Sonos play 5 (4x)

Started by audio_stabilo, September 24, 2018, 22:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Gaat toch over Sonos play 5 ?

audio_stabilo

Ja ach... ik dacht dan hoef ik geen nieuw topic te openen

Ralf67

Sonos is een stuk meer High end dan die Samsung bagger.

xlr8

Quote from: audiogek on September 29, 2018, 20:28:06
Iemand ervaring met zpcontroler voor de Samsung gear ? Ik toets het ip adres in... maar maakt geen verbinding

Welke Samsung gear en wat bedoel je met zpcontroller  :eh:

Vroegah was dat de CR200 (als je dat ding bedoeld) maar die wordt niet meer ondersteund, end of life.

audio_stabilo

#29
Met zp controller kun je je sonos bedienen met de smart watch gear classic

i2Paq

Met een Apple Watch 4 ook.

Kwam ik dit weekend achter, handig!  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

xlr8

Ah! op die fiets  ;D.  Ik las eerder ZonePlayerController aka cr100 of 200  :D

audio_stabilo

Snap Alleen niet waarom het hier niet wilt werken.

Bij mij blijft steeds de melding komen dat die de zone player niet kan vinden. Terwijl ik het juiste ip adres invoer

audio_stabilo

Hoi!

Omdat ik toch erg zit te denken aan "5.1" van sonos. Dit omdat ik dit leuk vind voor game en films heb ik toch een vraag.

Ik draai nu namelijk met 2x de play 5 in stereo pair en sub. Als ik een playbar ophang ben ik toch verplicht om de play 5 als surround te gebruiken ? Is dit niet wat overkill voor surround ? Ik haal toch lang niet meer alles uit de play 5 dan?

Vind het wel erg raar gemaakt van sonos want als je 5.1 wilt ben je ook gelijk verplicht om naar muziek te luisteren uit een playbar en over je achter speakers

xlr8

Die 2 surrounds maken veel goed binnen de nogal krappe afbeelding aan de voorkant ofwel Playbar.
Enkel die plank bij de TV komt wat geknepen over en bijvoorbeeld 2x Play1 als surround laat al een betere bubble weergeven... 2x play 5 wordt bubblelicious  ;D

Dus ja, Play5 voegt echt wel wat toe en is echt geen overkill zeker als je de balans wat meer naar de surrounds laat gaan.
Hoe dan ook wordt het never nooit niet de bubble wat je krijgt met een goede AVR waar je een setje knappe speakers aanknoopt  ;)

Heb je de Playbar al?
Anders kan je ook een Beam nemen met 2x Play1 als het puur om de 'leuk' gaat, voor muziek hou je dan gweoon de bestaande set-up.

audio_stabilo

Quote from: xlr8 on October 24, 2018, 02:07:44
Die 2 surrounds maken veel goed binnen de nogal krappe afbeelding aan de voorkant ofwel Playbar.
Enkel die plank bij de TV komt wat geknepen over en bijvoorbeeld 2x Play1 als surround laat al een betere bubble weergeven... 2x play 5 wordt bubblelicious  ;D

Dus ja, Play5 voegt echt wel wat toe en is echt geen overkill zeker als je de balans wat meer naar de surrounds laat gaan.
Hoe dan ook wordt het never nooit niet de bubble wat je krijgt met een goede AVR waar je een setje knappe speakers aanknoopt  ;)

Heb je de Playbar al?
Anders kan je ook een Beam nemen met 2x Play1 als het puur om de 'leuk' gaat, voor muziek hou je dan gweoon de bestaande set-up.

Is puur voor de leuk inderdaad :) gewoon film dat ik achter ook wat hoor. Alleen zit ik dan met dubbele subwoofers als ik de play 1 en beam zou kopen. Al hoe wel de play 5 niet perse een sub nodig heeft. Maar het is wel lekker :p

audio_stabilo

Heeft er iemand ervaring met de play 5 als surround ? Of is dit gewoon zonde ? Ik zit namelijk te denken aan de playbase voor films en games. Ik weet alleen niet hoe muziek gaat klinken. Heb nu de play 5 als stereopaar met sub

audio_stabilo


xlr8

Staat hierboven toch al beschreven en heb je via een aantal PM's e.e.a. uitgelegd...  :eh: