Welke telefoon (Samsung of Huawei?)

Started by Bas Akkerman, April 18, 2018, 10:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zweitse

Quote from: Bas Akkerman on October 22, 2018, 19:48:59
Niet eens zo slecht. Alleen op het eerste gezicht toch wel wat mindere specificaties en een minder groot geheugen. Maar dat is uitbreidbaar...
En wel tot 400GB

Erik

#51
De 6T kun je einde van de maand al halen zie ik pop-up store. Vermoed dat de gewone 6 dan al niet meer te krijgen is. En zeker niet met korting aangeboden gaat worden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kwabbernoot

Nu zijn we een half jaar verder en je hebt nog steeds geen andere telefoon?  :o  Als je nog even wacht komt de Samsung Galaxy S12 uit. Ook mooi.  :laugh:

Bas Akkerman

Quote from: Erik on October 23, 2018, 14:20:59
De 6T kun je einde van de maand al halen zie ik pop-up store. Vermoed dat de gewone 6 dan al niet meer te krijgen is. En zeker niet met korting aangeboden gaat worden.
Echt? Ok, goed om rekening mee te houden.

Quote from: Kwabbernoot on October 23, 2018, 16:23:13
Nu zijn we een half jaar verder en je hebt nog steeds geen andere telefoon?  :o  Als je nog even wacht komt de Samsung Galaxy S12 uit. Ook mooi.  :laugh:
Je kent me toch? Ik kies traag!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2018, 09:59:06
Echt? Ok, goed om rekening mee te houden.
Je kent me toch? Ik kies traag!

En meestal zelfs helemaal niet Bas :)

Bas Akkerman

Niet altijd nee. Als het de investering niet waard blijkt bijvoorbeeld. Nu wel, want ik typ dit op mijn OnePlus 6. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PascalX

Ik heb een p20 Pro en moet heel eerlijk zijn. Qua camera is hij mij zeer zeker tegen gevallen. Mocht ik nu moeten kiezen zou ik of voor de samsung s10 gaan of Huawei mate 20 pro

Erik

Apart hij werd toch juist geroemd om.de camera?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PascalX

Quote from: Erik on March 27, 2019, 14:30:15
Apart hij werd toch juist geroemd om.de camera?

Ja daarom ben ik er ook voor gegaan. Enige mooie eraan is de pro stand zodat je alles zelf kan instellen, maar de standaard foto stand vind ik matig. vaak maakte mijn ex vriendin met haar iPhone 8 plus mooiere standaard foto's.

J.A.F._Doorhof

Je moet hem inderdaad wel in de pro en dng/RAW mode gebruiken.
Na de laatste updates is jpg wel verbeterd maar er zit nog steeds te veel verscherping in.

Heb je trouwens wel de camera op 40mp staan?
Op 10 is de jpg kwaliteit een stuk minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalX

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 28, 2019, 06:42:56
Je moet hem inderdaad wel in de pro en dng/RAW mode gebruiken.
Na de laatste updates is jpg wel verbeterd maar er zit nog steeds te veel verscherping in.

Heb je trouwens wel de camera op 40mp staan?
Op 10 is de jpg kwaliteit een stuk minder.

Had hem wel op 40mp staan maar vond het irritant worden dat ik niet kon inzoomen dan.

Pjotr27

Quote from: PascalX on March 28, 2019, 23:18:52
Had hem wel op 40mp staan maar vond het irritant worden dat ik niet kon inzoomen dan.

Tja, zoom en een mobiel... je kunt beter niet zoomen en later digitaal bewerken...
Ik heb een Huawei Mate 10, ben er erg tevreden over. Echt schitterende foto's en ik merk dat ik mijn gewone camera eigenlijk nooit meer meeneem...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

J.A.F._Doorhof

Je kan beter op 40mp schieten en dan later croppen
Je krijgt dan betere resultaten dan 10mp en zoomen.
In feite zoom je namelijk helemaal niet.

En kom je resolutie tekort kijk dan naar topaz gigapixel. Heb wel kortings codes voor mensen op www.frankdoorhof.com/discount
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: PascalX on March 28, 2019, 23:18:52
Had hem wel op 40mp staan maar vond het irritant worden dat ik niet kon inzoomen dan.

Zit er niks tussen 10-40mp waarmee je wel nog kan inzoomen?

PascalX

Quote from: Sirius666 on March 29, 2019, 13:35:15
Zit er niks tussen 10-40mp waarmee je wel nog kan inzoomen?

Nee dat is naar mening een gebrek aan de telefoon. Het is 10mp met zoom of 40mp zonder zoom.

Sirius666

Quote from: PascalX on March 30, 2019, 13:05:35
Nee dat is naar mening een gebrek aan de telefoon. Het is 10mp met zoom of 40mp zonder zoom.

Ok. Wat apart. Best een dikke faal. Anderzijds....als foto's enkel op telefoons/tablets worden bekeken dan is 10mp echt ruim voldoende.

PascalX

Quote from: Sirius666 on March 30, 2019, 13:43:10
Ok. Wat apart. Best een dikke faal. Anderzijds....als foto's enkel op telefoons/tablets worden bekeken dan is 10mp echt ruim voldoende.

Dat klopt, maar vind Huawei standaard op 10mp echt tegenvallen. AI moet je sowieso uitzetten wil je nog een beetje realistische foto's hebben. Vind ook dat de telefoon standaard geen scherpe foto's maakt. Gebruik je de camera in WhatsApp app dan is het helemaal een ramp. Met bv een iPhone als je even snel een foto wilt maken in een gesprek is de camera functie daar goed. Als je hetzelfde wilt doen op een Huawei p20 pro wilt doen kom je van een koude kermis thuis. Je moet dan eerst met je normale camera app een foto maken en die gebruiken om door te sturen via WhatsApp. Dit punt vind ik ook een grote faal.

Erik

#67
Dat is op oneplus ook en denk android in algemeen. Goede foto maak je met camera app en dan appen. Snel kiekje zonder veel eisen met Whatsapp
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Jullie realiseren je toch wel dat je helemaal niet kan zoomen met een smartphone hè?

Als hij op 10mp staat en je zoomt in dan loopt dat al snel terug naar bv 5mp
Tenzij je de telelens gebruikt.

Beste is gewoon op 40mp te schieten en dan te croppen dat ziet er zoveel beter uit dan wat de telefoon doet. Tenzij je puur voor de tele gaat in volle resolutie
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 30, 2019, 22:03:35
Jullie realiseren je toch wel dat je helemaal niet kan zoomen met een smartphone hè?

Als hij op 10mp staat en je zoomt in dan loopt dat al snel terug naar bv 5mp
Tenzij je de telelens gebruikt.

Beste is gewoon op 40mp te schieten en dan te croppen dat ziet er zoveel beter uit dan wat de telefoon doet. Tenzij je puur voor de tele gaat in volle resolutie

Je kan toch gewoon inzoomen? Dat dit digitaal is maakt niet uit, het gaat erom dat het kán ;)

Dat Huawei niet richting de 20mp incl zoomen gaat is gewoon niet handig. Geef je klanten zelf de keuze. Croppen is leuk maar mensen willen nou eenmaal kant en klare plaatjes schieten.

J.A.F._Doorhof

Daarom heet het de pro mode en niet de "beginnersmode"

Croppen kun je veel beter achteraf doen, zoomen kost je gewoon kwaliteit en op een pro mode werkt dat als het goed is op geen enkel toestel.
je schiet of in de standaard mode en dan kan je zoomen, met enorm verlies, of ze schiet in pro met de hele sensor
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalX

Nou heb ik dus de reclame gezien van de nieuwe p30 pro en zit ik te twijfelen tussen de s10+ en de p30 pro. De p30 pro kan ik waarschijnlijk een voordelige deal mee uitslaan. Heb ook gekeken naar de xs max, maar die komt echt als laatste uit de test qua camera. Wat zouden jullie doen, p30 pro of s10+? Of wachten op de mate 30 pro richting eind dit jaar zal die uitkomen? Ik ben bang dat de p30 pro tegen gaat vallen net als mijn p20 pro, waarbij mijn ex vriendin met haar 8 plus vaak nog mooiere snelle kiekjes deed maken.

Erik

#72
Ik zou je oude houden en een rx100 mk6 erbij nemen klein en makkelijk mee te nemen en echte 200mm optische zoom met volledige 1 inch sensor.
Heb ik ook en bevalt me uitstekend.
Kiekjes en fb met de mobiel en als het netjes moet worden de compact mee in broekzak of jaszak.

Wil je toch zoomen en geen compact dan heeft de P30 mijn voorkeur als ik de testen zie.
Al vind ik de interface superirritant.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Als je er niet mee om kan gaan zou ik gewoon een telefoon kopen die doet wat jij wilt.

Ik kan je alleen garanderen dat als je weet hoe de camera van de p20pro werkt er geen iphone is die ook maar in de buurt komt.

Maar dan moet je wel dng en pro schieten. Jpg is matig
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#74
Quote from: J.A.F._Doorhof on April  1, 2019, 13:03:54
Ik kan je alleen garanderen dat als je weet hoe de camera van de p20pro werkt er geen iphone is die ook maar in de buurt komt.
P30 pro gaat hem vast voorbij
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill