Sander's HT huiskamer

Started by sjongele, May 4, 2018, 20:33:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjongele

Een update is weer even gelden en inmiddels zijn er toch weer een paar zaken veranderd ;D

De LCR luidsprekers zijn vervangen door KEF Reference 3 en 2c, de Atmos luidsprekers worden aangestuurd door een Arcam P429 en muziek streamen we met een Auralic Aries G1.
De volgende overweging is de AVR850 en P429 te vervangen door een AV40 + PA240 + PA720. Maar ja, met Arcam's jonger dan 3 jaar zijn de firmware-wijzigingen een hobby op zich  :sarcasm:

" class="bbc_img




Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

skyfox

Oef, wat zijn dat een mooie KEF Reference speakers. Toen ik m'n Q series had staan was ik toch wel een beetje verliefd op die mooie zuilen. Klinkt vast als een klok.

Heb je bij de rears er geen last van dat als je niet perfect in het midden zit het geluidsbeeld enorm 1 kant op trekt?

Ik ben benieuwd wat de nieuwe Arcams gaan brengen zodra je gaat overstappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

#27
Wat gaaf, ook Kef Reference speakers! Zelf heb ik de oudere versie, maar het klinkt nog steeds fantastisch!
Zelf ga ik binnenkort overstappen van een Anthem MRX500 naar een Arcam AV860.  :)

Wat een mooie strakke ruimte!  :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Wauw, prachtige ruimte zo zeg! En fijn ook dat jullie ook nog een aparte zithoek hebben zonder allemaal elektronica, mooi compromis.  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

fluissie

 :inlove: zow jaloers op de kefs

Mooie setup hoor zo :worship:

sjongele

Quote from: skyfox on June 18, 2020, 00:15:31
Heb je bij de rears er geen last van dat als je niet perfect in het midden zit het geluidsbeeld enorm 1 kant op trekt?

Dat klopt inderdaad, maar ik kan aan de raamkant niet verder opzij. En de surrounds naar achteren plaatsen levert geen geweldig resultaat op. Het klopt kwa hoeken dan natuurlijk ook niet.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

sjongele

Quote from: fluissie on June 18, 2020, 08:29:50
:inlove: zow jaloers op de kefs

Mooie setup hoor zo :worship:

Dank! Ik ben er ook behoorlijk blij mee.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

sjongele

Quote from: Martijn90 on June 18, 2020, 08:24:50
Wauw, prachtige ruimte zo zeg! En fijn ook dat jullie ook nog een aparte zithoek hebben zonder allemaal elektronica, mooi compromis.  8)

Ja, ik denk dat dit niet had gekund als het de enige zithoek was geweest. Dat gezegd hebbende, zitten we het meeste aan deze kant.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Dirk

Je oudere foto's zijn niet meer te zien, maar draai je nu dan in 5.1.4 of 7.1.4?

Ik veronderstel 't eerste, afgaand op je meest recente foto...en 7.1.4 lukt ook niet met een PA720+PA240
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sjongele

Quote from: Dynky on June 18, 2020, 09:25:47
Je oudere foto's zijn niet meer te zien, maar draai je nu dan in 5.1.4 of 7.1.4?

Ik veronderstel 't eerste, afgaand op je meest recente foto...en 7.1.4 lukt ook niet met een PA720+PA240

Ja klopt: de partij die de foto's hoste is er mee gestopt.
Ik draai 5.1.4 inderdaad. Ik heb nog een paar KEF Kef 203/2 over nu (rijp voor de verkoop), maar 7.1.4 in de woonkamer wordt me toch een beetje teveel!

Naar de toekomst toe is het idee de PA240 voor links en rechts te gebruiken en de PA720 voor de andere kanalen.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

sjongele

Inmiddels zijn de nieuwe Arcam's binnen. Het is een beetje anders gegaan dan aanvankelijk gepland: uiteindelijk heb ik nu een AV40, 3xPA240 en de P429 die ik al had voor de hoogte-kanalen. Het Atacama rack heeft er een verdieping bij en de bronnen zijn naar de Spectral kast in het midden verhuisd.

