beyerdynamic t90 tikt bij laagweergave

Started by palmspar, May 23, 2018, 18:44:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

palmspar

Ik heb deze hoofdtelefoon al 2 jaar ofzo en ik gebruik hem soms ook voor films icm een denon x2200 receiver.
Nu viel het me pas op bij interstellar een film met erg veel en diep laag, de t90 gewoon aan zn xmech komt, de drivers slaan zover uit dat de spreekspoel tegen de magneet tikt zowel bij linkse als rechtse schelp.
Ik keek de film op -24db maar op -30 db was het ook nog aanwezig, is de ergste bas weg klinkt ie weer geweldig.
Met oordopjes datzelfde stukje film merk je niets van getik al gaan die ook niet onder 20hz.
Bas klinkt normaal ook goed alleen de diepe luide bassen onder 18hz niet dan gaat het tikken.
Bij een youtube test van 3-20 hz is het ook aanwezig, op 18 hz wel minder zeker bij wat zachter volume.

https://www.youtube.com/watch?v=n5visUIa2MY

Normaal luister je ook geen bas testen maar omdat het met die film wel was ben ik wat verder gaan zoeken.
Ik kan hem wel laten onderzoeken bij beyerdynamic had ze gemaild, maar ik denk zelf dat elke t90 dit gewoon heeft en misschien de senheiser 650 ook wel.
iemand ervaring hiermee? kan ook met een andere hoofdtelefoon zijn natuurlijk.


MAW

#1
Tikken kan betekenen dat de driver bij het uitslaan ergens tegenaan komt. tenminste, die kans lijkt me groot (dat had ik ook wel eens met mijn oude AKG K240 Sextett)
Gr. Martijn

palmspar

Ja zo klinkt het wel idd, ik vermoed de achterkant van de spreekspoel tegen de magneet dat is goed mogelijk.
Vroeg me af of er meer mensen met die ervaring waren.
Kapot klinkt ie verder echt niet, interstellar is gewoon net teveel lage bas op hard volume denk ik.