Wifi snelheid tov vaste aansluiting. 15/ 56 mb is dat goed???

Started by morca, April 11, 2018, 10:31:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Heren ik zit met probleem dat me telefoon gedurig moet reconnecten als ik whatsapp videochat.
Beide telefoons van verschillende merken.

Nou heb ik ff speedtest gedaan .
Op me pc 56 mb.
Op me laptop of telefoons 15 mb.

Nou heb ik ff gecheckt ,Whatsapp heeft 20mb nodig.

Nou weet ik dat de wifi trager is.
Maar zoveel trager lijkt me niet goed.

In het verleden had ik dit probleem niet.

Iemand enig idee hoeveel mb de wifi ong zou moeten zijn?
Dan heb ik een indicatie voor ik me provider ga bellen.

Het is solcon glasvezel en die werkt zoiezo nukkig de laatste week.
Vaak valt ie ff uit ze waren met het tv signaal bezig.

Maar daarvoor had ik het probleem ook al een poosje.

Bvd voor enige tips  :)

Mokumer45

Bij mij is de download snelheid al heel lang +/- 10-11 Mbps en de upload +/- 12-14 Mbps van mijn Wifi en ik heb nooit problemen met Whatsapp gemerkt, zowel op mijn PC, tablet en smartphone.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

morca

Ik heb net gebeld en de dame zegt dat 15/16 mbs ong max vd wifi is.
Maar op internet vind ik dat videochat ong 20 mb verbruikt van whatsapp.
Dus dat zou betekenen dat de wifi tekort schiet.
Niet alleen bij mij.

HereIsTom

Quote from: morca on April 11, 2018, 12:33:37
Ik heb net gebeld en de dame zegt dat 15/16 mbs ong max vd wifi is.
Maar op internet vind ik dat videochat ong 20 mb verbruikt van whatsapp.
Dus dat zou betekenen dat de wifi tekort schiet.
Niet alleen bij mij.

Wat een onzin verhaal van die dame!
Ik neem aan dat je een 50/50 glasvezel abo hebt?
Ik heb ook een 50/50 abo bij T-Mobile en met WiFi haal ik altijd minstens 40 Mbps up en down, maar zit er meestal ruim boven!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Hanky Panky

Quote from: morca on April 11, 2018, 12:33:37
Ik heb net gebeld en de dame zegt dat 15/16 mbs ong max vd wifi is.
Maar op internet vind ik dat videochat ong 20 mb verbruikt van whatsapp.
Dus dat zou betekenen dat de wifi tekort schiet.
Niet alleen bij mij.

Bij XS4ALL haal ik 450 mbit over wifi..... wat een BS dat Wifi daarop gemaximeerd is. Als je een bekabelde aansluiting in de ruimte hebt waar je wifi tekort schiet zou je een (tweedehands) accespont kunnen plaatsen, geen repeater want ruksignaal in = ruksignaal verlengen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

morca

Heren beide dank voor juliie reactie.
Ik vermoed dat de modem slecht word ofzo.
Want in het verleden had ik dit probleem niet.

Maar weer eens bellen dan.
Euhm mailen en bellen beetje onder druk zetten.
Meestal krijg je dan ook een onderzoek mbt klantvriendelijkheid die bij de manager komt

Hanky Panky

Soms gaat de voeding van de router langzaam dood. Had het een jaar of wat terug ook met een kpn experia box icm koper adsl
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


Teejoo

Net even getest, ik heb een 200 Mbit/s /20 Mbit/s  Ziggo abonnement en haal die snelheid ook gewoon met mijn iPhone. Bedraad zelfs iets meer. (Ik heb ook een vast netwerk in huis liggen)

Dus er klopt iets niet bij jou. Ik gebruik overigens voor wifi enkele wifi accespoints (TP-Link EAP245)


morca

Nette mail verzonden.
Ik zie dat zo Access point niet goedkoop is.
Het werkte altijd prima door het hele huis dus dat ben ik niet van plan.
Abbo kost al duur zat . Ze gaan het maar oplossen voor me....hoop ik haha

Hanky Panky

Quote from: morca on April 13, 2018, 09:46:41
Nette mail verzonden.
Ik zie dat zo Access point niet goedkoop is.
Het werkte altijd prima door het hele huis dus dat ben ik niet van plan.
Abbo kost al duur zat . Ze gaan het maar oplossen voor me....hoop ik haha

Fatsoenlijke accesspoints gaan vanaf 5 tientjes. Of € 500 als je de hele buurt van wifi wil voorzien  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Teejoo

Quote from: Hanky Panky on April 13, 2018, 12:29:06
Fatsoenlijke accesspoints gaan vanaf 5 tientjes. Of € 500 als je de hele buurt van wifi wil voorzien  :D
De eerder door mij genoemde TP-Link EAP245 is echt erg goed en niet duur voor ik dacht €80. Werkt ook super als je meerdere exemplaren gebruikt, goed te managen.

Hanky Panky

Quote from: Teejoo on April 13, 2018, 13:12:03
De eerder door mij genoemde TP-Link EAP245 is echt erg goed en niet duur voor ik dacht €80. Werkt ook super als je meerdere exemplaren gebruikt, goed te managen.

Ik had de Ubiquity Ap's in gebruik in mijn vorige woning, vooral de long range versie is uitstekend. Net iets duurder dan jouw TP-link.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

morca

Ik heb een oude router dus kan geen channeltest doen.
Ivm netwerken in de buurt zeg maar.
Maar heb hem van 11 naar 6 gezet.
Me laptop is niet sneller.
Maar beide telefoons opeens wel 30 a 32 up and down.
En op advies van solcon wifi afgemeld en overnieuw ingelogd op beide telefoons.

