Op zoek (inmiddels niet meer) naar nieuwe speakers.

Started by DB628, April 24, 2018, 10:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DB628

Inmiddels is er al een hele lijst ontstaan die ik nog eventueel zou kunnen gaan beluisteren, te weten:

- Sonus Faber "Tradition" series. Serafino Tradition of Amati Tradition
- Vivid Audio
- Kharma (db7?)
- Wilson Benesch
- Scansonic MB6
- Triangle
- Dutch & Dutch 8C
- PMC
- Magico (ben ik zelf erg benieuwd naar, type A3)

Deze zijn volgens jullie dan beter of gelijk aan de B&W's? En aan welk type zitten jullie te denken bij de betreffende merken?

Timvg

Aangezien D&D bij Beter Beeld & Geluid is.. Misschien ook maar even naar Revel luisteren. Wel een traditionele passieve speaker, maar goed ontworpen iig.

chansig

Plus dat die mannen daar oog hebben voor akoestiek. Altijd erg handig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: Timvg on April 24, 2018, 13:18:50
Ruimte akoestisch laten behandelen. Voor het laag niet evident..

Ik blijf bij m'n eerste suggestie: Dutch & Dutch 8C! Cardioïde respons tot een ~100hz met daaronder actief aangestuurd laag dat gebruik maakt van innovatieve DSP implementatie om bepaalde potentiële akoestische problemen de kiem in te smoren.

^^

Heb beide luidsprekers uitgebreid geluisterd en ik vind de 8C's in alle opzichten een betere luidspreker.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vik

Ik zou ook zeker eens luisteren naar de Elac Adante serie. Zelf nog niet gehoord maar schijnt heel fraai te spelen.

Chief Engineer Andrew Jones (TAD)

https://www.elac.com/series/adante/


Heel veel "bang for the buck" :

Arendal : https://www.lsound.eu/collections/arendal-sound/products/arendal-sound-1723-tower

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Als je een grote luisterruimte hebt zou je de Legacy Audio Focus SE ook eens moeten beluisteren  :wub:


DB628

QuoteAls je een grote luisterruimte

Zo groot is mijn luisterruimte nu ook weer niet  ;D

myself

Zie ik bastraps in je kamer staan? Had de dealer die neergezet?

Als je het 'detail' van de b&w mooi vind, dan zou je inderdaad de wilson & b. eens moeten beluisteren. Daarna de sonus faber (denk dat je ze iets te smooth/rond zult vinden klinken).

Maar idd als je een echo in huis hebt/harde materialen kun je het beste dat ook meenemen in je keuze/begroting.
In het ergste geval aan de gang gaan met een versterker met dsp om die frequenties aan te pakken.(bijv lyngdorf)

Maar als ik je zo beluister, doet de 803d3 het erg goed bij je, heb je amper last van het laag dus lijkt in 1e instantie gewoon de beste keuze


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

chansig

Echo en dsp gaan niet samen..Dsp zet je in voor het laag tot 2 a 300 Hz.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteZie ik bastraps in je kamer staan? Had de dealer die neergezet?
Het is een slechte foto geef ik toe maar ik zie niet waar je die zou zien?
Maar nee ik heb geen bastraps.

QuoteMaar als ik je zo beluister, doet de 803d3 het erg goed bij je, heb je amper last van het laag dus lijkt in 1e instantie gewoon de beste keuze
Dat denk ik ook, maar wil het zeker weten, dus we zijn nog niet klaar met luisteren voorlopig ;-)


martien

Quote from: DB628 on April 25, 2018, 13:56:44
Het is een slechte foto geef ik toe maar ik zie niet waar je die zou zien?
Maar nee ik heb geen bastraps.


De ronde 'pijpen' in de hoeken denk ik?

DB628


chansig

Rockwool erin en je bent op weg als het gaat om een basstrap. Dan maar geen licht.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteRockwool erin en je bent op weg als het gaat om een basstrap. Dan maar geen licht.

