Op zoek (inmiddels niet meer) naar nieuwe speakers.

Started by DB628, April 24, 2018, 10:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Quote from: DB628 on April 24, 2018, 10:33:32

MAAR aangezien er zoveel speakers op deze wereld zijn ben ik benieuwd of er wellicht rond deze prijsklasse betere of wellicht gelijkwaardige (misschien wel goedkopere) speakers zijn?
Graag jullie input.

is een paartje customspeakers een idee?

http://tg-acoustics.com/

Tony Gee is geen onbekende in de zelfbouwwereld daar hij veel ontwerpen voor de diy-ers beschikbaar stelt en erg actief is in die gemeenschap. Hij is de ontwerper van mijn zelfbouwers.

Hij heeft wereldwijd klanten voor zijn custom-ontwerpen en is van vele, zo niet alle, markten (lees: budgetten) wel thuis.

Een keer informeren of zelfs eens luisteren naar zijn demo-luidsprekers kan natuurlijk geen kwaad. Tony is een vriendelijke en behulpzame kerel die je gerust eens kan bellen.





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

en bij deze de uitnodiging om eens mijn Galactica's, ook van Tony Gee, te komen beluisteren, een ontwerp naar de Avalon Isis. De luidsprekers zijn door mij gebouwd, de externe filters (verstopt in het meubel) zijn door Tony gemaakt.

Aangestuurd door een Marantz PM11S3, 15inch Ciare en 12inch PHL laag, 6,5inch PHL mid en seas voor 't hoog.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Sirius666

Quote from: DB628 on May 15, 2018, 10:42:28
We zijn nu aan het onderhandelen over de prijs, als we daar uit komen is de zoektocht ten einde.

Top! Met rust tussen de oren kan het genieten beginnen.

MechanicalAnimal

Quote from: DB628 on May 15, 2018, 10:42:28
We zijn nu aan het onderhandelen over de prijs, als we daar uit komen is de zoektocht ten einde.

ow...je bent er al uit, over heen gelezen.  :D

gefeliciteerd met de aankoop alvast  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Staaled

Quote from: MechanicalAnimal on May 15, 2018, 10:54:24
is een paartje customspeakers een idee?

http://tg-acoustics.com/

Tony Gee is geen onbekende in de zelfbouwwereld daar hij veel ontwerpen voor de diy-ers beschikbaar stelt en erg actief is in die gemeenschap. Hij is de ontwerper van mijn zelfbouwers.

Hij heeft wereldwijd klanten voor zijn custom-ontwerpen en is van vele, zo niet alle, markten (lees: budgetten) wel thuis.

Een keer informeren of zelfs eens luisteren naar zijn demo-luidsprekers kan natuurlijk geen kwaad. Tony is een vriendelijke en behulpzame kerel die je gerust eens kan bellen.






Die centerspeaker. :D

En vooruit, ook maar de TV. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bva

Quote from: chansig on May 15, 2018, 09:44:16
Genieten dan maar. Koop een Anti mode. Handig apparaat en simpel qua bediening.

Gr. Hans

Probeer dan meteen ook de Bohmer Audio Wavelet. Deze gebruikt een geheel andere manier van room correctie en is een fantastisch apparaat.
Ronald van Ovost voert beide merken.


chansig

Wat als Bohmer over bv een jaar niet meer bestaat en je koopt andere speakers ? En de prijs is in verhouding met de Anti Mode ook wel andere koek.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bva

Quote from: chansig on May 15, 2018, 21:53:40
Wat als Bohmer over bv een jaar niet meer bestaat en je koopt andere speakers ? En de prijs is in verhouding met de Anti Mode ook wel andere koek.

Gr. Hans

De luidspreker fabrikant Legacy Audio gebruikt de Bohmer Audio Wavelet voor hun duurdere luidsprekers. Dat geeft wel een zekere garantie dat de Bohmer audio Wavelet blijft bestaan.
Bohmer Audio Wavelet is ongeveer 1,5 tot 2 maal zo duur als de Anti-Mode X4 en de B&W 803 D3 zijn ook niet goedkoop.
Als je een keer de kans krijgt zeker een keer proberen er gaat een wereld voor je open. Voor mensen welke roomcorrection maar niets vinden toch maar een keer luisteren omdat er een ander principe wordt gebruikt dan in andere roomcorrection systemen. De muziek wordt heel dynamisch en muziekinstrumenten welke je normaal bijna niet hoort zijn veel beter waarneembaar.

chansig

Ik heb het een soort van gehoord in Veldhoven. Voor mijn gevoel klopte het toen niet qua weergave. Kan ook aan andere zaken gelegen hebben. Maar het heeft mij niet overtuigd.

Overigens zou ik, als ik ts was, niet voor het nieuwste model gaan. Maar de voorloper kopen. Dan doel ik op de anti mode.

Het dynamische en het andere wat je benoemt is mijn inziens ook niet voorbehouden aan Bohmer. Heb dit ook ervaren met de AM, minidsp en nu mijn huidige dsp icm met de akoestische ingrepen. Ook nog een ervaring met een niet op de markt gekomen merk.

Wat ik nu thuis beluister is in ieder geval het beste wat ik ooit thuis heb gehoord. Staat nog 1 ervaring boven en gek genoeg zonder DSP maar wel met extreme akoestische aanpassingen, maar qua euro'tjes een erg goedkope set.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bva

Quote from: chansig on May 15, 2018, 23:49:32
Ik heb het een soort van gehoord in Veldhoven. Voor mijn gevoel klopte het toen niet qua weergave. Kan ook aan andere zaken gelegen hebben. Maar het heeft mij niet overtuigd.

Overigens zou ik, als ik ts was, niet voor het nieuwste model gaan. Maar de voorloper kopen. Dan doel ik op de anti mode.

Het dynamische en het andere wat je benoemt is mijn inziens ook niet voorbehouden aan Bohmer. Heb dit ook ervaren met de AM, minidsp en nu mijn huidige dsp icm met de akoestische ingrepen. Ook nog een ervaring met een niet op de markt gekomen merk.

Wat ik nu thuis beluister is in ieder geval het beste wat ik ooit thuis heb gehoord. Staat nog 1 ervaring boven en gek genoeg zonder DSP maar wel met extreme akoestische aanpassingen, maar qua euro'tjes een erg goedkope set.

Gr. Hans

Gewoon een aantal roomcorrection systemen proberen zou ik zeggen. Hou ons s.v.p. op de hoogte.

DB628

Zat dit oude topic weer eens te lezen en dacht dat ik wel weer eens wat kon toevoegen. Inmiddels staan de B&Ws hier alweer zo'n 6 maanden te spelen en ze gaan steeds beter klinken. Het laag waar we met sommige muzieknummers mee te maken hebben schijnt verder reuze mee te vallen. Het zijn maar een aantal nummers die echt niet om aan te horen zijn, de "echt" lage nummers zijn op 1 hand te tellen.
Verder is het wachten op de nieuwe voor- en eindversterker om het compleet te maken. Zal waarschijnlijk eind februari pas geleverd gaan worden, dus ik moet nog ff geduld hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.

myself

Welke voor en eindtrap is het geworden? Aangezien je er nogal een aantal getest hebt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DB628


myself

Quote from: DB628 on January  3, 2019, 18:10:05
De Esoteric voor (C-03Xs) en eindversterker (S-03).
Mooi hoor. En ben je voor de crystal cable ls kabels gegaan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DB628

Quote from: myself on January  4, 2019, 16:21:03
Mooi hoor. En ben je voor de crystal cable ls kabels gegaan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Nee, Momenteel nog steeds met de Audioquest Castle Rock.

gerard123

Ik heb dat London Grammer nummer net even uit mijn T+A transmissielijnen op zolder laten rollen en dat klinkt gewoon lekker, een flinke bak laag maar niet too much. Op mijn setje beneden komt het laag er eigenlijk helemaal niet uit. Ik kan me voorstellen dat de combinatie van een full range systeem met wat ruimte effecten dit nummer niet om aan te horen maakt. Ik zou de oplossing dan echt in akoestiek aanpassingen zoeken, fysiek en/of met een dsp.

