Op zoek (inmiddels niet meer) naar nieuwe speakers.

Started by DB628, April 24, 2018, 10:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Quote from: DB628 on May  5, 2018, 11:42:58
Heel goed en dan wel 'helaas' (deze kabel is vrij prijzig) met de Crystal Clear type Reference Diamond. Met de Audioquest Oak klinken ze stukken minder.

Ah, de kabels worden uitgerold. Heerlijk dit.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Quote from: DB628 on May  5, 2018, 10:42:25
Precies
Dat wist ik niet. Ging er vanuit dat het Engels was.
B&W is en blijft Engels, maar is overgenomen door EVA Automation

Citaat:

"EVA Automation joins forces with Bowers & Wilkins
A letter from our founder
Friends of EVA,

I am beyond thrilled to announce that we have acquired Bowers & Wilkins—in my opinion, the absolute quality and design leader in high-end audio equipment. I've personally been a huge fan and loyal customer of Bowers & Wilkins for decades and truly admire and respect their Chairman, Joe Atkins. What he and his team have created over the past 30 years is simply inspiring.

Since I founded EVA Automation two years ago, we have been working hard to create fantastic home A/V user experiences. When it was time to seek out partners for our journey ahead, Bowers & Wilkins was unquestionably our #1 choice, and after I met Joe and his team, it was immediately clear that we share the same long term product vision and sincere passion for home entertainment.

To my new friends at Bowers & Wilkins: I can't wait to meet all of you! Your brand and heritage are second to none, and we at EVA are excited to operate as one combined company under the Bowers & Wilkins name. Joe Atkins has graciously agreed to remain the CEO of our combined company, while I will be our Executive Chairman. There are very few leaders in home A/V as experienced, respected and successful as Joe, and I look forward to partnering with and learning from him...and all of you.

One of the most important parts of our acquisition is that Joe is maintaining a significant equity stake in our combined company and will be joining our board of directors, further aligning all of our interests.

We will have much, much more to announce when the time is right about our vision and our products. In the meantime, we will continue to work hard on developing a truly special, highly integrated, and easy to use home A/V experience that I know you'll love.

Until then,

Gideon Yu
Executive Chairman
Bowers & Wilkins"

Einde Citaat

Sirius666


i2Paq

Quote from: Pjotr27 on May  5, 2018, 11:25:56
Ach, er zijn zoveel andere merken die of in Chinese handen zijn of daar produceren, Tannoy, Sonus Faber, Kef en nog heel veel andere.
Maar nu de Kharma's een paar dagen spelen, hoe klinkt het?

Tannoy wordt gewoon in de UK gemaakt.....

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DB628

Dadelijk komen de B&W's erbij, dan gaan we eens luisteren wat de verschillen zijn, of niet.
Komen binnen een uurtje vanaf nu.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Quote from: DB628 on May  4, 2018, 22:14:56
Oeps, toch de versterker. Nergens meer last van met de Meridian 857. Hmm dat wordt dus ook een andere versterker als ik het bij passieve speakers houd.

Je had toevallig nog een Meridian amp liggen en wat kabels van Crystal Clear ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteJe had toevallig nog een Meridian amp liggen en wat kabels van Crystal Clear ?

Nee die werden allemaal aangeleverd.

chansig

Oke....vandaar mijn vraag wat was de deskundige gedachte achter de versterker wissel.

Evenzo voor de speakerkabels. Synergie ?

De B&W speakers staan al te spelen ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteEvenzo voor de speakerkabels. Synergie ?

Ze hebben bij de Kharma's 3 type speakerkabel meegegeven.
1) Kharma Reference kabel
2) Audioquest Oak
3) Crystal Cable

Zelf de Audioquest CastleRock in huis.

Zo kunnen we lekker spelen.

QuoteDe B&W speakers staan al te spelen ?
Ja deze staan nu te spelen op een Esoteric S-03, alleen deze kan London Grammer niet goed aan. We gaan zo ff schakelen naar de Meridian.

Sirius666

Quote from: DB628 on May  5, 2018, 15:00:10
Nee die werden allemaal aangeleverd.

Zet de B&W's dan wel een stuk verder van de muur af. Dan zit de luisterafstand rond de 3.50m. Prima!

Met een paneel boven de bank bedoel ik niet op het plafond (mocht je dat evt zo hebben geïnterpreteerd) maar achter de luisterpositie op de muur. Als zulke forse speakers al mogen dan is dat een kleine opoffering zou je zeggen?

Zitten de tweeters van de B&W's eigenlijk rond oorhoogte?

Helpen de winkeliers ook met plaatsing en worden er ook tips gegeven mbt akoestiek/ versterking?

Over de echo: ben je het ermee eens dat speakers in een volledig kale kamer niet zullen klinken? Al heb je zelf een echo die je schijnbaar niet storend vindt: dit werkt wel degelijk door in het geluid. Dit hoef je overigens idd niet als vervelend te ervaren. Vergelijken met een set in een winkel in een goed ingerichte luisterkamer kan dan m.i. wel degelijk nuttig zijn als de B&W's dan optimaal presteren. Dan weet je iig het potentieel tov jouw woonkamer.