De voorzijde ziet er daarmee als volgt uit:


Op aanraden van een vriend ook eens met stroomkabels bezig: de AV40 en de PA240 voor L+R van Audioquest Thunder kabels voorzien. Toch nog wel moeilijk bepalen of het nu door de nieuwe Arcam firmware en nieuwe Dirac meting (met bass correctie voor de 2 subs) komt, of dat de kabels leiden tot een geluidsbeeld dat beter loskomt van de luidsprekers. Kan ook niet hè, meerdere parameters in één keer aanpassen ;)

Integratie van de kleine Dali's aan het plafond met de Kef Reference's wil overigens niet zo geweldig lukken: ze liggen qua karakter te ver uit elkaar. Inmiddels heb ik daarom ook een paar LS50 (in with + blauw) staan. Nu nog kijken hoe ik die ophang...
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

pvd_66

Quote from: sjongele on June 17, 2020, 23:44:08
Een update is weer even gelden en inmiddels zijn er toch weer een paar zaken veranderd ;D

De LCR luidsprekers zijn vervangen door KEF Reference 3 en 2c, de Atmos luidsprekers worden aangestuurd door een Arcam P429 en muziek streamen we met een Auralic Aries G1.
De volgende overweging is de AVR850 en P429 te vervangen door een AV40 + PA240 + PA720. Maar ja, met Arcam's jonger dan 3 jaar zijn de firmware-wijzigingen een hobby op zich  :sarcasm:

" class="bbc_img

Mooie set, staat gaaf zo  :clapping:
Ben benieuwd hoe je de kabel van de rechter surround heb lopen ...
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

sjongele

Quote from: pvd_66 on October 24, 2020, 18:14:50
Mooie set, staat gaaf zo  :clapping:
Ben benieuwd hoe je de kabel van de rechter surround heb lopen ...

Samen met de linker kabel: linksom en dan naar achter. Natuurlijk zijn ze wel even lang, dus in de linker zit een lus. Of begrijp ik je vraag niet goed?
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

fluissie

Nog steeds zo jaloers op die kefs  :inlove:

Mooie setup  :worship:

sjongele

Quote from: fluissie on October 24, 2020, 18:36:37
Nog steeds zo jaloers op die kefs  :inlove:

Mooie setup  :worship:

Dank en dat snap ik: ben er zelf ook erg gelukkig mee. Elke generatie wordt de Uni-Q weer een stapje beter. Wat mij betreft zijn ze nu zo goed dat deze blijven. Ik had eigenlijk gedacht dat de kast van het oude model door de gekromde vormen doder zou zijn, maar ook dat blijkt niet waar.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

MLCinema

Bijzonder fraaie set! Erg mooi. Weinig te wensen meer over lijkt mij zo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

sjongele

Quote from: Kamidioblitz on October 25, 2020, 12:04:34
Bijzonder fraaie set! Erg mooi. Weinig te wensen meer over lijkt mij zo?

Dank je!

Het idee er zo ongeveer te zij  is een gedachte die in deze hobby altijd weer moeilijk houdbaar blijkt :)

In de stroomvoorziening is nog wel wat te halen en met de diffusers die ik van Björn overneem hoop ik nog wat aan de akoestiek te doen. En dan moeten die LS50's nog in gebruik genomen worden. Enne, ik heb nog een YIO liggen om m'n NEEO te vervangen, dus dat betekent ook dat ik m'n drivers mag herschrijven :blink:
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

pvd_66

Quote from: sjongele on October 24, 2020, 18:22:26
Samen met de linker kabel: linksom en dan naar achter. Natuurlijk zijn ze wel even lang, dus in de linker zit een lus. Of begrijp ik je vraag niet goed?

Aaah ja nu zie ik een klein stukje kabel van onder je bank naar je linker surround. Tuurlijk hahaha ja handig zo  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

sjongele

De diffusers die ik van Bjorn heb overgenomen hangen inmiddels aan de achterwand. Instrumenten vallen daarmee op hun plaats en de ruimte wordt er akoestisch veel dieper van. Wat ik niet had verwacht is dat dit ook invloed op het laag zou hebben. Het blijkt echter van wel: Dirac Live Bass Management heeft het makkelijker nu de variaties in het laag tussen verschillende zitplekken wat kleiner zijn geworden. De akoestiek van een dedicated ruimte haal ik niet, maar samen met het geperforeerde spanplafond (met 8 cm demping in de hele kamer) zorgen deze diffusers voor een behoorlijk prettige luisteromgeving.



Ook de stroomvoorziening is weer een stapje verbeterd: een aparte groep had ik eerder al aan laten leggen en nu is daar een contactblok en enkele netsnoeren van Jouw Hifi bijgekomen. De AV40 en de L+R PA240 zijn inmiddels voorzien van Audioquest Thunder netsnoeren.


Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Jean Sibelius

Hele mooie woonkamer HT-opstelling Sander! Begreep ik nou goed van de Lange dat je binnenkort nog wat gaat upgraden? :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Wat een geweldig mooie woonkamer set zo! Die panelen van Bjorn ogen ook erg fraai. Dat ze hun werk doen, daar twijfel ik niet aan. Lijkt me intens genieten daar. Nu de LS50s nog. Had Kef niet ook een goede atmos speaker in het assortiment gevormd zoals die speakers die je nu al hebt hangen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sjongele

Quote from: skyfox on August 10, 2021, 18:08:42
Wat een geweldig mooie woonkamer set zo! Die panelen van Bjorn ogen ook erg fraai. Dat ze hun werk doen, daar twijfel ik niet aan. Lijkt me intens genieten daar. Nu de LS50s nog. Had Kef niet ook een goede atmos speaker in het assortiment gevormd zoals die speakers die je nu al hebt hangen?

Dank je!

Inmiddels is er weer een en ander veranderd: de surrounds heb ik vervangen door een setje Reference 1, passend bij de Reference-s voor LCR. De Sony 260 is inmiddels ook een 590 geworden en als speler is er een Zidoo Z1000Pro bijgekomen.

Mbt de Atmos speakers... Ja, KEF heeft de R8A als Atmos speaker. Die heeft echter z'n -3dB punt op 105Hz liggen. Dan komt de cross-over frequentie naar de Subs zo rond de 150Hz te liggen: dat is me wat erg hoog. Je krijgt dan het effect dat regengeluid van boven komt (nooit begrepen, want druppels maken pas geluid als ze op de grond vallen) en helicopters van onderen (doordat deze door de subs moeten worden weergegeven)   :blink:

Misschien moet ik er een eens een paar zien te lenen en kijken of het met de boundary gain van het plafond en de muur in de praktijk meevalt...

De LS50's heb ik vooralsnog bij m'n thuiswerkplek in gebruik.

Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

vik

#47
Gave huiskamer zo!  8)

Wat heb je voor scherm hangen?

Gevonden : Screen Innovations Black Diamond
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sjongele

Quote from: Jean Sibelius on August  9, 2021, 20:20:58
Hele mooie woonkamer HT-opstelling Sander! Begreep ik nou goed van de Lange dat je binnenkort nog wat gaat upgraden? :)

Groeten, Jan

Dank Jan!

Nou, ik denk al jaren dat ik het "nu" wel redelijk voor elkaar heb. Maar ik hoef jou niet uit te leggen dat dat een gedachte is die vrij lastig vast te houden is ;D

Met de Dolby en DTS upmixers ben ik nooit gelukkig geweest: je verliest gewoon teveel. Nu de Arcam firmware behoorlijk op orde is en ze bij Dirac de nodige issues uit Dirac Live Bass Correction gehaald hebben, blijkt Auro3D upmixen van concerten echter tot een behoorlijk mooie sound bubbel te leiden, zonder dat de processing artefacten teveel negative impact hebben. Dat is dus af en toe best leuk. Alleen... dan blijkt des te duidelijker dat de luidsprekers aan het plafond eigenlijk niet mee kunnen komen. Dus tja, dan ga je langzaam weer over een volgende stapje denken  ::)
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

sjongele

Quote from: vik on August 11, 2021, 11:13:16
Gave huiskamer zo!  8)

Wat heb je voor scherm hangen?

Gevonden : Screen Innovations Black Diamond

Inderdaad Vik: omdat zwart projecteren nog steeds niet lukt, bleek een wit scherm in de huiskamer eigenlijk niet te doen. Iets met ALR helpt dan enorm om tot een bruikbaar geheel zonder TV te komen.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz