plasma kapot nu op zoek naar 60 of 65 inch onder de 1000 euro.

Started by eduard, April 26, 2018, 23:04:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Na 7 jaar trouwe dienst doet mijn plasma tv het niet meer. (LG plasma 50pk550). Hij gaat niet meer aan, dit blijkt een bekend probleem te zijn.

Ik ben nu opzoek naar een nieuwe tv maar wil eigenlijk niet meer dan 1000 euro uitgeven.
Ik zit zelf te denken aan de LG 65UJ634V, hebben jullie hier ervaring met deze LG of raden jullie me juist een andere aan.
Is er een forum sponsor die mij een leuke aanbieding kan doen :)

Eduard

eduard

Ik heb net de LG 65UJ634V gekocht (word als het goed is woensdag geleverd). Ik ga voor nu nog even voor lekker groot beeld. Ik vind de grote Oled en Qled schermen op dit moment nog te duur. Misschien over een jaar of 3. 

Eduard

mondiaal

ik heb zelf ook nog een plasma van Panasonic en wil wel maar durf niet.

Dit is zo'n fijn scherm. Zie overal om mij heen de nieuwe lcd schermen en vindt ze te strak qua beeld. Ik heb nu een heerlijk warm beeld, natuurgetrouw en de nieuwe schermen zijn me allemaal 2 much.

Voorlopig nog maar niet.

Hanky Panky

Quote from: mondiaal on April 28, 2018, 00:26:14
ik heb zelf ook nog een plasma van Panasonic en wil wel maar durf niet.

Dit is zo'n fijn scherm. Zie overal om mij heen de nieuwe lcd schermen en vindt ze te strak qua beeld. Ik heb nu een heerlijk warm beeld, natuurgetrouw en de nieuwe schermen zijn me allemaal 2 much.

Voorlopig nog maar niet.

Ik ben eind vorig jaar van een Pioneer Kuro (KRP-500) naar een 65" 4K Sony Led scherm met HDR gegaan en heb geen seconde spijt gehad. Een vriend heeft een 65" LG Oled en dat is nog net een tandje beter als je ze naast elkaar zet maar eind vorig jaar was de LG  ook €900 duurder.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Cobraatje

Quote from: mondiaal on April 28, 2018, 00:26:14
ik heb zelf ook nog een plasma van Panasonic en wil wel maar durf niet.

Dit is zo'n fijn scherm. Zie overal om mij heen de nieuwe lcd schermen en vindt ze te strak qua beeld. Ik heb nu een heerlijk warm beeld, natuurgetrouw en de nieuwe schermen zijn me allemaal 2 much.

Voorlopig nog maar niet.

Verstandig, ik heb toen mijn Panasonic 65ST60 kapot ging, 2 4K Led tv's gehad uit het hogere segment van Panasonic(CX800) en Sony(XE9).
Beide tv's isf laten kalibreren en toch niet tevreden met het beeld.
Daarbij ook kennis gemaakt met de stuitend slechte service van Sony, een tv waar je niet eens voetbal op kon kijken vanwege de banding was volgens hun binnen hun eigen bedachte norm. Na veel gedoe toch mijn geld terug gehad.

Nu terug naar een Panasonic 60ZT60 en ik ben weer tevreden.
Niet dat er aan plasma geen nadelen zitten, maar voor mij toch duidelijk een beter keus dan een Led.

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

rattaplan

Vriend van mij heeft de  LG 65UJ634V, maar dat is nier echt wat. Zeker niet als je plasna gewend bent. Is technisch ook geen  echt 4k toestel, vanwege de extra witte pixel. Geen 100hz en de zwartwaardes zijn bedroevend. Je hebt groot beeld voir weinig. Maar als je al een 55 inch oled voor rond de 1300 kan krijgen, zou ik voor oled gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


eduard

Hoi Rattaplan bedankt voor je reactie. Je maakt me weer aan het twijfelen.


eduard

Heren ik heb aanbod gekregen om voor de zelfde prijs welke ik voor de LG 65UJ634V betaald hebt een LG 65UJ670 geleverd te krijgen. Dit is wel een open doos. Zou dit een betere keuze zijn dan de LG 65UJ634V

Of zou ik toch voor een bijna 2 keer zo duren tv gaan en dan voor LG 55SK8500 of er ergens tussen in gaan zitten en voor de 65SJ850V gaan.

rattaplan

Ik zou zelf voor beeldkwaliteit kiezen en een 55 oled kopen. Maar als je groot wil en zeg over 2 jaar ofzo weer een andere tv wil dan kun je de 65 led nemen. Althans dst is een beetje de afweging waar ik zelf ook in zit. Ik heb besloten nog even te wachten tot de 65 oled iets gunstiger zijn.
Overigens om het nog iets moeilijker te maken kwam er op ibood van de week ook een 70 led voorbij voor 1199

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


eduard

Heren,
Bedankt voor het mee denken. Het is de Lg 65SJ850V geworden. Ik heb hem sinds gisteren en ben niet ontvreden. De kleuren zijn misschien wat harder dan de plasma. Er komt sowieso een stuk meer licht uit en ook lijkt de tv minder te spiegelen. Op de plasma zat ik  bij een donker beeld geregeld naar mezelf te kijken ik hoop dat dit nu een stuk minder is.
Ik heb de tv op ifs stand donker kamer gezet en vervolgens zelf voor gama 2.2 gekozen.
Ik ga nog wel eens verder op het web zoeken welke settings ik het beste kan gebruiken.

Eduard

Koei

Quote from: eduard on May  3, 2018, 21:19:18
Heren,
Bedankt voor het mee denken. Het is de Lg 65SJ850V geworden. Ik heb hem sinds gisteren en ben niet ontvreden. De kleuren zijn misschien wat harder dan de plasma. Er komt sowieso een stuk meer licht uit en ook lijkt de tv minder te spiegelen. Op de plasma zat ik  bij een donker beeld geregeld naar mezelf te kijken ik hoop dat dit nu een stuk minder is.
Ik heb de tv op ifs stand donker kamer gezet en vervolgens zelf voor gama 2.2 gekozen.
Ik ga nog wel eens verder op het web zoeken welke settings ik het beste kan gebruiken.

Eduard

Hoe bevalt hij nu je hem een paar dagen hebt? Ik heb dezelfde LG plasma als jij had en ben vooral benieuwd hoe het contrast is. Deze LG plasma is best ruk in dat opzicht, dus ben benieuwd wat een budget LCD doet.

En hoe is het formaat?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

eduard

Hoi Koei
Tv bevalt best, hij spiegelt iets minder dan de plasma. Het contrast en zwart waardes zijn niet verkeerd. Maar ik ben op zich niet zo'n beeld purist. Tijdens het plaatsen van de tv leek hij erg groot en had eigenlijk 3 man nodig om hem aan mijn tv lift te bevestigen het ging net met zijn 2en, maar nu hij eenmaal hangt valt dat best mee had best nog wel groter gemogen maar dan had hij niet goed meer in mijn TV lift gepast en boven mijn projectie scherm uit gekomen. Nu als ik de lift geheel laten zakken zitten de bovenkant van de tv nog netjes onder het vast projectie scherm.
Het scherm zelf is zo'n 26cm breder en 12cm hoger dus dat valt wel mee zeker op een kijk afstand van ruim 4,5m.
Er komt zeker meer ligt uit, de desktop van htpc is ook beter leesbaar. De kleuren zijn allemaal wel iets harder, iets meer een plastic look. De acteurs worden er ook niet mooier op ik zie nog betere alle rimpels enzo :).

Ik ben nog wel aan het schakelen tussen de beeld settings. Ik kies voorals nog voor overdag voor de isf expert setting light room en voor in de avond darkroom. Ik zal hier nog verder mee moeten spelen.
Het eerste wat ik wel gedaan hebt is de eco stand uitzetten. Hierdoor gebruikt het scherm wel meer stroom maar het beeld word er wel wat lichter/helderder door.
Ik ben helemaal niet ontvreden met deze tv maar, ik had eigenlijk liever nog een paar jaar gewacht want ik was helemaal niet ontevreden met de plasma.
De lg 65sj850 is niet direct een budget LCD/Led hij was bijna 2 keer zo duur(1350) dan mijn plasma. Binnen LG zitten er nog een aantal serries onder.

Nadeel is wel dat mijn processor/voor versterker nu de zwakste schakel is. Mijn htpc kan netjes 4k uitsturen maar dat accepteerd mijn versterker niet marantz av7005. Maar ik wil deze nog niet vervangen zit er dan ook over na tedenken om een avr key( hdfury) aan te schaffen zodat ik het hdmi beeld en geluid kan splitsen, beeld direct naar tv en geluid naar versterker.

zie hier mijn HT topic is al een tijdje niet bij gewerkt er is dan ook niet veel veranderd.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44198.msg2270985#msg2270985


Eduard