info advies :) nieuwe tv aankopen of toch nog even wachten tot hdmi 2.1?

Started by Don Boogie, April 16, 2018, 11:18:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don Boogie

Hoi :)

Het is al even geleden indien ik wat gepost had, maar wou toch even wat advies van jullie sprokkelen :)

Mijn vraagje:

Momenteel in mijn home theater set up, heb ik een oude tv, zo nen 42 inch medion tv staan, deze is zowat 10 jaar oud, dus tijd voor een upgrade dacht ik, daar deze maar HD ready is lol :p


Nu, indien ik voor een tv zou gaan, zou ik wss richting een 55 inch, of zelfs een 65 inch oled scherm willen kiezen, nog niet zeker welk model :)


Echter, ik sta zowat voor een dilemma nu.


De 2018 oled modellen komen binnenkort op de markt, en deze zijn naar het schijnt maar een marginale upgrade tegenover de 2017 modellen, het enige verschil denk ik met 2017 zou vb lg zijn, met hun nieuwe processor, de alpha 9 processer dacht ik, deze zou beter presteren dan de sona A1e, deze had de x1 processor aan boord.

mijn idee was eerst om eventueel een 2017 model te kiezen, daar je deze nu aan een mooie prijs kunt opkopen.vb, de sony A1e 65 inch kan je al voor nen 2500 euro ongeveer opkopen dacht ik?

Maar ik hoor dat dus de 2019 nieuwe tv schermen de hdmi 2.1 upgrade zullen bevatten?

Mijn vraag nu aan jullie is,

Zou ik wachten tot eind 2019 om een nieuwe tv optekopen, en nog even wachten met mijn huidige tv, ondanks dat deze al reeds 10 jaar oud is, en ipv een tv kan ik even goed mijn sound upgraden door een subwoofer aanteschaffen, daar dit ook nog moet gebeuren :p

Of upgrade ik mijn tv, en koop ik vb een 2017 model, of toch nog gaan voor een 2018 model?

Ik hoor jullie wel nog, alvast bedankt voor het advies :)

mvg

Boogie

road rebel

De eerste vraag is:
Wat hoop je te halen uit hdmi2.1

De tweede vraag:
Waarom wil een andere tv?

Niet alle evoluties in hdmi 2.1 zullen trouwens nut hebben op een 100hz 65" scherm.

Don Boogie

zoals vermeld, tv is al reeds een dikke 10 jaar oud :) en HD ready, deze kan nog maar 720pixels ontvangen :) een oude doos :)

En ik zou zeker graag een maatje groter willen, 55 inch of 65 inch, tv zou ik vooral gebruiken voor films (blu ray als streaming) en serie's bekijken op netlfix, gamen mag of kan ook, maar dit doe ik grotendeels op de pc.

paulkokkie

Quote from: Don Boogie on April 16, 2018, 14:27:52
zoals vermeld, tv is al reeds een dikke 10 jaar oud :) en HD ready, deze kan nog maar 720pixels ontvangen :) een oude doos :).

Als ik het zo lees heb je eigenlijk al een besluit genomen maar wil je een extra bevestiging. ;D Niks mis mee.
Zie mijn draadje verderop, "Te mooi om waar te zijn".

Dat gaat over een Sony 55 inch. Doe er je voordeel mee.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Don Boogie

Ja klopt ;) ik wou jullie mening hebben of het slim is om nu een tv te kopen of als nog w8 tot eind 2019 voor die HDMI upgrade die de tv's krijgen, maar als jullie zeggen van eigenlijk beter nu 1 kopen dan altijd wachten.

Dan zou ik me beter dus nu een leuke OLED opkopen ;)

Mvg

Boogie

paulkokkie

Quote from: Don Boogie on April 16, 2018, 18:12:12
Ja klopt ;) ik wou jullie mening hebben of het slim is om nu een tv te kopen of als nog w8 tot eind 2019 voor die HDMI upgrade die de tv's krijgen, maar als jullie zeggen van eigenlijk beter nu 1 kopen dan altijd wachten.

Dan zou ik me beter dus nu een leuke OLED opkopen ;)

Mvg

Boogie

Alles wat je vandaag koopt is morgen verouderd.En dat blijft zo.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)


darkrunner

Oled? je tv is 10 jaar met een huidige Ultra hd lcd ga je er al 20 stappen op vooruit tov je huidige tv.
Nuja als je het budget er voor hebt  en je wil dat aan een Oled geven,.

55inch snap echt niet dat mensen die maat nu nog kopen hoever zitten die daar dan van af -2 meter ofzo? gewoon min 65 inch gaan.

VlisChris

Ik heb hier 55".
En zou absoluut niet naar 65 willen. Gewoon te groot voor mijn situatie.
En ik ben echt geen uitzondering, gok ik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

darkrunner

https://www.fwdmagazine.be/news/de-ideale-kijkafstand-voor-ultra-hd-4k/19733
heb nog een oude 60 inch tv (geen 4k) we zitten er 3 meter vanaf en voor film/serie vind ik dat echt bedroevend dus dat kijk ik nooit op men tv.

Don Boogie

Deze topic mag gerust afgesloten worden :) alvast bedankt voor de meningen :)

Ik ga hier en daar nog enkele revieuws lezen, en binnenkort ( over enkele weken als het budget er dan is :p ) de tv eens bekijken in de winkel:-)

Degene die ik nu op het oog heb is de lg E7 65 inch, een 2017 model.

Multimediaknaller

Quote from: paulkokkie on April 16, 2018, 15:39:10
Zie mijn draadje verderop, "Te mooi om waar te zijn".

Dat gaat over een Sony 55 inch. Doe er je voordeel mee.
Sony... What else  ;)

Spijkie

Quote from: darkrunner on April 16, 2018, 23:43:40
https://www.fwdmagazine.be/news/de-ideale-kijkafstand-voor-ultra-hd-4k/19733
heb nog een oude 60 inch tv (geen 4k) we zitten er 3 meter vanaf en voor film/serie vind ik dat echt bedroevend dus dat kijk ik nooit op men tv.

Serieus? Hier 40 inch en 4 meter kijk afstand , kijkt prima. Leuk om dit soort verschillen te lezen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

PascalP

ben zelf afgelopen jaar van 40" naar 55" gegaan, kijkafstand zo'n 4m, ideaal wat mij betreft!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Carloz

Als je de tv manufacturers moet geloven, is je tv van vorig jaar hopeloos verouderd en dat ieder jaar weer. Ieder jaar weer veeeel beter  ;), enorme technologische ontwikkelingen vinden er plaats. De industriĆ«le revolutie was er niets bij.  :)

Lekker een andere tv kopen, zou mijn advies zijn. Lekker van genieten en als je toch weer iets nieuws wilt, sparen en een andere kopen.

Laat je weten wat het geworden is?