Pioneer TAD S-2EX

Started by take5, April 29, 2018, 13:34:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sultankat

Quote from: Richi on February 25, 2019, 18:43:30
Via een collega uit Hamburg een voorversterker gekocht van eBay kleinanzeigen. Verkoper laat na betaling niets meer van zich horen. Lijkt erop dat ik weer een Duitser heb getroffen die het niet zo nauw neemt allemaal. Mijn collega heeft het gemeld bij Paypall, hopelijk kost het me geen geld. Ben even klaar met onze Duitse 'vrienden' als het op tweedehands spullen aankomt.

Dit is me in Nederland in al die jaren nog nooit overkomen. Maar er zullen inderdaad ook uitzonderingen zijn...

Edit: typo
Die Ebay Kleinanzeigen heb ik nooit vertrouwd. Via Paypal zit je goed iig.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

xlr8

In dit geval is TS de verkopende partij dus sta je er een stuk beter voor dan dat je afhankelijk bent om iets te ontvangen van een wildvreemde die je overboeking al binnen heeft en 900 km. verder woont.
Ik ben zelf voornamelijk ook de verkopende partij en na al die jaren alleen maar positieve ervaringen gehad met de Germaantjes. Als ik iets koop ga ik het per definitie zelf halen als het niet te ver weg is.

Het is zeer kl*te dat Richi deze pech heeft gehad maar idd met Paypal is er goede hoop.

Richi

#27
Hoe dan ook, Take5 heeft mijn S1-EX luidsprekers overgenomen en dat ging voorbeeldig. Het is echt overkill voor op mijn zolder, maar anders had ik zijn S2-EX graag overgenomen. Dit zijn zwaar onderschatte luidsprekers die maar zeer zelden worden aangeboden.

edit: typo
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Achiel

Soms niet te begrijpen dat zulk mooi spul zo lang tegen zo'n mooie prijs te koop staat. Het is dat het bij mij een echtscheiding kost anders was ik al onderweg. Mensen laat je niet afschrikken door de merknaam.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

take5

#29
Reservering ingetrokken

take5

Speakers zouden opgehaald worden, maar op betreffende dag moest er opeens toch gebracht worden voor een overdracht op een parkeerplaats ergens. Dus liever niet en dus een hernieuwde kans om ze binnen het forum te houden!

sultankat

Quote from: take5 on March 17, 2019, 14:06:53
Speakers zouden opgehaald worden, maar op betreffende dag moest er opeens toch gebracht worden voor een overdracht op een parkeerplaats ergens. Dus liever niet en dus een hernieuwde kans om ze binnen het forum te houden!
Groot gelijk! Ik zou het ook niet doen!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Inmiddels ben ik ook verslingerd aan Andrew Jones, maar dan de budget versie.

Deze speakers rekken het AJ gevoel nog aan alle kanten op. Dit is echt een koopje mensen! :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

take5

Quote from: HuubF on March 24, 2019, 12:37:08
Inmiddels ben ik ook verslingerd aan Andrew Jones, maar dan de budget versie.

Deze speakers rekken het AJ gevoel nog aan alle kanten op. Dit is echt een koopje mensen! :worship:

Als jij over een week of 3 geheel onverwacht alsnog een upgrade overweegt, mag je ze voor een speciale HuubF prijs overnemen. Ik ben geen heel trouwe forumbezoeker meer, maar ben dat zeker geweest. Als zodanig al sinds vele jaren op de hoogte van jouw eeuwigdurende zoektocht, die me op die manier veel entertainment heeft gebracht. En waar ik ook graag een steentje aan bijdraag indien mogelijk ;D

chansig

Maak hem nou niet gek.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Dan gaat Huub écht stappen maken.
JBL PRX Power!

HuubF

Quote from: take5 on March 25, 2019, 21:55:47
Als jij over een week of 3 geheel onverwacht alsnog een upgrade overweegt, mag je ze voor een speciale HuubF prijs overnemen. Ik ben geen heel trouwe forumbezoeker meer, maar ben dat zeker geweest. Als zodanig al sinds vele jaren op de hoogte van jouw eeuwigdurende zoektocht, die me op die manier veel entertainment heeft gebracht. En waar ik ook graag een steentje aan bijdraag indien mogelijk ;D

Jeetje wat een lieve woorden. ;D

Ik heb heus wel overwogen je speakers te kopen! Door jouw advertentie is de naam Andrew Jones gaan rondzingen in mijn hoofd. Dus toen ik wilde downgraden vanwege vervroegd pensioen (dan gaat het grote geld naar andere dingen) kwamen de actieve mini AJ monitors precies op tijd op de markt (én ook nog eens in de ramsj als demo). Door de grote ruimtelijkheid en de fraaie klank lever ik opmerkelijk weinig in ten opzichte van mijn 10.000 euro set.