Je kan sowieso de basstraps eens voor de gein weghalen en kijken wat daar het effect dan van is. Jullie luisteren standaard dus geen bass heavy genres begrijp ik? Als je de huidige top 10 uit de top 40 afspeelt dan is het laag denk ik al beter te testen dan met dat ene nummer van London Grammar en een paar van Blade Runner.

DB628

QuoteMet een paneel boven de bank bedoel ik niet op het plafond (mocht je dat evt zo hebben geïnterpreteerd) maar achter de luisterpositie op de muur. Als zulke forse speakers al mogen dan is dat een kleine opoffering zou je zeggen?

O ok, ja achter de bank zaten we sowieso al te denken daar er nu helemaal niets hangt (dus het is nog kaal ook). Maar na onze verbouwing wilde we iets nieuws gaan uitzoeken, maar tot op heden kunnen we niet vinden wat we beiden leuk vinden.

QuoteZitten de tweeters van de B&W's eigenlijk rond oorhoogte?

Nee steken er bovenuit.

QuoteHelpen de winkeliers ook met plaatsing en worden er ook tips gegeven mbt akoestiek/ versterking?
Nog niet echt. We gaan ook vragen of hij hier meer in kan betekenen.

QuoteOver de echo: ben je het ermee eens dat speakers in een volledig kale kamer niet zullen klinken?
Zou ik niet weten, maar ik dekn dat het flink anders gaat klinken.

QuoteJullie luisteren standaard dus geen bass heavy genres begrijp ik?

Klopt.

QuoteJullie luisteren standaard dus geen bass heavy genres begrijp ik?
Jawel want in Metellica o.a. en verschillende hiphop nummers en bijvoorbeeld Maxwell zit ook behoorlijk veel laag. Of George Michael "Roxanne" live.
Maar dat nummer van London Grammer ("Hey now") is echter wel het extreemst.

chansig

Quote from: DB628 on May  5, 2018, 16:02:52
Ze hebben bij de Kharma's 3 type speakerkabel meegegeven.
1) Kharma Reference kabel
2) Audioquest Oak
3) Crystal Cable

Zelf de Audioquest CastleRock in huis.

Zo kunnen we lekker spelen.
Ja deze staan nu te spelen op een Esoteric S-03, alleen deze kan London Grammer niet goed aan. We gaan zo ff schakelen naar de Meridian.

Die Estoric kan London Grammer niet aan ? Werkelijk ??????

London Grammer (Hey now) vind ik nu niet echt een heel erg lastig nummer te noemen.

Ik ga me verder weg houden van dit topic, want ik vind dat je in de regen van de drup gestuurd wordt. Maar dat is vanuit mijn visie op geluid. En die sluit niet aan bij hoe jij het beleeft.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteDie Estoric kan London Grammer niet aan ? Werkelijk ??????

Nee, de speakers gingen resoneren daar waar de Meridian het strak hield.

QuoteLondon Grammer (Hey now) vind ik nu niet echt een heel erg lastig nummer te noemen.
Ik zou je bijna willen uitnodigen, om je het tegendeel te laten horen.

chansig

Ik heb het nummer hier gedraaid....gebeurt niet veel ingewikkelds of moeilijks.

In mijn luisterhok kan ik bv David Guetta - Shot me down draaien over de 100 dB zonder dat er vreemde dingen gebeuren of te horen zijn. Nu gaat dit nummer ook niet super de pupper laag...maar op dit volume moet/kan het allemaal super strak klinken. Tenminste voor en bij mij dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Quote from: DB628 on May  5, 2018, 16:14:48
Nog niet echt. We gaan ook vragen of hij hier meer in kan betekenen.

Raar dat je daarom moet vragen, ik was allang afgehaakt.

Suc6 met je zoektocht... Dat zal je nodig hebben, nu ik dit zo allemaal lees.

chansig

Woon je enigzins in de lijn van Utrecht - Arnhem ?

Want dan kom ik met mijn streamer langs, even ARC eroverheen en je bent verkocht, welke speaker er ook staat.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteWoon je enigzins in de lijn van Utrecht - Arnhem ?

Nee iets meer naar het westen: Zoetermeer

chansig

Dat is me net iets te ver rijden voor een avondje. Bestel een Paradigm PW link bij Hobo, nadat dit apparaat gemeten en gecorrigeerd heeft weet je dat je eigenlijk niet verder hoeft te zoeken naar speakers, versterkers en kabels.  Vervolgens stuur je het weer terug omdat het je niet bevalt.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Tsja..wat ik zeg er gebeurt niet veel ingewikkelds of moeilijks.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

myself

heb je al wat eerste luister indrukken / verschillen gehoord?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

chansig

Ik vind dat Doorofnight wel een koelkast heeft gewonnen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteIk vind dat Doorofnight wel een koelkast heeft gewonnen. :D
Zeker voor trollen, niet voor antwoorden want die heeft hij niet echt gegeven met betrekking tot het probleem. Hij adviseert 1 speaker en daarna zie ik alleen maar trol gedrag waar die zeker een koelkast mee heeft gewonnen. Hij kan hem afhalen op de sloop.