik ben wederom weer trotse eigenaar van een Marantz HD DAC1 voor mijn Sennheiser HD660s. Ik heb alleen een probleem en dat is dat ik niet kan kiezen wat mijn bron moet zijn. Ik had altijd Tidal of Deezer via de laptop maar ik wordt gek van Windows10 en gewoon hoe het allemaal werkt. Dus dacht ik nou terug naar Spotify...... (Via PS4) na een weekend luisteren besloten dat dat hem niet gaat worden. Het klinkt gewoon voor geen meter. Dus..... terug naar TIDAL (want masters klinken erg lekker) maar nu. Via de laptop wil ik het niet meer ik heb kraakjes in het geluid soms werkt het weer niet en Windows frustreerd mij dus daar wil ik niet meer aan. Ik heb nu 2 opties:


Bluesound NODE 1 of 2 (wordt dan 1 want 550,- kan ik en nu niet betalen en de extra functies erop boeien me niet. Dan kan ik ook Masters luisteren. 2de optie is TIDAL via een iPad naar de front USB van de Marantz voordeel is dat de remote van de Marantz de Ipad kan bedienen en ik afspreeltijd etc op de Marantz kan zien. Het klinkt ook nog eens verbasingwekkend goed en 3x beter dan de PS4 en Spotify. Maaaaaaaar geen Masters....... dus flac 44.1 is dan de max (denk ik)

Ook bij de laatste optie komt mijn autisme om de hoek kijken namelijk:    Is dit wel alles uit de Marantz halen? En streamen via WIFI werkt perfect hoor maar ik wil altijd bekabeld voor streamen  :lookaround:

De iPad optie is kwa bediening wel makkelijker rechtstreeks via de Tidal app inplaats van via de Bluesound app.

Dus kan iemand me een beetje op weg helpen door zijn of haar mening te geven en wat jij zou doen als je mij was?

PS: De Node 1 kan ik voor 199 nieuw krijgen.



Alvast bedankt.










Ralf67

Bluesound Node 1 met iPad bedienen lijkt me de weg die je moet gaan.

Maximaal bediengemak met de app.