Dus jouw speakers moeten wel héél erg goed zijn. :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

marcelvandekamp

interessant, een ruil is zeker niet bespreekbaar?
met vriendelijke groet,

marcel

jahtari

Quote from: HuubF on March 26, 2019, 09:03:34
de actieve mini AJ monitors precies op tijd op de markt (én ook nog eens in de ramsj als demo). Door de grote ruimtelijkheid en de fraaie klank lever ik opmerkelijk weinig in ten opzichte van mijn 10.000 euro set.


Welke zijn dit?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

take5

Quote from: marcelvandekamp on March 30, 2019, 17:00:54
interessant, een ruil is zeker niet bespreekbaar?
Ben bang dat ruilen tegen iets anders dan geld er niet in zit. Ik probeer de zolder een beetje op te ruimen.. Maar ik ben nu toch wel benieuwd  ;D

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

marcelvandekamp

met vriendelijke groet,

marcel

take5

Quote from: HuubF on March 26, 2019, 09:03:34
Door de grote ruimtelijkheid en de fraaie klank lever ik opmerkelijk weinig in ten opzichte van mijn 10.000 euro set.

Dus jouw speakers moeten wel héél erg goed zijn. :worship:

Zeg je nu in de eerste zin dat de prijs van een product soms maar weinig zegt over de kwaliteit/klank?
En in de tweede zin dat de S-2EX waarschijnlijk toch beter zullen zijn want duurder dan de Elacs?

:tongue2:

HuubF

Quote from: take5 on March 31, 2019, 19:18:47
Zeg je nu in de eerste zin dat de prijs van een product soms maar weinig zegt over de kwaliteit/klank?
En in de tweede zin dat de S-2EX waarschijnlijk toch beter zullen zijn want duurder dan de Elacs?

:tongue2:

Mwah, als je daarover wil discussieren moet je dat even in mijn eigen topic doen. Wat ik hier bedoel is dat mijn budget Andrew Jones speakers al goed zijn en dus deze veel grotere en technisch betere speakers een koopje zijn.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Exirion

TS reageert niet op een PM. Het is mij niet duidelijk of ze inmiddels verkocht zijn.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

take5

Speakers staan op zolder rustig op een koper te wachten.

Exirion

En inmiddels wacht ik alweer 2 weken op een reactie op mijn interesse. Of ze zijn inmiddels verkocht, of verkoper neemt de verkoop niet echt serieus.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Richi

Ik ken de verkoper als een heel serieus persoon. Er is vast iets aan de hand dat hij niet reageert. Ik zie dat hij sinds 8 september niet meer actief is geweest op het forum.  ???
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

take5

Hallo allemaal :)

Inderdaad ben ik de laatste tijd niet actief op het forum. Volgens mij ben ik hier al bijna 20 jaar te vinden, en niet gedurende die hele tijd even vaak.
Momenteel ben ik met name veel op reis - nu bijvoorbeeld voor een aantal weken in Japan voor de Rugby World Cup. Mijn vele afwezigheid, en het feit dat de speakers niet in de weg staan, is gelijk ook de reden dat ik niet actief loop te leuren met de speakers.

Om de een of andere reden krijg ik geen notificaties meer als ik een privé bericht ontvang. Ik krijg wel een reactie zodra op deze post wordt gereageerd. Ik zal dit proberen te fixen.

Exirion, je vertelde eerder dat je geen interesse meer had in de S-2EX omdat je een set S-1EX hebt gekocht. De speakers zijn in de tweede helft van november weer te beluisteren. Ik heb wel (weer) interesse van iemand uit Duitsland, dus die komt waarschijnlijk eerst aan de beurt.

Exirion

Quote from: take5 on October 15, 2019, 06:12:05
Exirion, je vertelde eerder dat je geen interesse meer had in de S-2EX omdat je een set S-1EX hebt gekocht. De speakers zijn in de tweede helft van november weer te beluisteren. Ik heb wel (weer) interesse van iemand uit Duitsland, dus die komt waarschijnlijk eerst aan de beurt.
Dat eerste klopt. Het neemt echter niet weg dat iemand met interesse gewoon een reactie verwacht. Ze staan dan wellicht niet in de weg zoals je meermaals hebt aangegeven, maar na 1.5 jaar mogen ze best eens verkocht worden lijkt me, en dan helpt het als je vlot reageert. De S-1EX heb ik binnen een paar uur na het online komen gekocht. Daar hou ik van. Maar bij een stel uitmuntende speakers zoals de S-1EX hoort een set uitmundende rear speakers, vandaar de hernieuwde interesse. Ben inmiddels ook met buitenlandse partijen bezig, maar een ritje A'dam is natuurlijk het makkelijkst.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein