Welke telefoon (Samsung of Huawei?)

Started by Bas Akkerman, April 18, 2018, 10:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Weer eens een vraagje.
Mijn Samsung Note 2 heeft dan toch een gebarsten scherm, het heeft nog lang geduurd.

Nu zit ik sterk te denken aan een Samsung S8 in combinatie met T-mobile. Reden? Groot scherm, ik internet veel in OV en heb al Samsung. Ik vind een hoge resolutie, een hoge snelheid van het besturingssysteem en uitbreidbaarheid van het geheugen belangrijk. Camera daarentegen vind ik nauwelijks van belang.

Hebben jullie nog op- of aanmerkingen of alternatieven?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonG

Ik zit ook te twijfelen tussen deze twee merken en ga denk ik voor de Huawei p20pro vanwege de camera welke erin zit.

Kwabbernoot

Ik heb zelf een Samsung S8 en ik ben erg tevreden over. Het is voor mij de eerste Samsung die volwassen is. De eerdere modellen hadden een lelijke UI en veel bloatware. Bij deze is de UI rustig en overzichtelijk en niet zo ongelooflijk kleurrijk en de hoeveelheid bloatware valt ook reuze mee. Daarnaast een geweldig scherm, snel, prima camera en mooi uiterlijk. Ik zou er zo weer voor gaan.

Met de Huawei P20 pro heb ik geen ervaring.

Bas Akkerman

Bedankt! De meningen zijn dus verdeeld...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Als je niets geeft om de camera dan waarschijnlijk Samsung
Vind je de camera wel belangrijk zonder twijfel de huawei
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 18, 2018, 12:34:51
Als je niets geeft om de camera dan waarschijnlijk Samsung
Vind je de camera wel belangrijk zonder twijfel de huawei
Welke Huawei zou dan de meest logische keuze zijn? Moet het de Pro zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pjotr27

Huawei Mate 10 pro....pracht toestel en nu ook aantrekkelijker in prijs...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Bas Akkerman

#7
Quote from: Pjotr27 on April 18, 2018, 16:10:16
Huawei Mate 10 pro....pracht toestel en nu ook aantrekkelijker in prijs...
Ga ik ook eens bekijken, thnx!
Edit: paar euro duurder in maandprijs zie ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

P20pro als je echt met foto's bezig wil
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

De Huawei heeft geen uitbreidbaar geheugen zie ik. Aangezien ik muziek er graag op luister is dat wel een pre.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

128gb of Spotify niet genoeg ?
Ik luister om eerlijk te zijn tegenwoordig 90% via streaming
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Ik heb geen Spotify meer, alleen Qobuz. In het buitenland heb ik niet altijd wifi (sporthal) en ik luister graag naar een gedeelte van mijn verzameling. Op zich een goed advies hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

W.Otter

Hier ook een s8 gebruiker, erg fijne telefoon! De camera is uitstekend voor de meeste gevallen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

#14
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 18, 2018, 12:34:51
Als je niets geeft om de camera dan waarschijnlijk Samsung
Vind je de camera wel belangrijk zonder twijfel de huawei

M.i. vreemde reactie aangezien die camera tot de besten behoord. 'Als je niets geeft...' is dan ook schromelijk overdreven. Daarbij is de camera nauwelijks van belang :tounge2:

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2018, 11:45:37
Bedankt! De meningen zijn dus verdeeld...

Niet echt. RonG noemde enkel de camera bij de Huawei. Die is voor jou niet van belang dus heeft dat advies ook al niet veel nut :D


Bas Akkerman

Quote from: W.Otter on April 18, 2018, 18:58:31
Hier ook een s8 gebruiker, erg fijne telefoon! De camera is uitstekend voor de meeste gevallen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dank je!

Quote from: Xander32 on April 18, 2018, 19:30:24
Sony Xperia XZ 2 ?
Ga ik meteen even checken.

Quote from: Sirius666 on April 18, 2018, 19:36:00
M.i. vreemde reactie aangezien die camera tot de besten behoord. 'Als je niets geeft...' is dan ook schromelijk overdreven. Daarbij is de camera nauwelijks van belang :tounge2:

Niet echt. RonG noemde enkel de camera bij de Huawei. Die is voor jou niet van belang dus heeft dat advies ook al niet veel nut :D


Omdat Ron twijfelde, ging ik er vanuit dat er meer punten waren dan de camera waarover hij twijfelde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Multimediaknaller

Aangaande een discutabel accu verleden dan zou ik de Samsung links laten liggen  ::)

J.A.F._Doorhof

Even voor de duidelijkheid.
Met camera's weet ik denk ik wel waar ik het over heb.