Maar ff afwachten.

Als het niet over zou zijn zou ik geen andere router krijgen want volgens hun was het goed.

Maar me tv tuner heeft ook nog steeds dezelfde kuren als de oude.
Daar heb ik ook 20 keer contact voor gehad.
Ik hoop dat het wifi goed is nu.

Want ik sta op het punt over te stappen.

De opmerking meneer ik zie hier niks alles werkt perfect heb ik tevaak gehad van ze.

RalphH

Geef niet te snel een provider de schuld. Wat is nou precies je abbo snelheid en wat haal je bedraad?
Wat voor modem/router heb je en wat zijn daar de wifi specs van? Hou r ff rekening mee dat fatsoenlijk wifi snelheid krijgen echt wel een dingetje is.
Locatie en apparatuur maken echt wel uit. Daarnaast de settings van t ding nog, stoorzenders in d buurten je hebt je feestje.

Hier sinds kort een ubiquity long range ap hangen en op de juiste locatie is dat nu prima, 100+ Mbit op 3 verdiepingen. Maar is en locatie 2 m verder kiezen en dan heb ik op een verdieping lager totaalngeen wifi meer. Met de ingebouwde wifi van mijn router (wat meen ik ook geen beroerd apparaat is) haalde ik deze snelheden bij lange na niet, ondanks claims van de fabrikant.

Dus begin bij wat je bedraad haalt, da's je max en ga dan naar je wifi kijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Hanky Panky on April 13, 2018, 12:29:06
Fatsoenlijke accesspoints gaan vanaf 5 tientjes. Of € 500 als je de hele buurt van wifi wil voorzien  :D
Haha lol.
Ik lig naast de router zo dichtbij zou toch goed moeten gaan lijkt me .


Quote from: Teejoo on April 13, 2018, 13:12:03
De eerder door mij genoemde TP-Link EAP245 is echt erg goed en niet duur voor ik dacht €80. Werkt ook super als je meerdere exemplaren gebruikt, goed te managen.
Goeie tip ik had hem even gegoogeld.
80 euro vind ik veel geld.
Ik ben afgekeurd dus blijven niet veel centjes over.
En de vraag is helpt dat ding.
Want ik lig naast de router. 2 meter hooguit.

En dat werkte jaren goed.

morca

Quote from: RalphH on April 13, 2018, 13:56:57
Geef niet te snel een provider de schuld. Wat is nou precies je abbo snelheid en wat haal je bedraad?
Wat voor modem/router heb je en wat zijn daar de wifi specs van? Hou r ff rekening mee dat fatsoenlijk wifi snelheid krijgen echt wel een dingetje is.
Locatie en apparatuur maken echt wel uit. Daarnaast de settings van t ding nog, stoorzenders in d buurten je hebt je feestje.

Hier sinds kort een ubiquity long range ap hangen en op de juiste locatie is dat nu prima, 100+ Mbit op 3 verdiepingen. Maar is en locatie 2 m verder kiezen en dan heb ik op een verdieping lager totaalngeen wifi meer. Met de ingebouwde wifi van mijn router (wat meen ik ook geen beroerd apparaat is) haalde ik deze snelheden bij lange na niet, ondanks claims van de fabrikant.

Dus begin bij wat je bedraad haalt, da's je max en ga dan naar je wifi kijken.
50 mb abbo.
Ik haal 56 down en 50 up bedraad.
En na wat pielen nu 32 down en 30 up op de beide telefoons.
Maar nog niet getest met videochat.

Dus afwachten nu.

De schuld....ik leg niet direct de schuld bij hun .
Maar dat gedoe met de tv tuner is nooit goed opgelost.
Ik moet vaak nog 2 of 3 keer drukken voor hij zapt.

Bij dit probleem word er ook doodleuk gezegd meneer uw modem is goed.
Daar word je best moe van.



Teejoo

Quote from: Hanky Panky on April 13, 2018, 13:22:03
Ik had de Ubiquity Ap's in gebruik in mijn vorige woning, vooral de long range versie is uitstekend. Net iets duurder dan jouw TP-link.
Daar had ik ook naar gekeken en bijna besteld, maar las toch wel wat issues. Ik heb het idee dat de TP link bijna identiek is. De interface is in elk geval 1:1 gelijk.

Ik heb er 3 hangen, en ze werken echt top met een perfecte overgang van de ene naar de andere. En dus bijna de helft qua kosten dacht ik.

Teejoo

Quote from: morca on April 13, 2018, 13:59:59
Haha lol.
Ik lig naast de router zo dichtbij zou toch goed moeten gaan lijkt me .

Goeie tip ik had hem even gegoogeld.
80 euro vind ik veel geld.
Ik ben afgekeurd dus blijven niet veel centjes over.
En de vraag is helpt dat ding.
Want ik lig naast de router. 2 meter hooguit.

En dat werkte jaren goed.
Dan zou ik idd gewoon een andere router kopen / regelen.


RalphH

Of een factory defaults reset + laatste firmware erop. 50mbit moet ie wel kunne trekken zou ik zeggen.
.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Factory reset zag ik in het menu .
Daar dacht ik ook al aan.
Vraag me alleen af of hij niet geconfigureerd is voor mij.
En dat dat er dan uit is??
Firmware moet ik ff kijken , heb ik nog niet zien staan.

Ik ga eens kijken.
Thanks RalphH :thumbs-up:

RalphH

Heb je modem —> eigen router? Of alles ineen van provider?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer