Linear power supply voor Raspberry pi

Started by arnolddew, April 12, 2018, 16:33:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arnolddew

Ik speel met een Allo Digione op een Raspberry pi en met een USB wifi netwerkadapter (welke ook stroom verbruikt). Zeer tevreden over.

Nu denk ik iets verbetering te kunnen halen met een externe psu. Alleen wil ik geen +300 uitgeven voor een Sbooster. Dit zal m.i. niet in verhouding staan met de te verwachten winst.

Mijn vraag is, is dit iets: https://www.ebay.nl/itm/25VA-Ultra-Low-Noise-linear-power-supply-output-DC-5V-3A-upgrade-Raspberry-pi-3/142731699776?hash=item213b78e640:g:so0AAOSwL3JatLmm

En is dit veilig volgens EU standaard?
En kan je zo'n type voeding altijd aan laten staan, of moet je deze uitzetten na het luisteren?

Misschien kan Kingpin hier ook naar kijken?
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

DofN

Ik heb een SBooster voeding voor de raspberry PI over en wil hem binnenkort gaan verkopen, voor minder dan €300,=

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

arnolddew

Oke. Misschien kun je in een pm laten weten hoeveel minder. En welke versie het is, de oude of nieuwe, hier zit nogal wat verschil in volgens mij.

Wat waren jouw ervaringen? Heb je hem (raspberry) gebruikt met een dac of transport?
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

DofN

Welke verschillen zitten daar dan in? Ik denk dat ik een oude versie heb, want ik heb hem al een tijdje.

Dit is hem:
https://darko.audio/2011/06/sbooster-best-of-two-worlds-psu-for-squeezebox/

Het is een sbooster met de ultra uitbreiding en diverse aansluitplugjes zodat ie ook op je raspberry past. Daar heb ik hem ook op gehad, maar ben overgestapt op een andere streamer.

Laat maar weten of je interesse hebt, dan kijk ik daarna even wat een redelijke prijs is deze dagen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

arnolddew

Nieuwe: https://www.sbooster.com/botw-pp-eco-5v-6v/botw-pp-eco-5-6v?language=nl

Die jij hebt is inderdaad de oude. Deze werd veel gebruikt met de Sqeeuzebox Touch. Ik moet eerst even kijken of 1.5 amp überhaupt voldoende is?
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

Sopper

Kijk eens naar Friwo MPP15 medische netvoedingen.
Stuk goedkoper
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kjelt

Kijk eens op de rpi board daar zitten ook switch mode psus die de 5V omzetten naar 3,3 en geloof 1,8v, schiet niet op.

DofN

Quote from: arnolddew on April 12, 2018, 17:33:58
Nieuwe: https://www.sbooster.com/botw-pp-eco-5v-6v/botw-pp-eco-5-6v?language=nl

Die jij hebt is inderdaad de oude. Deze werd veel gebruikt met de Sqeeuzebox Touch. Ik moet eerst even kijken of 1.5 amp überhaupt voldoende is?

Mijn raspberry pi met hifi-pro draaide er perfect op.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: Kjelt on April 12, 2018, 17:42:10
Kijk eens op de rpi board daar zitten ook switch mode psus die de 5V omzetten naar 3,3 en geloof 1,8v, schiet niet op.
Zo dacht ik vroeger ook maar gehoormatig gaat die vlieger niet op.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

arnolddew

Mike, kan ik denk je verbetering verwachten met een lineaire voeding? 
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

ovromans

Gebruik de IFI Ipower voor mijn raspberrypi 2 met hifiberry digi+ pro. De IFI Ipower is ongeveer €60,--. Ik vind het een goede verbetering ten opzichte van de standaard stroom voorziening van de raspberypi.

De Sbooster zal ongetwijfeld nog beter klinken, maar heb hier zelf geen ervaring mee en kan dit dus niet vergelijken.

Een link naar de leverancier:
https://ifi-audio.com/portfolio-view/accessory-ipower/

arnolddew

Die ifi had ik ook al gezien. Alleen dan denk ik dat de Friwo MPP15 een betere is.
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

ovromans

Die kende ik nog niet. Lijkt mij inderdaad een goed alternatief.

Sopper

Quote from: arnolddew on April 13, 2018, 19:32:38
Die ifi had ik ook al gezien. Alleen dan denk ik dat de Friwo MPP15 een betere is.

De beste  ;)
Of 1 van de beste...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

StereoMike

Quote from: arnolddew on April 13, 2018, 16:48:51
Mike, kan ik denk je verbetering verwachten met een lineaire voeding?
De Allo Digione heeft al een hele goede galvanische scheiding voor zowel voeding als signalen dus de verbetering is minder hoorbaar dan bij een digi+. Het is dus afwachten wat een lineaire voeding voor je kan doen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

arnolddew

Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

arnolddew

Ik geloof je wel. Maar we hebben helaas niet allemaal een scope of de kennis om voor alle randapparatuur een mooie voeding te bouwen :confused:

Vandaar mijn dilemma, wat aan te schaffen voor de Pi. Een ebay China LPS of "goede" adapter.

Hij moet wel veilig zijn, en eigenlijk 24/7 aan kunnen staan. Dit omdat je de Pi met volumio niet elke keer via een schakelaar uit kunt zetten. Dan loop je het risico dat je een keer de sd vernield. Je kan volumio wel uitzetten via het menu, maar dit is wel een gedoe.
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

Kingpin

Kijk anders eens hier naar: https://www.audiophonics.fr/en/hi-fi-power-supply-c-617.html
Kost niet de hele wereld en zal ongetwijfeld beter presteren dan zo'n switching adapter.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

arnolddew

Dat zijn Chinese. Audiophonics laat deze daar bouwen. Vaak zie je hun producten op Ebay verschijnen onder een andere naam. Er staan dan ook geen keurmerkjes o.i.d. op.

Zulke apparaten zijn toch veilig i.c.m. 24/7 aan te laten?
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels


Kingpin

Ik weet niet of deze voedingen 'veilig' zijn, neem aan dat als hij binnen de EU deze producten op de markt brengt daar CE op zit.
Heb er wel eens losse bestukte printjes besteld voor eigen gebruik, die zagen er goed uit met goede merk componenten.
Normaliter laat ik losse pcb's maken en koop ik zelf naar mijn maatstaaf de componenten in bij gerenomeerde bedrijven. Kost dan ook beduidend meer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack