Audio van DVD rippen?

Started by i2Paq, April 25, 2018, 08:27:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Ik heb een DVD van George Michael, Live in London, en hiervan zou ik graag de audio willen rippen om te kunnen beluisteren via mijn streamer.

Hier heb ik al een poging toe gedaan met DVDae (DVD Audio Extractor).

Helaas laat de kwaliteit te wensen over en ik heb last van gaten in de overgang van het ene nummer naar het andere.

Heeft er iemand tips cq. trucs?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nosferatu

Ik gebruik (dacht ik, rip niet zo vaak DVD/BD) hetzelfde programma en heb met rippen nog nooit issues gehad. Ook dezelfde titel geript (vanaf Blu-Ray), draait probleemloos. Wel de goede audio stream gepakt ? 2ch, 5.1, PCM, Dolby etc. Zal vanavond e.e.a. nog even voor je controleren (strakjes gebruik ik toch een ander programma  :D).
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

i2Paq

Quote from: Nosferatu on April 25, 2018, 08:59:57
Ik gebruik (dacht ik, rip niet zo vaak DVD/BD) hetzelfde programma en heb met rippen nog nooit issues gehad. Ook dezelfde titel geript (vanaf Blu-Ray), draait probleemloos. Wel de goede audio stream gepakt ? 2ch, 5.1, PCM, Dolby etc. Zal vanavond e.e.a. nog even voor je controleren (strakjes gebruik ik toch een ander programma  :D).

Bedankt!

Ik wacht het af  :smile:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

CineSmurf

https://www.videohelp.com/

Dat vind ik altijd wel een mooi forum met handleidingen om van alles naar andere dingen over te zetten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RobertVanWoerden

#4
Zelf gebruik ik ook DVDAE, nooit echt problemen gehad. Kan helaas deze specifieke dvd niet voor je  testen want heb deze niet.

Audiomuxer is ook een goed programma.

Nosferatu

En inderdaad, DVD Audio Extractor met eventueel MakeMKV en/of DVDDecrypter (nu IMGBurn en geen rip mogelijkheid voor DVD's meer).

Zou even kijken welk audio spoor (2.0, 5.1 etc.) je gepakt hebt en eventueel een kopie van de DVD maken zonder 'restricties' op een harddisk in ISO formaat of vergelijkbaar. Deze mounten (VirtualCloneDVD of ander vergelijkbaar programma) en dan opnieuw rippen. Heb de Blu-Ray en daar ALAC bestanden van gemaakt voor gebruik op m'n iPod.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

RobertVanWoerden

En ook wat me daarna doet, converteer je naar Flac of demux je?

i2Paq

#7
Jeetje, ik dacht dat het een 1-2-3 conversie zou zijn zoals rippen met DBPoweramp  :D

Er komt dus wel meer bij kijken en hier zal ik morgen eens naar kijken.

Quote from: RobertVanWoerden on April 25, 2018, 20:06:22
En ook wat me daarna doet, converteer je naar Flac of demux je?

Niets, hij ript al naar MP3 of Flac als je wilt.

Ik denk dat ik mij eerst even moet verdiepen in het pakket en anders iemand zoeken die voor mij wil rippen  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RobertVanWoerden

Normaliter moet het niet ingewikkeld zijn. Je stopt de dvd in je computer, start dvdae en deze zal dan alle audio opties laten zien. Een van deze zal het volledige concert zijn. Wat ik van discogs begrijp is dat er een Dolby stereo en Dolby 5.1 audio track is, https://www.discogs.com/George-Michael-Live-In-London/release/3629320

Als je de songtitles van freedb geladen hebt kun je gaan rippen (je kunt ook handmatig de song titles typen maar is niet nodig als freedb de juiste entry herkent. )

Stap 1 van 4. : Kier het juiste programma (zal degene zijn met de langste tijd) Aan de linkerkant onderin zul je kunnen kiezen tussen Dolby stereo en Dolby digital. Kies 1 van beide en druk op Next naar
Stap 2 van 4. Hier kies je FLAC en het aantal kanalen. Stereo bij DD 2.0 en 6 kanalen bij Dolby 5.1.
Stap 3 van 4 Hier geef je het pad aan waar de files omgeslagen gaan worden.
Stap 4 van 4 is Start en het encoden gaan gebeuren.


