CineMike T-1500 High Performance subwoofer

Started by vik, April 20, 2018, 14:13:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Na een lange ontwikkelings periode eindelijk gearriveerd!

De T-1500 en T-1800 CineMike subwoofers. Gebouwd voor maximale precisie, lage vervorming en hoge belastbaarheid. Er is veel aandacht besteed aan de stijfheid van de kast. Deze bestaat uit een combinatie van MDF, Aluminium en Richlite. De boven en zijkanten zijn gemaakt van Richlite materiaal. De zij en achterkant een combinatie MDF & Aluminium


Specificaties:

•   Bass reflex subwoofer
•   Regelbare bass reflex poort
•   Mogelijkheid tot het verkleinen van het volume (kick-bass)
•   Passief

Driver:
•   15 inch (38 cm) ultra low distortion Neodymium
•   8 Ohm
•   95db 1w/1m
•   4" coil
•   600 watt rms/1200 watt peak

Afmetingen en uitrusting:

•   46x56x73cm incl. spikes
•   Geleverd in mat zwart (RAL kleur mogelijk tegen meer prijs)
•   Geleverd met CineMike spikes en couplers
•   WBT Nextgen terminals
•   Supra bekabeling
•   Als optie kan deze geleverd worden met een CineMike Crown XTI 4002 dsp-versteker.

Verkoop prijs €3490,-












Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Vette Subs vik. Jammer dat ik er geen ruimte voor heb. Zou een mooie upgrade zijn voor mijn SVS SB13 ultra.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HansGT3

Hoi Vik mooie Sub maar waar is het topic van die T 1800 gebleven. Dit toch wel een super dikke vette Sub   Zal samen met infra Sub mooi samen gaan 😎

solitaire

•   Mogelijkheid tot het verkleinen van het volume (kick-bass)

intrigerend; kan me niet herinneren dit ooit bij een sub te zijn tegengekomen (was er vroeger niet een sub/sat systeem van Triad waarbij het volume van de satelliet flexibel was tbv optimale match tussen beide ?)

ben benieuwd hoe deze optie wordt verwerkelijkt (al verwacht ik hier een 'sorry, staatsgeheim ;)' ... :dozingoff:)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Contour


vik

Zodra ik meer info heb hoor je het van mij  ;)

Quote from: solitaire on April 29, 2018, 19:09:44
•   Mogelijkheid tot het verkleinen van het volume (kick-bass)

intrigerend; kan me niet herinneren dit ooit bij een sub te zijn tegengekomen (was er vroeger niet een sub/sat systeem van Triad waarbij het volume van de satelliet flexibel was tbv optimale match tussen beide ?)

ben benieuwd hoe deze optie wordt verwerkelijkt (al verwacht ik hier een 'sorry, staatsgeheim ;)' ... :dozingoff:)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Carloz

Vic, post je hier zodra je zo'n sub op demo hebt? Ik heb mijn sub verkocht (Rel G1) en zoek iets als vervanging.

vik

Absoluut!

Quote from: Carloz on May  1, 2018, 21:14:59
Vic, post je hier zodra je zo'n sub op demo hebt? Ik heb mijn sub verkocht (Rel G1) en zoek iets als vervanging.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Quote from: solitaire on April 29, 2018, 19:09:44
•   Mogelijkheid tot het verkleinen van het volume (kick-bass)

intrigerend; kan me niet herinneren dit ooit bij een sub te zijn tegengekomen (was er vroeger niet een sub/sat systeem van Triad waarbij het volume van de satelliet flexibel was tbv optimale match tussen beide ?)

ben benieuwd hoe deze optie wordt verwerkelijkt (al verwacht ik hier een 'sorry, staatsgeheim ;)' ... :dozingoff:)
Eigenlijk redelijk simpel.
Laad de driver even in winisd en je ziet dat de curve anders word bij minder volume.
En minder volume zorgt voor een hogere tuning waardoor het goed zou kunnen dat de kickbas er beter uitkomt.

Niet echt staatsgeheim, maar simpele bereking als je een sub bouwt.
Wat verwacht ik ervan.
En in welke range wil ik hem inzetten.
Als je hem naast een infasoon sub van cinemike zet.
Is die kickbass misschien wel interessant.
Omdat die infrasoon sub alles daaronder al beestachtig neerzet

Dirk

ik denk dat soli bedoelt dat hij zich afvraagt hoe CM dat verlagen vh volume praktisch/bouwtechnisch heeft uitgewerkt ;)
...of zou het éénmaal worden bepaald/gebouwd en dus niet echt "instelbaar" zijn?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

Quote from: Dynky on May 11, 2018, 13:17:32
ik denk dat soli bedoelt dat hij zich afvraagt hoe CM dat verlagen vh volume praktisch/bouwtechnisch heeft uitgewerkt ;)
...of zou het éénmaal worden bepaald/gebouwd en dus niet echt "instelbaar" zijn?

dat is exact wat ik bedoelde 8)
Hinterm Horizont geht's weiter.


solitaire

Wat ik me (met beperkt technisch inzicht) zou kunnen voorstellen is een pseudo volume aanpassing, waarbij electrisch de Q van de driver/kast aangepast kan worden ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

vik

Volgende week ben ik in Duitsland en zal exact informeren hoe het werkt. Dat het instelbaar is daar ben ik van op de hoogte en die mogelijkheid kan de klant zelf instellen.

Wordt vervolgd.

Quote from: Dynky on May 11, 2018, 13:17:32
ik denk dat soli bedoelt dat hij zich afvraagt hoe CM dat verlagen vh volume praktisch/bouwtechnisch heeft uitgewerkt ;)
...of zou het éénmaal worden bepaald/gebouwd en dus niet echt "instelbaar" zijn?
Quote from: solitaire on May 11, 2018, 15:48:02
dat is exact wat ik bedoelde 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

Inmiddels meer info met betrekking tot het verkleinen van het volume:

Via de onderzijde van de T-1500 wordt er een dichte houten plaat ingeschoven die vast gezet wordt in een frame en door middel van schroeven (onderkant). Die kan de klant dus op wens toepassen of verwijderen aan de hand van de ruimte/situatie.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

solitaire

Nog niet eerder tegengekomen dit; leuk !

Maar dit is toch een best ingrijpende aanpassing. Je kan de ware audio-experimenteerder waarschijnlijk niet tegenhouden, maar ik neem aan dat dit uitgevoerd wordt als onderdeel van de CM "meting van de ruimte en aan de hand van die gegevens wordt de subwoofer geïntegreerd en aangesloten op de set" (tekst uit de T-1800 thread).
Hinterm Horizont geht's weiter.

vik

Klopt helemaal.

Quote from: solitaire on May 16, 2018, 09:38:20
Nog niet eerder tegengekomen dit; leuk !

Maar dit is toch een best ingrijpende aanpassing. Je kan de ware audio-experimenteerder waarschijnlijk niet tegenhouden, maar ik neem aan dat dit uitgevoerd wordt als onderdeel van de CM "meting van de ruimte en aan de hand van die gegevens wordt de subwoofer geïntegreerd en aangesloten op de set" (tekst uit de T-1800 thread).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike