Nieuwe video: Burson Play V6 + Mr Speakers Aeon Flow Open

Started by bmateijsen, May 1, 2018, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Vandaag weer een nieuw video op youtube gezet! Deze keer in de head-fi spotlight deze week de Burson Audio Play V6, een klasse A hoofdtelefoonversterker gecombineerd met de Mr Speakers Aeon Flow Open hoofdtelefoon.

De Burson Play V6 heeft een waanzinnige prijs/ prestatie verhouding, met ongekende geluidskwaliteit.

https://www.youtube.com/watch?v=rvojFoJ9WdM&t=217s

Xander32

Hebben jullie deze versterker ook reeds gecombineerd met de B&W P9? Zo ja, ervaren jullie het als een prettig klinkende combi?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Quote from: Xander32 on May  1, 2018, 21:24:25
Hebben jullie deze versterker ook reeds gecombineerd met de B&W P9? Zo ja, ervaren jullie het als een prettig klinkende combi?

Nog niet... Maar kom zelf luisteren! Dat zegt meer dan mijn woorden. :)

solitaire

Heb zelf nu een aantal keren de Conductor V2+ kunnen beluisteren (I know, 4 of 5 x zo duur ...), en ben daar zeer over te spreken (afgezien van de prijs ... als rechtgeaarde Nederlander ;)). De Play ken ik dan helaas nog helemaal niet.
In mijn opstelling zal de afstand pre-amp > amp ongeveer 3.5m bedragen, en mij sprak, theoretisch, de mooi lage uitgangsimpedantie van de Conductor V2+ als voorversterker aan (1 Ohm volgens opgaaf tegen 35 Ohm van de Play). De uitgangsimpedantie van de Play is ook niet extreem hoog of zo, maar toch ... Wat is jullie ervaring met deze beide DACs/pre-amps, specifiek wat betreft de prestaties van de pre-out ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

bmateijsen

Quote from: Xander32 on May  1, 2018, 21:24:25
Hebben jullie deze versterker ook reeds gecombineerd met de B&W P9? Zo ja, ervaren jullie het als een prettig klinkende combi?

Laatst voor je getest en de Play heeft wat mij betreft veel meerwaarde op een P9. De DAC van de Play is echt heel erg fin en de klasse A aansturing geeft de P9 fundament, meer controle, betere scheiding en een duidelijker idee van ruimte. Dit getest t.o.v. de iPhone.

Xander32

Dank Bjorn, echter is het geen match met mijn gron, een BSN2. Die bezit geen usb uit ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Quote from: Xander32 on May 22, 2018, 19:52:40
Dank Bjorn, echter is het geen match met mijn gron, een BSN2. Die bezit geen usb uit ...

Je kan van een smartphone ook een USB bron maken ;).

Andere mogelijkheid bij Burson is:
- Soloist (geen D/A)
- Conductor (mogelijkheid om met D/A aan te schaffen)

De Conductor is natuurlijk wel een flink stuk duurder. Een mooie tegenhanger waar ik ook heel enthousiast over ben is de Questyle CMA400i. (wij hebben de CMA600 en 800 staan), vwb klank zeer vergelijkbaar.

Alternatief, maar weer wat duurder: Astell & Kern Acro L1000