Hoe klinkt Limit to your love van James Blake bij jou? Ook zo'n nummer waar iemand lekker aan de knopjes heeft zitten draaien.


DB628

QuoteHoe klinkt Limit to your love van James Blake bij jou?

Ik zal deze morgen even beluisteren. Ik houd je op de hoogte.

DB628

QuoteHoe klinkt Limit to your love van James Blake bij jou?

Dit klinkt inderdaad niet. Veel te veel laag. Het is gelukkig niet erg want wij houden niet zo van deze muziek. Moet wel zeggen dat het nummer goed begon, maar toen het laag er in kwam waren we er ook meteen klaar mee (ook als het laag niet de boel had laten resoneren, het past gewoon niet in het nummer vinden we).

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: DB628 on January  6, 2019, 11:38:01
...ook als het laag niet de boel had laten resoneren, het past gewoon niet in het nummer vinden we...

Dan zou ik gewoon lekker zelf muziek gaan maken en vervolgens alleen die muziek draaien...

DB628

QuoteDan zou ik gewoon lekker zelf muziek gaan maken en vervolgens alleen die muziek draaien...
Altijd weer leuk de reacties hier.

Cantodea

Quote from: DB628 on April 24, 2018, 10:33:32
Mijn vrouw en ik zijn bezig met het zoeken naar nieuwe speakers. In het afgelopen half jaar hebben we al veel geluisterd en komen tot op heden steeds weer bij de conclusie dat de B&W's 803 D3 voor ons het beste klinken.

Wat ons erg aanspreekt in de B&W speakers is zijn openheid, zijn diepte en zijn weidse geluid en net niet teveel laag.
Wij hebben de B&W's getest voor het laag met het nummer 'Hey now' van London Grammer. Dit nummer is zo slecht 'gemixed' dat er veel te veel laag in zit (begint ongeveer bij 1.15m) en is daarom ook niet om aan te horen, terwijl de rest van het album net gaat, qua laag. Qua detail nemen we o.a. het nummer 'Interlude' van London Grammer. Dit nummer nemen we omdat je hierin goed het geluid van haar tong kan horen terwijl dit op de meeste speakers een (electrische) klik (pok) is i.p.v. geslis.

Op mijn Arendal Sound 1723 Tower, zijn de mond-tong geluiden zoals het hoort te klinken. De bass op Hey Now is inderdaad over geproduced, maar met de dsp ingeschakeld klinkt hij behoorlijk strak. De akoestiek van je ruimte speelt in het laag, aardig mee. Misschien eens de Arendals proberen, je mag ze 60 dagen thuis beluisteren, dus weinig risico en ideaal. Ze zijn wel goedkoper dan de B&W's ... maar volgens mij doen ze niet onder!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

DofN

Quote from: DB628 on January  6, 2019, 12:50:45
Altijd weer leuk de reacties hier.

Laag is laag. Als het laag van James Blake niet lekker klinkt, klinkt hetzelfde laag in andere opnames ook niet. Of het nou klassiek, pop, jazz of blues is. Om maar wat voorbeelden te noemen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DB628

Bij James Blake vind ik het ook niet bij het genoemde nummer, passen. Maar goed dat is smaak. Blijkbaar gaan de meeste nummers waar wij thuis naar luisteren niet zo erg het laag in.

Sirius666

Quote from: doorofnight on January  6, 2019, 19:41:51
Laag is laag. Als het laag van James Blake niet lekker klinkt, klinkt hetzelfde laag in andere opnames ook niet. Of het nou klassiek, pop, jazz of blues is. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Hoe bedoel je dat precies? Het is laag dat specifiek voor een nummer is geschreven. Waarom zou je dat met andere opnames in verschillende genres willen associëren?

gerard123

En bijvoorbeeld It doesn't matter van Alison Krauss? Hoe gaat dat?