advies nodig: 2.1 set met versterker

Started by oldchurch, April 12, 2018, 10:12:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oldchurch

Goedemorgen Allemaal, ik neus al wat langer op dit forum mee, maar dit wordt mijn eerste post.

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik heb mijn vrouw eindelijk zover dat we echt een mooi geluidsetje nodig hebben voor tv/films/series en muziek in de woonkamer.

Setting:
Woonkamer
Inrichting: parketvloer, vloerkleed, stoffenbank, metalstud wanden (gips) met wat versieringen aan de muur her en der.
Kamer is 4 meter breed ter hoogte van tv/speakers en +/- 50m²
75% film - 25% muziek

Na wat zoekwerk en wat speakers beluisterd te hebben kom ik uit op het volgende:
NAD C368
BlueOS 2 module
B&W 706 s2 (set)
SVSound sb-2000 - sb versie vanwege het formaat (ik heb deze woofer nog niet gehoord, maar heel veel positief over gelezen)

De nieuwe 700 serie vond ik in de winkel bijzonder goed klinken, met name de 703 (maar vloerstaanders kreeg ik er niet door bij de vrouw...)
Online kan ik echter heel weinig tot niets teruglezen over de B&W 706 s2 (de 705 met tweeter on top gaat hem ook niet worden :nopompom:). Als redelijke audioleek vond ik deze speakers goed klinken met ondersteuning van de een sub, maar ik kan ze slecht tot niet vergelijken met kwalitatief vergelijkbare speakers. Wellicht heeft iemand hier daar wel wat meer ervaring mee en kan diegene daar wat slims over delen.

Tot slot heb ik ook nog kabels nodig, wat is jullie ervaring met het kwaliteit verschil tussen de merken en low-mid-highend kabels. In de winkels lopen de verhalen zo uit één dat ik daar niet echt wijs uit wordt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en hoor graag wat jullie van mijn geselecteerde set vinden. Als jullie een set in gedachten hebben met een betere kwaliteit voor dezelfde prijs (of goedkoper) hoor ik dat uiteraard ook graag.

Gr Tim

Roksan

De belangrijkste tip is toch om echt zelf te gaan luisteren wat je mooi vindt klinken. Wat jouw smaak is, hoeft niet de smaak van de forumleden te zijn.

En wat kabels betreft. Koop gewoon een knappe set dat netjes gemonteerde stekkers heeft. Vraag bijvoorbeeld maar bij onze forumsponsor https://www.jouwhifi.com/ wat voor moois hij kan leveren voor zeer nette prijzen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Deleted User


Rowdy


oldchurch

Quote from: Roksan on April 12, 2018, 12:37:51
De belangrijkste tip is toch om echt zelf te gaan luisteren wat je mooi vindt klinken. Wat jouw smaak is, hoeft niet de smaak van de forumleden te zijn.

En wat kabels betreft. Koop gewoon een knappe set dat netjes gemonteerde stekkers heeft. Vraag bijvoorbeeld maar bij onze forumsponsor https://www.jouwhifi.com/ wat voor moois hij kan leveren voor zeer nette prijzen.

Dank voor de kabel tip, zal ik zeker bekijken.
Betreffende de smaak ook zeker deels mee eens, maar de kans is uiteraard aanwezig dat ik een vergelijkbare speaker voor een lagere prijs over het hoofd heb gezien (zijnde een speaker die niet het merk €B€&€W€ draagt). Ik ben zelf al bij diverse winkels geweest, maar in alle winkels krijg je toch vaak een enigszins verkleurd advies. Vandaar mijn post op dit forum om vanuit meerdere hoeken een mening te krijgen.

Daarnaast heb ik nog nagenoeg geen reviews gevonden van de 706s2 zodat ik de kwaliteit enigszins kan benchmarken. Dan kan ik de 706 qua sound wel mooi vinden, maar als de rest niet klopt en uit verhouding is ga ik iig ook nadenken over andere speakers.
Hoop dat ik enige sense maak, iig wederom dank voor jullie tijd en moeite.   

activ

Als je in de winkel luisteren lastig vindt door de verkoper kun je misschien eens bij wat forum leden luisteren?
Het is toch wel heel nuttig om eens zelf te bepalen wat je wel en niet prettig vindt klinken zodat je vervolgens daar een potentiële aankoop daar aan kunt toetsen.

B&W klinkt goed, kef ook, Q Accoustics ook, maar ze klinken wel verschillend. Als de B&W sound je aanspreekt zou ik sowieso Q Acoustics een keer beluisteren.

Roksan

Mocht je voor de B&W gaan, koop een passende standaard erbij. Niet te hoog, want dan willen ze nogal muffig gaan klinken. Maar verder is het een mooie speaker om te zien en prettig om naar te luisteren. Toen ik ze hoorde spelen, had ik niet net idee dat je er snel luister moe van wordt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Bas Akkerman

Hang ook zeker niet te veel op aan recensies hoor.

Quote from: oldchurch on April 12, 2018, 13:56:28
Daarnaast heb ik nog nagenoeg geen reviews gevonden van de 706s2 zodat ik de kwaliteit enigszins kan benchmarken. Dan kan ik de 706 qua sound wel mooi vinden, maar als de rest niet klopt en uit verhouding is ga ik iig ook nadenken over andere speakers.
Wat bedoel je met de rest? Als jij het geluid van de 706 fijn vindt, is dat echt het allerbelangrijkste. Die wordt dan een benchmark, totdat je iets vindt dat nog fijner is. Maar daar moet je veel voor luisteren en vooral ook geduld voor hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten