Tablet voor buiten

Started by mondiaal, April 29, 2018, 01:18:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mondiaal

Ik gebruik mijn tablet vaak buiten en drama.

Iemand al een tablet gevonden die het buiten goed doet?

De Ipad Air 2 is het beste wat ik tegen kom op het internet.

W.Otter

En wat bedoel je daar precies mee? Moet ie waterdicht zijn, 4g hebben of soms rugged of moet de wifi chip uitzonderlijk zijn? Speelt het formaat een rol of accuduur.

Mijn tv doet het ook prima buiten, tenzij het begint te regenen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Deleted User

Mijn Ipad Air 2 werkt prima buiten.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mondiaal

Ik bedoel het beeld. Buiten beïnvloed de zon zoveel dat je vaak niets kunt zien.

Sopper

Anti glare screen erop plakken
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

mondiaal

Quote from: Sopper on May  5, 2018, 07:24:37
Anti glare screen erop plakken
Heb ik gedaan maar dit maakt niet veel uit. Het is het spiegelen inderdaad dat stoort.

W.Otter

Quote from: mondiaal on May  6, 2018, 00:20:17
Heb ik gedaan maar dit maakt niet veel uit. Het is het spiegelen inderdaad dat stoort.
Volgens mij moet je dan vooral naar een zeer helder scherm kijken, zo hoog mogelijk aantal nits (rond de 1000)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: W.Otter on May  6, 2018, 08:41:29
Volgens mij moet je dan vooral naar een zeer helder scherm kijken, zo hoog mogelijk aantal nits (rond de 1000)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Even terugkomen op mijn post zijn er de cube t7 en samsung galaxy tab s3 met schermen boven de 1000 nits.

Die cube is voor mij volstrekt onbekend en verouderd imo. Ik ben galaxy s8 gebruiker (ook een scherm boven de 1000 nits) en die doet het uitstekend in direct zonlicht. Dus de galaxy tab s3 zou voor mij de beste keuze zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Wederom terugkomend op mijn post schijnt deze tablet het buiten minder goed te doen hahah misschien de combinatie met een antiglare screen en die 1000nits?
Quote from: W.Otter on May  6, 2018, 08:47:42
Even terugkomen op mijn post zijn er de cube t7 en samsung galaxy tab s3 met schermen boven de 1000 nits.

Die cube is voor mij volstrekt onbekend en verouderd imo. Ik ben galaxy s8 gebruiker (ook een scherm boven de 1000 nits) en die doet het uitstekend in direct zonlicht. Dus de galaxy tab s3 zou voor mij de beste keuze zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mondiaal

Ipad Air 2 (en dus alleen die) schijnt het beste anti glare scherm te hebben. ff kijken of ik ergens een 2dehands exemplaar kan kopen. :thumbs-up:

mondiaal

#13
Het is dus een Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7 geworden. Een Full HD scherm en mat afgewerkt.

Ik heb deze week overdag prima naar het tennis kunnen kijken in de tuin. Nou ja, prima....tennis blijft toch altijd een issue.

Maar overall, het beeld is zonder spiegelen goed te volgen.

Dirk

Quote from: mondiaal on June  2, 2018, 00:42:19
Het is dus een Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7 geworden. Een Full HD scherm en mat afgewerkt.

Ik heb deze week overdag prima naar het tennis kunnen kijken in de tuin. Nou ja, prima....tennis blijft toch altijd een issue.

Maar overall, het beeld is zonder spiegelen goed te volgen.
want...je ogen zijn nu te traag?  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

Bijzondere keuze.. met 215 nits is het scherm slecht beoordeeld.

Als je een tablet/2in1 zocht voor buiten zou dit mn laatste keuze geweest zijn. Maar goed als jij t kan volgen prima.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mondiaal

Quote from: Dynky on June  2, 2018, 07:05:58
want...je ogen zijn nu te traag?  :dontgetit:

Ben al wat ouder en heb nu een leesbril maar dat is niet het probleem. Buiten is het toch iets minder goed te zien.  Maar dat weet je zelf ook wel. :dontgetit:

Ik heb vanavond tijdens het binnen koken Kiki Bertens gekeken(helaas ze ligt er uit) en het beeld is super scherp.

mondiaal

Quote from: W.Otter on June  2, 2018, 09:00:31
Bijzondere keuze.. met 215 nits is het scherm slecht beoordeeld.

Als je een tablet/2in1 zocht voor buiten zou dit mn laatste keuze geweest zijn. Maar goed als jij t kan volgen prima.

Ik ga er van uit dat je wel eens sport buiten hebt gekeken op een tablet/laptop. Nou ik dus ook en dit apparaat is voor mij een openbaring.

Vooral het matte scherm is een must.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

mondiaal

Quote from: W.Otter on June  2, 2018, 09:00:31
Bijzondere keuze.. met 215 nits is het scherm slecht beoordeeld.

Als je een tablet/2in1 zocht voor buiten zou dit mn laatste keuze geweest zijn. Maar goed als jij t kan volgen prima.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb je vorige voorstel(samsung) net weer gezien en weet dus niet of dit inderdaad beter is.

Tsjaa, ben ik toch weer aan het twijfelen of het beter kan? Maar.... ik heb voor nu gekozen voor een groter scherm.

Blij mee. :pompom: :pompom:

W.Otter

Samsung haalt 1000 nits. De acer blijft haken op 215.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sirius666

Quote from: VlisChris on June  3, 2018, 13:55:20
En dat is volgens mij waar het om draait.

Tenzij het Frank's EV betreft toch?  :D :D

mondiaal

Quote from: W.Otter on June  3, 2018, 11:24:20
Samsung haalt 1000 nits. De acer blijft haken op 215.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Zit er nog verschil in de grootte van het scherm qua nits? Oftewel...is een kleiner scherm scherper?

Ik heb nu een 14 inch.

W.Otter

Quote from: mondiaal on June  9, 2018, 00:41:46
Zit er nog verschil in de grootte van het scherm qua nits? Oftewel...is een kleiner scherm scherper?

Ik heb nu een 14 inch.
Nee een smartphone kan het hebben, een tablet, een tv. Het is de helderheid van het scherm. Hoe meer nits hoe beter deze presteert in zonlicht

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mondiaal

Oke, dan is er dus beter dan wat ik nu heb. Jammer..knaagt wel.