De p20pro is de eerste smartphone waarvan ik zeg dat de camera echt goed is. S8, iphones etc zijn allemaal best leuk maar vergelijkbare resultaten zijn er niet eigenlijk.

Die 40mp is maar een getal trouwens. Waar ik vooral op val is de enorm goede detailiring van de RAW files en de enorm snelle respons van de camera.

De concurrentie is goed als smartphone.
De.p20pro is de eerste keer dat ik durf te zeggen camera phone ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Quote from: Bierbraker on April 18, 2018, 20:24:23
Aangaande een discutabel accu verleden dan zou ik de Samsung links laten liggen  ::)
Zo geredeneerd gaan we een mobielloos tijdperk in!  ;D

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 18, 2018, 20:28:24
Even voor de duidelijkheid.
Met camera's weet ik denk ik wel waar ik het over heb.

De p20pro is de eerste smartphone waarvan ik zeg dat de camera echt goed is. S8, iphones etc zijn allemaal best leuk maar vergelijkbare resultaten zijn er niet eigenlijk.

Die 40mp is maar een getal trouwens. Waar ik vooral op val is de enorm goede detailiring van de RAW files en de enorm snelle respons van de camera.

De concurrentie is goed als smartphone.
De.p20pro is de eerste keer dat ik durf te zeggen camera phone ;)
Ik wil ze sowieso nog testen in een zaak. Dus ik zal ook de camera daar bij proberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sirius666

#19
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 18, 2018, 20:28:24
Even voor de duidelijkheid.
Met camera's weet ik denk ik wel waar ik het over heb.

De p20pro is de eerste smartphone waarvan ik zeg dat de camera echt goed is. S8, iphones etc zijn allemaal best leuk maar vergelijkbare resultaten zijn er niet eigenlijk.

Die 40mp is maar een getal trouwens. Waar ik vooral op val is de enorm goede detailiring van de RAW files en de enorm snelle respons van de camera.

De concurrentie is goed als smartphone.
De.p20pro is de eerste keer dat ik durf te zeggen camera phone ;)

Jouw gebruik is niet representatief voor de modale smartphonegebruiker ;)

Discussiƫren over de kwaliteit van de camera is niet van toepassing in dit topic. Maar nu misschien inmiddels wel als Bas toch gaat vergelijken :D

@ Bas: het licht is ruk in winkels. Testen in die omgeving zal niet heel nuttig zijn.

Bas Akkerman

Het testen is echt voor de gebruikerservaring, dus de snelheid van het systeem en het vasthouden. Ik was niet van plan mooie foto's te gaan schieten in die zaak. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Juist rot licht is goed om te testen.
Altijd testen in een worst case scenario.

Maar zoals ik aangaf. Als het niet om de camera gaat zou ik Samsung overwegen. Hoewel de accuduur van de p20pro wel extreem goed is. Zit nu op 10-15% aan het eind van een dag waar ik de note8 al minimaal 1x opgeladen had.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

oud_account_1

Ik heb, na een aantal mindere ervaringen met Samsung 'service', sinds ruim een jaar een Huawei Mate 9 pro.
De Huawei software is even wennen, maar bevat veel minder 'troep' dan die van Samsung.
128GB intern, ruimte zat zonder sd kaart  :bigsmile:
Voor mij geen Samsung meer.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Sirius666

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 18, 2018, 23:10:29
Juist rot licht is goed om te testen.
Altijd testen in een worst case scenario.

Maar zoals ik aangaf. Als het niet om de camera gaat zou ik Samsung overwegen. Hoewel de accuduur van de p20pro wel extreem goed is. Zit nu op 10-15% aan het eind van een dag waar ik de note8 al minimaal 1x opgeladen had.

Oneens. Hoe vaak schiet iemand plaatjes in winkels? Totaal niet representatief voor de kwaliteit van camera.

Verder ben jij een aardige hardcore gebruiker toch? Accuduur zal voor jou meer van belang zijn. Heeft de Huawei trouwens snelladen? Weet ik van de Samsung ook niet  :)

J.A.F._Doorhof

Vertel me aub niet hoe je camera's moet testen:)
Hij ondersteund snel laden. 15-80 in 30 minuten.

Waarom in slecht licht testen?
Veel Casual fotos worden gemaakt gedurende dineetjes, in de avond, binnen etc.

In het licht is elke categorie camera goed. Zodra het licht slechter word worden de verschillen expotenieel groter. Dus altijd testen in slecht licht.

Eigenlijk zelfde als projectoren. Tekenfilms zien we altijd als wow. Pak een donkere horror film en de verschillen worden steeds duidelijker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"