Input switchen voor ik beeld krijg Marantz 7010

Started by thanksalot, April 25, 2018, 11:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thanksalot

Ik heb in mijn home cinema een Marantz 7010 waarop diverse apparaten aangesloten zijn (Oa, PS4, mediaspeler). Via HDMI out wordt het beeld doorgestuurd naar een LGB6. Redelijk standaard setup dus maar heb last van een kleine issue die me meer is gaan irriteren nu ik de Marantz verborgen heb achter knieschotten op zolder.

Als ik de hele bende aanzet staat de Marantz uiteraard nog op de laatst gebruikte input, echter ik moet eerst van input wisselen voor hij het beeld doorzet. Ik krijg of een screensaver van de LG te zien of een zwart Marantz scherm. In het geval van het de LG screensaver zal het een Arc issue zijn, maar als ik het Marantz scherm krijg stuurt hij dus al beeld door. Iemand enig idee hoe ik de Marantz kan forceren altijd direct het beeld van de geselecteerde input door te laten sturen?

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is de Marantz te bedienen via de infrarood ontvanger van de TV aangezien deze toch via Arc aangesloten is. Dan kan ik het knieschot voortaan gewoon gesloten houden.