LOL

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

chansig

Neuhhhh...gaat voor het laag weinig doen. Zou wel een actie van mij kunnen zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Eclectic

Quote from: DB628 on April 24, 2018, 11:01:57
De 'boel' gaat aangestuurd worden met een Bryston SP2 voorversterker en een Bryston 4b sst eindversterker.


Indien ik mij even mag mengen in de discussie wil ik een ervaring delen.
Ik bezit de B&W 803 D3 (na veel testen uitgekozen).
Onlangs kwam hier een vriend met zijn Bryston 4b sst en het klikte.
Mijn goede Parasound A21 moest het afleggen.
De Bryston haalde nog heel wat meer uit mijn ls.En dat alles zonder moeite.
Bv.Diana Krall live in Paris nog meer realistisch.
We get requests van Oscar Peterson de gestreken bas van Ray Brown waar je het hars hoorde..
Symphonie Phantastique Berlioz in de passage met de klokken waren deze scherp omlijnd en enigszins prominent zonder te storen.

Een dealer biedt mij een demo aan huis aan met een Bryston 4b3 en dat ga ik doen..
Niets gaat boven huisdemo.

Een ander wil de Gato Dpa 4004 demonstreren .Iets anders maar ik ben nieuwsgierig.
B&W 803 D3,Bryston 4B3,T+A DAC8DSD,Sotm ultra 200 plus.
Ocos ls.kabel.

bva

Quote from: HcHifi.nl on April 25, 2018, 10:40:40
Als je een grote luisterruimte hebt zou je de Legacy Audio Focus SE ook eens moeten beluisteren  :wub:

In dat geval zou ik de Bohmer Wavelet er ook bij kopen. De meeste Legacy Audio luidsprekers worden  standaard met de Wavelet verkocht.

Kijk ook naar de Kii Three luidsprekers. Lijkt qua concept op de Dutch & Dutch 8C luidsprekers.

DB628

Wow de luistersessies zijn weer begonnen. We (mijn vrouw en ik) hebben Kharma DB7 Elegance speakers belsuisterd, in de "winkel". 1 woord: Werelds!!!
Nu weten we natuurlijk niet of dit aan de luisterruimte lag of aan de versterker (een Goldmund Nextgen geloof ik). Maar we gaan ze binnenkort hier in huis luisteren. Ik ga jullie op de hoogte houden.

PS wel apart dat er alleen spade aansluiting op de Kharma zitten, ik heb net kabels met bananen stekers gekocht.

DofN

Oh die heb ik thuis gehad en ik vond ze niet goed genoeg.

Ze klinken wel heel weids en groots en "live-achtig" vooral als je ze wat harder zet massief en zwaar in het laag. Dit is zeker geen neutrale luidspreker. Ik snap dat mensen daarvoor vallen. Er zijn goedkopere luidsprekers die het veel beter doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Duikboot95

Piega Coax 711 is misschien ook nog een interessante speaker ::)
| Piega ldr 5.2 | Accuphase C-11 | Accuphase P-11 | Myryad mc-100 | Harman Kardon avr 8500 | NAD t562 | LG 42LB550V | B&W P3 | Dali Zensor 1 | Bluesound Node 2 (gemodificeerd)|

addesmo

Jajaja zo roept iedereen zijn eigen speakers, dus Rossofiorentina Volterra's  :pompom:
Complete flauwekul, want jouw voorkeur geluid, kamer, apparatuur zijn niet de mijne. Dus thuis zoveel mogelijk proberen is het advies.
Uiteindelijk koop je de Volterra's  ;)

DB628

QuoteDus thuis zoveel mogelijk proberen is het advies.

Zijn we mee bezig.

DB628

QuoteDutch & Dutch 8C

Deze speakers vallen af om 2 redenen. 1) Niet mogelijk om thuis te horen en 2) passen waarschijnlijk niet in het huidige systeem, zonder de net aangeschafte spullen te kunnen hergebruiken (maar dat is me nog een beetje onduidelijk).

Dirk

kan je dat punt 1) even nader toelichten?
heb je concreet interesse getoond (maw gaan luisteren bij een dealer) en heeft die dealer je gezegd dat ze niet in je eigen ruimte te beluisteren zijn, alvorens je definitief tot aankoop over gaat?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea