Verslechtering van het forum sinds laatste software update?

Started by Scarp, May 2, 2004, 20:05:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melvin

Haha, ik zou deze forumsoftware nu toch wel niet beter durven noemen dan het AVS forum hoor :)

J.A.F._Doorhof

SMF is helemaal niet ontwikkeld, vergis je niet in wat er achter hangt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Dat je post eerst grijs wordt is ook nieuw toch bij een reply of was dat altijd al zo en ging dat gewoon te snel om te zien?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerstmanno

Quote from: bac on May  3, 2004, 15:37:49
Dat je post eerst grijs wordt is ook nieuw toch bij een reply of was dat altijd al zo en ging dat gewoon te snel om te zien?
Om met Donner te spreken, daar snap ik tuttel noch jota van.

suyver

Nieuw record!

Page created in 236.602 seconds with 20 queries. :o :o :o

Edit: Page created in 285.684 seconds with 11 queries.  :o :o :o :o :o :o ;)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Relax ze zijn denk ik onderzoek aan het doen.
Ik heb ze nogal afgekat namelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  3, 2004, 15:45:54
Huh ?

Gewoon lezen wat er staat ;). Als je nu op de button 'post' klikt om je message te versturen, wordt de achtergrondkleur grijs i.p.v. wit. Dit viel mij ook op. Ik vind het eigenlijk wel handig, want zo weet je dat je goed gedrukt hebt.

mvg,
Frank

Kerstmanno

Quote from: Sullivan on May  3, 2004, 17:53:02


Gewoon lezen wat er staat ;). Als je nu op de button 'post' klikt om je message te versturen, wordt de achtergrondkleur grijs i.p.v. wit. Dit viel mij ook op. Ik vind het eigenlijk wel handig, want zo weet je dat je goed gedrukt hebt.

mvg,
Frank
Dat stond er niet... althans, niet precies zo ;)

FrankB

#34
Quote from: Menno on May  3, 2004, 17:57:34

Dat stond er niet... althans, niet precies zo ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (opmerking verwijderd)

Af en toe is het forum ineens DROLtraag, en met de volgende click gaat ie weer heerlijk soepel. STRANGE  ???

Heb inderdaad ook al wel meer dan 120 seconden moeten wachten ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

Hi,
Zoals al eerder aangegeven wordt er behoorlijk getest wat er aan de hand is met die verrotte search functie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Quote from: Menno on May  3, 2004, 17:57:34

Dat stond er niet... althans, niet precies zo ;)

Echt wel alleen dan in mijn taal  ;D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Hi,

Al wat van SMF gehoord? Begint echt weer vervelend te worden: lange page loads, database connectie problemen en nog steeds geen search.  :(

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Ik blijf het geloof ik dagelijks herhalen :D
Ze zijn er mee bezig vandaar dat er soms een vertraging optreedt.

We gaan morgen als het niet lukt een database dump maken die we naar hun toe mailen dan kunnen ze het daar met een dump proberen.

Er wordt hard aan gewerkt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Brammie

Misschien eens naar http://www.react.nl/index.php kijken???? Tweakers werkt altijd en snel.. Ik denk dat er genoen forumleden zijn die wel een paar euro willen overmaken voor de zoekfunctie en een forum dat een paar maanden echt snel/stabiel blijft...

Bram
JVC DLA-100
- (Barco 1209 / HTPC /Tommy scherm...)

B.J.

Quote from: Bram van der Voet on May  7, 2004, 12:18:06
Misschien eens naar http://www.react.nl/index.php kijken???? Tweakers werkt altijd en snel.. Ik denk dat er genoen forumleden zijn die wel een paar euro willen overmaken voor de zoekfunctie en een forum dat een paar maanden echt snel/stabiel blijft...

