Icepower of Ncore

Started by Marco66, April 12, 2018, 19:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Ik wil mij binnenkort eens gaan verdiepen in de nieuwe techniek op gebied van eindversterking.
Nu zijn er 2 grote spelers, Icepower en Ncore waarbij de Icepower modules aanzienlijk goedkoper zijn en meer vermogen leveren.
Iemand ervaring met beide?
Kijk nu met schuin oog naar de IOM mono amps met de Ncore 500 module en een 2 kanaals versterker met Icepower 1200as2 module van Rouge Audio of Nord.

Als iemand zijn ervaring met 1 van beide kan delen heel graag.

Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Leeuwarden

Heb ervaring met 1 van beide, kan dus geen zinnig woord zeggen over de verschillen...

Marco66

Quote from: Leeuwarden on April 12, 2018, 20:06:05
Heb ervaring met 1 van beide, kan dus geen zinnig woord zeggen over de verschillen...

Dat is lastig dan id.
Als je puur naar vermogen kijkt zou je voor de Icepower moeten gaan, heb je 2x700 watt voor rond de 850,-.
Maar lees erg goede ervaringen over de Ncore 500 dus lastig kiezen, kom je met 2 mono amps al snel op 1200,- en heb je 2 x 500 watt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirk

zoals ik al in een eerder topic schreef, wil ik mogelijk wel wat gaan doen met de IcePower modules, maar daarvoor moet ik er eerst één aan de tand kunnen voelen...dus die sample is besteld.
ze zitten echter met een behoorlijke productieachterstand, dus ik heb mijn exemplaar wslk pas eind volgende maand.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marco66

Quote from: Dynky on April 12, 2018, 20:22:07
zoals ik al in een eerder topic schreef, wil ik mogelijk wel wat gaan doen met de IcePower modules, maar daarvoor moet ik er eerst één aan de tand kunnen voelen...dus die sample is besteld.
ze zitten echter met een behoorlijke productieachterstand, dus ik heb mijn exemplaar wslk pas eind volgende maand.

Ok leuk, ik zal een kant en klare oplossing kopen denk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

oud_account_1

Als het niet per sé een Ice of Ncore hoeft te zijn...
Je kan bij Texas Instruments een TPA325x EVM bestellen.
Dat is een evaluatiemodule voor bv de TPA3255.
Je kan ze configureren als 2, 3 of 4 kanaals versterker.
Ik meen dat ze allemaal 150 usd kosten, onafhankelijk van de versie.
Alleen een voeding toevoegen, in een kastje bouwen en klaar.
http://m.ti.com/product/TPA3255
Ik had de mijne al na 3 dagen binnen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Marco66

Quote from: squadra on April 12, 2018, 20:53:49
Als het niet per sé een Ice of Ncore hoeft te zijn...
Je kan bij Texas Instruments een TPA325x EVM bestellen.
Dat is een evaluatiemodule voor bv de TPA3255.
Je kan ze configureren als 2, 3 of 4 kanaals versterker.
Ik meen dat ze allemaal 150 usd kosten, onafhankelijk van de versie.
Alleen een voeding toevoegen, in een kastje bouwen en klaar.
http://m.ti.com/product/TPA3255
Ik had de mijne al na 3 dagen binnen.

Wil id 1 van beide kiezen, worden ook al veel gebruikt door de duurdere merken in hun versterkers dus ga er van uit dat de kwaliteit wel snor zit.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Zelf heb ik alleen maar ervaring met nCore modules, tot volle tevredenheid. Ik heb indertijd veel goeds gelezen over de Bel Canto REF 1000 mono eindversterkers op basis van ICE modules. Toen er een set te koop kwam, heb ik geïnformeerd bij de eigenaar wat zijn ervaringen waren en waarom hij ze weg deed. Het zou namelijk een uitstekende match moeten zijn met de Pioneer luidsprekers die ik toen had. Hij deed ze weg omdat hij overstapte op nCore gebaseerde eindversterkers, want die vond hij veel beter klinken. Hij raadde mij met klem aan om fijn de nCores te houden. En dat heb ik dus maar gedaan.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

#8
Quote from: Richi on April 12, 2018, 21:19:46
Zelf heb ik alleen maar ervaring met nCore modules, tot volle tevredenheid. Ik heb indertijd veel goeds gelezen over de Bel Canto REF 1000 mono eindversterkers op basis van ICE modules. Toen er een set te koop kwam, heb ik geïnformeerd bij de eigenaar wat zijn ervaringen waren en waarom hij ze weg deed. Het zou namelijk een uitstekende match moeten zijn met de Pioneer luidsprekers die ik toen had. Hij deed ze weg omdat hij overstapte op nCore gebaseerde eindversterkers, want die vond hij veel beter klinken. Hij raadde mij met klem aan om fijn de nCores te houden. En dat heb ik dus maar gedaan.  ;)

Kijk, daar hebben we wat aan. Blijft natuurlijk persoonlijk maar lees al meer verhalen dat de ncore toch de betere amp is id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirk

die Bel Canto is gebaseerd (maakt maw gebruik van) de vorige generatie IcePower modules, niet van de nieuwste 1200AS waarnaar je in je beginpost verwijst...schijnbaar een wereld van verschil (zegt niet enkel IcePower zelf)...ik ga het iig binnenkort zelf beluisteren & beoordelen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden

Laat NC400's ook buiten je vergelijking met OEM versies van Ncore. Is ook niet vergelijkbaar.

Marco66

Quote from: Leeuwarden on April 13, 2018, 15:27:17
Laat NC400's ook buiten je vergelijking met OEM versies van Ncore. Is ook niet vergelijkbaar.

Oem versies zijn wat beter ga ik van uit?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Leeuwarden


H&C Hifi

Ik had onlangs een set monoblokken van PS Audio (gebaseerd op icepower)

Strak... power.. maar ik vond ze niet muzikaal zelfs een beetje nasaal..

Marco66

Quote from: HcHifi.nl on April 25, 2018, 15:14:10
Ik had onlangs een set monoblokken van PS Audio (gebaseerd op icepower)

Strak... power.. maar ik vond ze niet muzikaal zelfs een beetje nasaal..

Heb ik ook vaker gelezen id.
Topic gaat niks meer mee gebeuren, besloten voorlopig lekker met de es set te spelen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirk

Quote from: Dynky on April 13, 2018, 05:32:26
die Bel Canto is gebaseerd (maakt maw gebruik van) de vorige generatie IcePower modules, niet van de nieuwste 1200AS waarnaar je in je beginpost verwijst...schijnbaar een wereld van verschil (zegt niet enkel IcePower zelf)...ik ga het iig binnenkort zelf beluisteren & beoordelen.
en hetzelfde geldt dus voor de door Marcel aangehaalde PS Audio, want ook zij maken (nog) geen gebruik van de 1200AS IceEdge modules
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hans47

XTZ gebruikt de nieuwe XTZ EDGE A2-300

PorscheHD

Even schopje,

Ik heb de IoM Ncore verkocht aan een vriend van me en zins vandaag een XTZ Edge staan (Ice power) en vind de laatste toch echt fijner klinken en gek genoeg minder hard vel hoog als de Ncore in mijn set! Geweldige controle ook al moet gezegd worden dat de Ncore 125watt was en de Icepower 300watt. Al met al voor mij een stapje hoger dan de Ncore gek genoeg.....

Voorversterker heb ik Yamaha WXC50 en de speakers zijn Tannoy XT6 met Qed XT25 luidspreker kabels.  :headbanging:

Leeuwarden

Geen van beide. Mijn voorkeur gaat uit naar klasse AB of A. Heb een NCore en mijn (zelfbouw) AB klinkt beduidend beter. NCore is leuk voor subs...

holco

Ik heb dat ook ervaren met een demo van de Kii speakers, rete strak met een indrukwekkend bereik maar miste de emotie, blijf hier ook lekker draaien met mijn zware AB eindbak :D


Quote from: Leeuwarden on August  3, 2019, 21:51:41
Geen van beide. Mijn voorkeur gaat uit naar klasse AB of A. Heb een NCore en mijn (zelfbouw) AB klinkt beduidend beter. NCore is leuk voor subs...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

PorscheHD

Dat begrijp ik wel, heb ook een Yamaha As1000 staan maar ben nu w echt over hoor..... Maar ik ben dan ook wel iemand die van nieuwe technieken houd en al snel nijg naar dat wat het "slimst* is.  Zo klein zoveel power zoveel controlle en voor mij een 23kilo Yamaha bakbeest eruit speelt.  :clapping:

Nietsche

Quote from: PorscheHD on August  3, 2019, 21:16:01
Even schopje,

Ik heb de IoM Ncore verkocht aan een vriend van me en zins vandaag een XTZ Edge staan (Ice power) en vind de laatste toch echt fijner klinken en gek genoeg minder hard vel hoog als de Ncore in mijn set! Geweldige controle ook al moet gezegd worden dat de Ncore 125watt was en de Icepower 300watt. Al met al voor mij een stapje hoger dan de Ncore gek genoeg.....

Sinds kort een XTZ edge naast een Unison Research S6 staan en mijn voorkeur gaat toch vaak richting de Edge.

tonv

heb er 2 staan als monoblokken om mijn B&W's aan te sturen, maar inderdaad, geen felheid in het hoog.

Nietsche

Quote from: tonv on August 18, 2019, 16:34:25
heb er 2 staan als monoblokken om mijn B&W's aan te sturen, maar inderdaad, geen felheid in het hoog.

Hallo Tonv,

Kun je ze ook echt als mono aansluiten? Dus een links, een rechts of alleen als bi-amping zoals ook in de handleiding staat?

Carrol

Gebruik nu Nuprime ida16 ook een klasse d versterker,
die geeft wel de felheid in het hoog.Maar heb hem niet vergeleken met de N core en icepower
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater