zidoo h6 pro 4k mediaplayer

Started by KillerbeeNL, April 10, 2018, 21:29:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Gisteren binnen gekomen met GLS gekocht bij GeekBuying vanuit magazijn voorraad in Duitsland.

In 6 dagen binnen en geen extra invoer en belasting kosten , is dus al ingevoerd in Duitsland.

Hardware gegevens:


- Model

H6 PRO

- CPU (Processor)

AllWinner H6 Quad-core ARM Cortex TM -A53 Processor max.1.8GHZ

- GPU ( Video Processor)

Mali-T720MP2

- Android OS ( Besturingssysteem)

Android 7

- RAM ( Werkgeheugen)

2 GB DDR4

- ROM ( Flashgeheugen/opslag)

16 GB eMMC

- Uitbreidbaar geheugen/opslag MiniSD/TF kaart

Max. 32 GB

- Ethernet Aansluiting RJ45

Gigabit 10/100/1000Mbps

- RTC(Real Time Clock)

- WiFi

802.11 ac (2.4 Ghz / 5 Ghz Dualband)

- Bluetooth

Ja, 4.1

- DLNA ( Airplay )

Ja

- XBMC/KODI Support

Ja, Kodi 17

- Google Playstore

Ja

- Internet

Ja, u kunt uw eigen browser via de Google Playstore downloaden

- Videoformaat

HDR10 and HLG video processing H265/HEVC Main/Main10 [email protected] High-tier ;4K@60fps, up to 6Kx4K@30fps H264/AVC BP/MP/[email protected], MVC, 4K@30fps VP9,Profile 0/2, 4K@30fps VP6/VP8, 1080P@60fps MPEG1/MPEG2 SP@ML, MP@HL, 1080P@60fps MPEG4 SP@level 0~3,

- Audio Formaat

MP1/MP2/MP3/WMA/AAC/WAV/OGG/AC3/DDP/TrueHD/DTS/DTS/HD/FLAC/APE etc.

- Afbeelding Formaat

Max. 65536 x 65536 pixels

- Talen

Nederlands + Meerdere talen

- Firmware Update

OTA, over internet

- Aan/Uit Knop

Nee

- Poorten

1 x HDMI / 1 x RJ45/ 1 x TF card slot / 1 x AV / 1 x DC in / 1 x SPDIF / 1 x USB3.0 / 2 x USB2.0

- HDMI Interface

2.0a @ 60hz

- Adapter

5V/2A

- Inclusief Afstandsbediening

Ja, Bluetooth

- Accessoires

Bluetooth Afstandsbediening, HDMI Kabel, 5v 2000 Mah Adapter, Engelse Gebruiksaanwijzing.

- Garantie

Ja, 1 jaar


Een heerlijke snelle box met premium behuizing en prachtige afstandsbediening.
Ziet er een beetje uit als een Apple TV1

Mijn i8 mini wireless keyboard werkt perfect samen met deze box.

Toch nog een kleine tegenvaller want Google play store geeft een foutmelding welke je kan oplossen door bij de instellingen de update te verwijderen en de fabriek versie te gebruiken.

Als deze weer automatisch wordt geüpdate krijg je weer dezelfde foutmelding dus voor deze automatische update alle apps uit de Playstore downloaden die je nodig hebt.

Kodi Ipvanisch en een SNES emulator downloaden en als ik nog iets nodig heb download ik deze apk wel via de browser.

Kodi loop heerlijk vlot , zelfs op een complete build welke via YouTube makkelijk te vinden is.


Binnenkort eens flink testen met een emulator en de aangeschafte 2 SNES USB controllers ,  lekker retro games spelen [emoji16]




Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

#1
UPDATE pagina 12 April

Inmiddels werkt de Ziggo Go en de Ziggo Sport Totaal app prima.

Netflix werk ook in FHD en met geluid op firmware .20


12 April:

De huidige Kodi build weer naar fabrieksinstellingen gezet , zat teveel in wat ik niet nodig heb maar liep wel lekker.

Mijn standaard favoriete Addons weer geïnstalleerd en mijn favorite skin Confluence weer gebruikt.
De snelkoppelingen Video en Programma's weer aangepast naar behoefte en alles werkt weer snel en goed , "less is more" zal ik maar zeggen.


De update naar firmware .20 loopt nog beter maar de Google Playstore geeft nadat deze zichzelf heeft geüpdate nog steeds een foutmelding "deze versie is niet compatible met het apparaat".
Door via instellingen => apps de update van de Playe Store te verwijderen (terug naar fabrieks app) kan ik de Play Store weer gebruiken.


Dit laatste probleem komt bij 90 % van de Chinese boxen voor dus wil je dit 100 % voorkomen is b.v. een NVIDIA SHIELD onvermijdelijk maar dat kost je natuurlijk ook iets meer geld.
Ook deze heeft het nadeel omdat het een Android TV box is dat de Play Store een aantal apps niet laat zien dus ben je weer aangewezen op een alternatieve app store met het gevaar dat de app niet door Google is gecontroleerd op malware/virussen.