Jammer dat je wat ver uit de buurt woont, (van mij althans :) anders zou ik even langs kunnen komen als je er toch niet uitkomt.

i2Paq

Waar geef ik de Freedb in, deze pakt hij namelijk niet op?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

br@m

Switch Audio Converter is gratis voor thuisgebruik en kan ook audio van DVD rippen.

Vereist nog wel wat nabewerking want alles wordt als 1 geheel geript en losse nummers moet je zelf splitsen.

Maar het kost niks.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

RobertVanWoerden

#11
Quote from: i2Paq on April 26, 2018, 17:26:12
Waar geef ik de Freedb in, deze pakt hij namelijk niet op?
je laat dvdae contact maken met freedb via de knop aan de rechterkant, zie voorbeeld. Je krijgt vraag download from freedb of upload to freedb


i2Paq

Quote from: RobertVanWoerden on April 26, 2018, 15:43:28
Normaliter moet het niet ingewikkeld zijn. Je stopt de dvd in je computer, start dvdae en deze zal dan alle audio opties laten zien. Een van deze zal het volledige concert zijn. Wat ik van discogs begrijp is dat er een Dolby stereo en Dolby 5.1 audio track is, https://www.discogs.com/George-Michael-Live-In-London/release/3629320

Als je de songtitles van freedb geladen hebt kun je gaan rippen (je kunt ook handmatig de song titles typen maar is niet nodig als freedb de juiste entry herkent. )

Stap 1 van 4. : Kier het juiste programma (zal degene zijn met de langste tijd) Aan de linkerkant onderin zul je kunnen kiezen tussen Dolby stereo en Dolby digital. Kies 1 van beide en druk op Next naar
Stap 2 van 4. Hier kies je FLAC en het aantal kanalen. Stereo bij DD 2.0 en 6 kanalen bij Dolby 5.1.
Stap 3 van 4 Hier geef je het pad aan waar de files omgeslagen gaan worden.
Stap 4 van 4 is Start en het encoden gaan gebeuren.


Jammer dat je wat ver uit de buurt woont, (van mij althans :) anders zou ik even langs kunnen komen als je er toch niet uitkomt.

Ik heb:

1: English AC3 (48Khz 2Ch)
2: English AC3 (48Khz 6Ch)

De rest gaat eigenlijk zoals jij omschrijft echter heb ik alleen Mono of Stereo output als keuze bij optie 1.

Bij optie 2 kan ik kiezen voor Mono, Stereo, en alle 6 kanalen, echter wordt het bestand bij Stereo aanzienlijk kleiner dan bij Optie 1.

Nu ik alles heb geprobeerd denk ik dat de kwaliteit van opname van deze DVD gewoon te beroerd is om te rippen.

Het resultaat klinkt gewoon als een complete mengelmoes van geluid, alsof je in de zaal staat ipv. dat de zanger op de voorgrond "staat" zoals bij andere live cd's die ik heb.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nosferatu

Blu-Ray disk heeft LPCM 2ch 48Khz en DTS/ACS 6ch 48Khz. Als het voor stereo gaat dan is de LPCM stream prima.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

RobertVanWoerden

i2Paq heeft de dvd uitvoering.

@i2Paq als je stereo wilt als output zou ik die 2Ch nemen. Als je de 6Ch als stereo output neemt vindt er denk ik een downmix plaats. De 2Ch is al gemixt voor stereo dus zou m.i. beter moeten klinken dan een downmix van 5.1.

Nosferatu

Quote from: RobertVanWoerden on April 27, 2018, 18:50:05
i2Paq heeft de dvd uitvoering.

@i2Paq als je stereo wilt als output zou ik die 2Ch nemen. Als je de 6Ch als stereo output neemt vindt er denk ik een downmix plaats. De 2Ch is al gemixt voor stereo dus zou m.i. beter moeten klinken dan een downmix van 5.1.
Weet ik, was meer ter info dat de Blu-Ray een 2ch LPCM spoor heeft. En inderdaad, pak de 2ch, je wilt echt niet dat de programma's zelf een downmix van 6ch naar 2 ch gaan doen, dat KAN goed uitpakken maar is niet gegarandeerd. Integendeel.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000