Bram

Ja wat kost eigenlijk zoiets? Of kan het misschien gratis, is ook weer leuke reclame voor hun.
Belangrijker hierin, kan de oude data makkelijk worden overgezet. Hangt achter SMF gewoon een mysql database of een eigen iets wat totaal non compatibele is met de rest?

J.A.F._Doorhof

We geven ze tot eind volgende week, daarna heb ik zelf ook een weekje wat meer en tijd en dan ga ik zoeken naar wat anders, waarschijnlijk PHPBB.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melvin

Heb je al eens geprobeerd om ergens een clean version te installeren en dan proberen de huidige database daarin te importeren ?

React is wel leuk ja, maar het is niet gratis, terwijl er genoeg gratis forumsoftware beschikbaar is die goed werken.

Brammie

Quote from: Melvin on May  7, 2004, 14:06:58
Heb je al eens geprobeerd om ergens een clean version te installeren en dan proberen de huidige database daarin te importeren ?

React is wel leuk ja, maar het is niet gratis, terwijl er genoeg gratis forumsoftware beschikbaar is die goed werken.

Tot nu toe leidt het zoeken naar goedkoop en gratis tot  niets wat  dit forum betreft... En dat is al zo'n 3 jaar aan de gang... Het is altijd wat.

Bram
JVC DLA-100
- (Barco 1209 / HTPC /Tommy scherm...)

Melvin

Dat ligt volgens mij eerder aan de personen die het forum runnen dan aan de software zelf :) Ik zou al veel vroeger overgestapt zijn op andere software dan met dat Yabb blijven te klooien.

J.A.F._Doorhof

Onzin, klinkklare onzin :D
SMF is GEEN YABB, maar een totaal herscherven systeem ze hebben wel YABB overgenomen, maar de structuur is anders.
SMF is ook NIET gratis toen wij eraan begonnen.

We zoeken echt naar een oplossing, maar op het fotografie forum werkt alles perfect op dit moment, maar die kon de update ook uitvoeren.

Een schone installatie hebben we al 2x gedaan zonder succes, er zit IETS in de dB wat niet goed is, en dat kan best want het is van Xsorbit naar Yabb1.9 (dacht ik) tot nu SMF geconverteerd.
We hebben nu een dB dump naar SMF gestuurd in de hoop dat ze daar wat mee kunnen.

Het is een beetje lullig om te suggereren dat we op de cheaptour zijn, want dat is niet zo, ik ben alleen niet van plan om ZOMAAR over te schakelen als er één bug in een software pakket zit wat DUIDELIJK niet voor 100% aan de software ligt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Albert N

Eigenlijk ben ik heel tevreden over de werking van dit board   :)
Het is over het algemeen lekker snel.
Alleen het posten duurt wat lang, maar niet echt een probleem.
Enige is natuurlijk de search functie maar ik neem toch aan dat dit wel verholpen zal worden.
Ik heb er geen kijk op maar op het SMF forum zie ik verder geen problemen met de search functie (behalve wildcards) dus lijkt het wel een specifiek probleem voor dit board.
Ook zal een conversie naar andere software behalve veel werk en kosten wel weer de nodige problemen en eventuele downtime met zich mee zal brengen. Daar zitten we natuurlijk niet op te wachten  ;)

Albert

PaulB.

Quote from: Albert N on May  7, 2004, 23:49:45
Alleen het posten duurt wat lang, maar niet echt een probleem.
Mwaahh......wat lang :(

"Pagina opgebouwd in 182.804 seconden met 22 queries. "

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

J.A.F._Doorhof

Er wordt getest met de Database.
Kleine update.
Het is een probleem binnen mysql we draaien nu spiegel met het HT forum op een andere server en daar wordt de tabel niet gelocked, ze zijn nu aan het kijken WAAR het misgaat, en welke config het beste zou werken, dus SOMS kan je inderdaad een vertraging krijgen.
Nogmaals ZODRA er een search wordt uitgevoerd liggen we er rond de 200 seconden vanaf.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"