Nieuwe Computer

Started by Starred, April 29, 2018, 10:47:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Inmiddels staat ie wel op de site van dell! Nog niet in NL overigens

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Jij gaat vast voor het 4k paneel? Ik ga toch voor lange accuduur
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  7, 2018, 01:22:27
9570 is er volgens mij nog niet dus moeilijk
Maar 16gb / 512 in ieder geval

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

J.A.F._Doorhof

4k is ideaal voor bewerken.
Lekker veel.ruimte ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  7, 2018, 08:03:09
4k is ideaal voor bewerken.
Lekker veel.ruimte ;)

Ik weet nog toen ik in de markt was voor een nieuw scherm je juist uitgesproken tegen 4K was omdat Photoshop hier nog niet goed mee om ging.
Ik begrijp dat dit in die 2 jaar gelukkig opgelost is?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Yep
Scaling is nu een heel stuk beter. Helemaal met de april update
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


J.A.F._Doorhof

In de i7 uitvoering wel.
Zoals aangegeven ik heb eventueel een 9560 voor je. Volledig uitgebreidt. Zit nog te twijfelen of ik upgrade maar als ik direct een koper heb doe ik het waarschijnlijk voor de i9
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Ben geen fan van Northrup, maar dit is wel wat ik aanvankelijk voor ogen had...

https://www.youtube.com/watch?v=TDvsNRa13CI

J.A.F._Doorhof

Wat ze vergeten....

1. Geen spot removal tool
2. Geen renaming opties
3. Geen optie voor het opslaan van presets
4. Geen optie voor het gebruik van plugins

Wat je wel kan doen (en dat doe ik ook veel) is de foto's importeren via een memory card en voorwerk doen, maar uiteindelijk is het gewoon zo dat ik 10x sneller ben op een laptop dan op Lr mobile, ik mis gewoon teveel. Ik moet nu elke look zelf maken en het openen van RAW files is gewoon niet zo snel als op de laptop.

Zou je een laptop erbij gebruiken is het een hele leuke addition zonder meer, maar zonder laptop vraag ik me af hoe je het dan wil gaan doen met hernoemen van files of hoe je bv stof wilt verwijderen.

Let wel, ik ben een ENORME Adobe fan, en vind Lr mobile super, maar alleen als noodoplossing voor bv in het vliegtuig als ik geen laptop op schoot kan nemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Ik snap het voor jouw beroep. Jij als pro hebt 10-tallen, zoniet 100-den foto's per dag te bewerken. Daar heb je laptop/desktop absoluut voor nodig.
Als amateur hoef ik er hooguit een paar keer per week maximaal 10 te bewerken. Dan is ipad pro wellicht toch voldoende?

Overigens, met Affinity kan je toch spot removal doen?

J.A.F._Doorhof

Met affinity kan dat inderdaad.
kijk heel simpel.... je moet het zelf natuurlijk weten, ik geef je alleen maar mijn advies.
Een laptop ben je uiteindelijk net zoveel voor kwijt en tegenwoordig heb je zelfs tablet pcs die windows draaien en die feitelijk meer doen dan een iPad pro. Ik heb de iPad pro gehad en het was echt een mooie tablet maar het is en blijft een tablet.

Op DIT moment wil je misschien niet meer, of denk je niet meer te willen.
Zodra je ermee gaat werken kom je er pas achter hoe frusterend de workflow is.

Begrijp me goed, ik schiet veel met mijn mobiel en beam die dan naar mijn tablet voor retouch en social media, maar zelfs dat doe ik alleen omdat ik onderweg ben of geen laptop bij me heb, voor het "echie" of wel opslaan gaan ze altijd nog even door Lr.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


J.A.F._Doorhof

Ik ben onder nda dus mag niets zeggen.
Maar de toekomst word beter.
Op dit moment is het nog niet werkbaar als je meer wilt tenzij je flink investeerd in online storage.

Je zal altijd Lightroom classic naast cc moeten gebruiken. Aangezien 100gb zo vol is.

Er komen flink wat nieuwe feautures aan die het werken met de cc versie heel mooi kunnen maken.

Op dit moment moet je rekening houden dat voor het geld van de iPad pro en pencil. Je ook een Windows tablet koopt die wel lokale storage ondersteund.

Zelfs met unlimited online storage blijf je op dit moment het probleem houden dat je geen namen kan geven aan files en dat alles in de cloud staat. Dus slecht internet betekend niet kunnen syncen .

Laatste 3 dagen 88gb aan files geschoten. Geschatte upload tijd in ons hotel......1 week... Tja. Op de laptop kan ik wel editen natuurlijk. Maar op dit moment loopt Lightroom classic nog voor qua opties. Cc is wel een stukje sneller.

In een blogpost werkt alles super natuurlijk.
En ik gebruik mobile en cc ook wanneer we reizen. Maar als ENIGE oplossing zou ik het absoluut niet doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

ipad pro kan je toch ook met 512GB interne storage kopen?

J.A.F._Doorhof

Zeker. Maar Lightroom mobile en cc moeten naar de cloud.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  3, 2018, 23:17:51
Zeker. Maar Lightroom mobile en cc moeten naar de cloud.

Bummer.
Maar ik zag wel dat een CC abo van 9.99 pm niet 100GB, maar 1TB aan opslagruimte biedt?

J.A.F._Doorhof

Klopt maar als dat vol is. Ga je dus meer betalen.
Begrijp me goed ik gebruik het, het is heel leuk en handig en word beter. Maar zonder verdere laptop of andere opslag zou ik zeer sterk afraden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  3, 2018, 16:01:44
Ik ben onder nda dus mag niets zeggen.
Maar de toekomst word beter.




Doelde je op de nieuwe LR functionaliteiten die onlangs zijn aangekondigd?

J.A.F._Doorhof

Oa. Maar nog veel meer.
Het word echt wel leuk.
Maar nog steeds geen absolute vervanging van een laptop. Maar voor op reis...... Laten we het zo zeggen, het word heel interessant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirkjanboon

beide systemen hebben hun voor en nadelen, heb zowel apple als windows, maar 90% van de tijd pak ik toch een windows laptop/desktop
in geval van een laptop kies er een met een dedicated grafische kaart en geen shared grafische kaart en hoe meer ram des te beter en kies een mat scherm en in iedergeval een minimaal fhd oplossing , de meeste nieuwe systemen hebben hdmi om op een tv te kunnen worden aangesloten , want ik moet de eerste laptop met een 55 inch scherm nog draagbaar zien worden  :pompom:

kies in ieder geval een machine met ssd dat werkt een stuk sneller dan ouderwetse hdd

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Starred


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Nieuwe ipad pro 12.9" mooi ding voor fotobewerking lijkt me  :coffee: