Advies: how to upgrade?

Started by Geertidow, April 9, 2018, 08:13:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

En wat als je dedgelijk rietjes gelijk houdt met de poort ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Quote from: chansig on April  9, 2018, 18:04:08
En wat als je dedgelijk rietjes gelijk houdt met de poort ?

Gr. Hans

Dan gebeurt er niks lijkt me.
De technische reden waarom het zo werkt weet ik niet exact.
Ik heb ooit deze tip zelf gehad met "booming" basreflexpoort naar de muur.
Ik geloof van Marcel (H&C hifi) of Erik (jouwhifi)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

#27
Als je de poort verlengt krijg je toch nog meer laag vanuit de speaker ? Zit een beetje te puzzelen waarom dit dan zou werken.

Gewoon nieuwsgierigheid voordat men van het padje raakt en men gaat roepen dat niet alles verklaard hoeft te worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

elk rietje gaan ahw fungeren als een zeer dunne bass-poort, dus meer weerstand voor de luchtstroom (tov een gewone open poort), dus meer demping voor de laagste frequenties.
nadeel van deze methode is dat je bij kleinere poortdiameters ook sneller last hebt van poortruis, dus het is niet ondenkbaar dat TS bij hogere luistervolumes nog steeds wel een goede/betere laagweergave heeft, maar dan weer last gaat krijgen van de typische "chuffing" geluiden die poortruis zo kenmerkt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richard70…

Quote from: Sopper on April  9, 2018, 18:00:51
Precies dat ja

Maar is dat niet hetzelfde effect als dat je de speakers dichter tegen de muur zet?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.