Technics SL2000 versus Thorens TD166 MkII

Started by pameijer, February 22, 2018, 10:59:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Ik ben in de markt voor een nieuwe platenspeler. Ik heb nu de keuze uit 2 verschillende spelers, een Thorens 166 MkII en een Technics SL2000. Zelfde prijscategorie. Kan iemand vertellen welke van de 2 de betere zou moeten zijn?

De Thorens heeft een Isotrack TP 11 II arm en een Ortofon F15S element. De Technics heeft volgens mij gewoon zijn eigen arm, element niet bekend.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

John Wx

Blind voor de Thorens Google even hoe die gebouwd is die Technics


Wat moet je betalen voor die Technics als ik vragen mag ?

Een Thorens gaat voor ruim over de 200
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Is een bijna aflopende veiling. Beide nu voor rond de €200. Heb idd een lichte voorkeur voor de Thorens, maar Technics ziet er ook wel mooi uit en is ook natuurlijk een prima merk voor platendraaiers!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

John Wx

Quote from: pameijer on February 22, 2018, 15:54:51
Is een bijna aflopende veiling. Beide nu voor rond de €200. Heb idd een lichte voorkeur voor de Thorens, maar Technics ziet er ook wel mooi uit en is ook natuurlijk een prima merk voor platendraaiers!

He pameijer Marantzforum

Is ook een mooi merk maar niet alle typen en met een Thorens is alles nog te verkrijgen en te upgraden (pas op virus met elementen andere bekabeling een platen puck etc etc )


Succes
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Quote from: John Wx on February 22, 2018, 16:13:34
He pameijer Marantzforum

Is ook een mooi merk maar niet alle typen en met een Thorens is alles nog te verkrijgen en te upgraden (pas op virus met elementen andere bekabeling een platen puck etc etc )


Succes
:headbanging:

Ga niet upgraden, wil gewoon kopen en af en toe een plaatje draaien. That's it.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Het is de Technics geworden!  :pompom: Die veiling liep net wat eerder af en ik had het idee dat de Thorens nog wel een aantal biedingen zou krijgen. Ook is de Technics gewoon op te halen in Groningen en zag hij er beter uit. Ben benieuwd! Was mijn eerste ervaring met Catawiki, valt niet tegen  :thumbs-up:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Gerrit RSV Mille

Gefeliciteerd, goede keuze. Met een goldring 1042 speelt ie fantastisch

pameijer

#7
Quote from: Gerrit RSV Mille on February 23, 2018, 21:47:50
Gefeliciteerd, goede keuze. Met een goldring 1042 speelt ie fantastisch
Kost ook maar €499 die Goldring  :o. Lijkt mee een beetje over the top en ga ik nooit uitgeven aan een naald. Maar wel goed te horen dat de speler het aankan! Nu zit er een Azden YM-10C  onder, ga het eerst maar eens proberen en zal dan eerst een goede phonopre op de kop moeten tikken....

Je hebt hem zelf ook?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

#8
Gefeliciteerd!

Kunnen we binnenkort met zijn vieren platenbeurzen bezoeken.

Bedoel met zijn drieën. Ronnie heeft volgens mij helemaal niets met vinyl ;D

pameijer

Quote from: Alex Groningen on February 24, 2018, 10:24:26
Gefeliciteerd!

Kunnen we binnenkort met zijn vieren platenbeurzen bezoeken.

Bedoel met zijn drieën. Ronnie heeft volgens mij helemaal niets met vinyl ;D

Kan ik ook mijn platenwasser weer eens gaan gebruiken  :colgate:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

Welke platenwisselaar heb je?

Ik moet er zelf ook maar weer een een aanschaffen.

pameijer

Quote from: Alex Groningen on February 24, 2018, 11:17:33
Welke platenwisselaar heb je?

Ik moet er zelf ook maar weer een een aanschaffen.

Disco-Antistat

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Gerrit RSV Mille

Quote from: pameijer on February 23, 2018, 22:31:52
Kost ook maar €499 die Goldring  :o. Lijkt mee een beetje over the top en ga ik nooit uitgeven aan een naald. Maar wel goed te horen dat de speler het aankan! Nu zit er een Azden YM-10C  onder, ga het eerst maar eens proberen en zal dan eerst een goede phonopre op de kop moeten tikken....

Je hebt hem zelf ook?

Ik speel inderdaad met een GR 1042, ben er zeer tevreden over. Kost die tegenwoordig 500 euro? Poe he. Maar icm de 1200 gaat het super goed, dus als je er een kunt vinde, zeer aanbevolen.

pameijer

Ik heb mijn platenspeler nog steeds niet aangesloten. Weinig tijd gehad, komende week vakantie en gaat de boel in de woonkamer op de schop. Aansluiten en dan plaatjes draaien maar!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

brtram

Eur 499,- voor een Goldring 1042 is flink aan de prijs  :( 

Als je het bij de 1042 wilt houden, kan je bij het Hifi Phone House in Duistland een stuk goedkoper uit zijn  ;)
Compleet Goldring 1042 element kost daar 368,-
Vervangingsnaald D42 = Eur 260,-

In het 1042 element passen alle naalden uit de Goldring 10xx serie, dus ook de goedkoopste D06 =  Eur 126,-
Je kan ook een  stapje hoger dan de D42, met een Transrotor UC.R (= Goldring 1042 Ref) naald = Eur 298,-