Ik zou persoonlijk niet mijn eigen Google account op deze installeren indien je een alternatieve app store wordt gebruikt , maar een apart account wat natuurlijk weer als nadeel heeft dat de aangeschafte apps op je huidige actieve account niet op het 2e account kunnen worden gebruikt want de aangeschafte apps zijn niet gekoppeld aan het 2e account.

De keuze is aan jezelf , vraag jezelf af wat je met je nieuwe Android box wilt doen.

Nog enkele foto's toegevoegd , launcher lijkt behoorlijk op de Nvidia Schield.




Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Roksan

Al ervaring met 4k BR ISO bestanden?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

KillerbeeNL

Quote from: Roksan on April 11, 2018, 13:11:02
Al ervaring met 4k BR ISO bestanden?
Nee , ik heb geen 4k tv dus dat kan ik niet testen.

BDISO zou wel moeten gaan maar of de 4k versie ook zou werken weet ik helaas nog niet.

   

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Roksan

Quote from: KillerbeeNL on April 11, 2018, 14:23:53
Nee , ik heb geen 4k tv dus dat kan ik niet testen.

BDISO zou wel moeten gaan maar of de 4k versie ook zou werken weet ik helaas nog niet.

   

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Dat zag ik inderdaad ook staan. Maar ben juist benieuwd naar 4k
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

KillerbeeNL

Update over de Zidoo zie 2e posting

@Roksan

Ik kijk even of ik aan een 4k BD ISO demo kan komen , dan probeer ik deze af te spelen op de Zidoo.
Ik kom hier dus nog op terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Roksan

Quote from: KillerbeeNL on April 12, 2018, 11:22:10
Update over de Zidoo zie 2e posting

@Roksan

Ik kijk even of ik aan een 4k BD ISO demo kan komen , dan probeer ik deze af te spelen op de Zidoo.
Ik kom hier dus nog op terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Dank je wel voor de moeite. Dat waardeer ik zeer!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jasjenl

De titel van dit topic is wellicht wat overmoedig, ik neem tenminste aan dat het hier om een 4k player en geen 6k player gaat ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Malignant

Quote from: KillerbeeNL on April 11, 2018, 10:22:33
UPDATE pagina 12 April

De update naar firmware .20 loopt nog beter maar de Google Playstore geeft nadat deze zichzelf heeft geüpdate nog steeds een foutmelding "deze versie is niet compatible met het apparaat".
Door via instellingen => apps de update van de Playe Store te verwijderen (terug naar fabrieks app) kan ik de Play Store weer gebruiken.




Kan me herinneren dat ik vorige week ergens iets lang heb zien komen dat google restricties op de PlayStore heeft gelegd, weet alleen niet meer waar.
Komt er op neer dat enkel nog apparaten welke door google gecertificeerd zijn de laatste versie mogen gebruiken.
Heel veel ChinaPhone's zullen deze issue ook gaan krijgen.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

KillerbeeNL



Quote from: Malignant on April 12, 2018, 13:55:16
Kan me herinneren dat ik vorige week ergens iets lang heb zien komen dat google restricties op de PlayStore heeft gelegd, weet alleen niet meer waar.
Komt er op neer dat enkel nog apparaten welke door google gecertificeerd zijn de laatste versie mogen gebruiken.
Heel veel ChinaPhone's zullen deze issue ook gaan krijgen.

Klopt , ik kwam na het zoeken ook problemen tegen met andere china boxen en phones.

naja heb dus telkens na het opnieuw starten van de Zidoo een probleem met de Playstore dus moet telkens de update verwijderen ALS ik nog een app wil installeren.

Ach , even verwijderen en als je na installeren van alle nodige apps nog een app nodig heb via de Playstore is het een kleine ergenis en moeite de update weer naar de fabrieks versie te zetten.

Ik zit er niet zo mee maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel een probleem vinden dus liever 200 euro voor een Nvidia Shield willen uitgeven.

Ik heb dat er niet voor over.





Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

#10
Quote from: jasjenl on April 12, 2018, 12:41:30
De titel van dit topic is wellicht wat overmoedig, ik neem tenminste aan dat het hier om een 4k player en geen 6k player gaat ;)

Inmiddels via de webbrowser van mijn telefoon veranderd want via Tapatalk ging dit niet , de functie in Tapatalk is wel aanwezig?



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Aangezien ik van Ziggo een Ci+ kaart in mijn tv heb kan ik nu met de apps Ziggo Go en Ziggo Sport Totaal waar ik uitzendingen tot 8 dagen terug kijken en op ZST alle trainingen en wedstrijden kijken of terug kijken wanneer ik dat wil met een Ziggo Sport Totaal Go abonnement.

Als Ziggo dit gaat dwarsbomen door hun apps aan te passen dan ben ik weg bij hun...





Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Dit beloofd nog wat , ik hoop niet dat het achterhaald nieuws is welke weer terug in de lade verdwijnt.

Opnemen van programma's ? , daar in Polen zijn ze dus verder.

https://tweakers.net/nieuws/135629/ziggo-wil-go-dienst-naar-android-tv-en-apple-tv-brengen.html

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

#13
wil nog wel even toevoegen dat de bijgeleverde AB met sommige apps niet lekker of helemaal niet mee te werken is dus is de mini keyboard die ik al had een uitkomst.

Apps van derde partijen en problemen met de AB vind ik jammer maar dat je de bijgeleverde browser met de bijgeleverde AB niet goed te bedienen is vind ik zwaar onder de maat.

Oplossingen zijn er maar zou niet nodig moeten zijn.

Verder zeer tevreden over de performance en werking van de Zidoo.

Leuk apparaat voor Kodi de Nintendo emulators en de Ziggo apps.



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

mondiaal

Mooi verhaal en klinkt als een aanschaffing waard.

Vraagje wb wifi....sterk genoeg voor verbinding tot zo,n 8 meter? Ik kan (ga) geen vaste kabel trekken.

KillerbeeNL

Quote from: mondiaal on April 22, 2018, 00:29:39
Mooi verhaal en klinkt als een aanschaffing waard.

Vraagje wb wifi....sterk genoeg voor verbinding tot zo,n 8 meter? Ik kan (ga) geen vaste kabel trekken.

Ik heb toevallig gisteren de .25 firmware geinstalleerd en wifi deed het pas na nogmaals opnieuw opstarten.
Ik heb wel iets veranderd aan de router en ben daar nog mee aan het experimenteren , OpenWRT settings uitproberen etc.

Ik ben al eerder bij mijn vorige box naar een UTP kabel overgestapt want wifi loopt gewoon niet altijd lekker en een AC router  met een 1 gb UTP bekabelde aansluiting op een zidoo met 1gb utp aansluiting heeft op netwerk gebied niets te klagen dus als de Zidoo niet lekker loopt kan ik problemen met netwerk verbindingen hoogstwaarschijnlijk wegstrepen als oorzaak.

Hoe de wifi van de Zidoo presteert kan ik je helaas niet zeggen en ik lees erover dat dit tegenvalt maar we zijn weer een aantal firmware updates verder , er zijn meer alternatieven maar neem er een met DDR4 ram geheugen want die zijn lekker snel.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

@ Mondiaal

Deze is ook lekker , 2x meer DDR4 geheugen dan de Zidoo en dezelfde processor , alleen wat bij mij de doorslag gaf was dat de mooie AB van de Zidoo via bluetooth verbinding maakt dus kastjes kunnen dicht blijven na het aanzetten en je hoeft niet te richten naar de Zidoo om hem te bedienen.
Een R8i mini keyboard zal dit natuurlijk oplossen.

https://forum.xda-developers.com/general/device-reviews-and-information/beelink-gs1-tv-box-review-beauty-beast-t3724795
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

@mondiaal

Wi-Fi werkt nu prima samen met de Ziggo Go app , stabiel maar moet er wel bij vertellen dat de Zidoo 1 meter van de router af staat.

Afstand voor een stabiele werking kan ik dus moeilijk testen.

Koop een Android box met PayPal in het buitenland dan is het minder lastig om je geld terug te krijgen.
Er zijn natuurlijk Nederlandse websites en aanbieders alleen ben je dan soms het dubbele kwijt maar dan zijn er geen problemen met de douane (mits deze niet via een Chinese website wordt besteld door de Nederlandse aanbieder) en krijg je makkelijker het geld terug.

Het blijft soms dus een gok.





Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Quote from: Roksan on April 11, 2018, 14:43:20
Dat zag ik inderdaad ook staan. Maar ben juist benieuwd naar 4k
@Roksan

Ik heb nog geen BD 4k iso demo kunnen vinden sorry.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Roksan

Quote from: KillerbeeNL on April 22, 2018, 15:23:45
@Roksan

Ik heb nog geen BD 4k iso demo kunnen vinden sorry.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Oké, bedankt dat je er nog even aan dacht.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

KillerbeeNL

#20
Quote from: Roksan on April 22, 2018, 15:47:41
Oké, bedankt dat je er nog even aan dacht.
ik kom onderstaande op het forum van Zidoo tegen bij een discussies over oudere firmware dus dat lijkt mij goed nieuws w.b.t. 4k ISO bestanden ;-)

Kom ook minder tevreden mensen tegen maar ik vind de laatste firmware redelijk goed al is er nog wel werk aan de winkel (welk apparaat heeft dat niet)



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)