Firmware update Arcam AVR 750 (USB is "leeg")...????

Started by bullettooth, April 8, 2018, 11:11:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bullettooth

Beste audio liefhebbers,

Ik wil graag mijn Arcam AVR 750 upgraden qua firmware. Op dit moment draait deze nog op 3.25. Graag wil ik de laatste versie 3.61 erop zetten, echter loop ik tegen het volgende probleem aan:

De USB stick wordt wel herkent maar blijkt altijd "leeg".. Wat heb ik gedaan geprobeerd:

Deze file op een USB stick gezet(enkel deze files):
"ARCAMx50_N_V2_5_14_36554-15-EUR.fw" en "ARCAMx50_System3v61_20160202.fw" (gedownload van Arcam site).
- 3 verschillende USB sticks.
- NTFS, FAT, FAT32 geformateerd.
- De hele folder (uitgepakt) Dus zodat de file in de folder staat.

Toen een USB stick voorzien van mappen en (Mp3's), deze werd ook herkent, maar was ook leeg!?!?!?! (gedaan door USB input tekiezen en dan "browsen").

Hoe kan het dat mijn receiver de file niet ziet/leest?

Bedankt voor de info alvast.


solitaire

First: ik ben geen kenner, zowel niet van je apparatuur als van de procedure.

Echter, in die gevallen dat ik in het verleden firmware ging upgraden, moest ik altijd de files in de root van de USB stick zetten. Als ik dan bij jouw lees "dus zodat de file in de folder staat", dan is mijn eerste reactie dat je Arcam wellicht geen folders wil zien, alleen de bestanden in kwestie (in de root dus).

succes, het is altijd weer frustrerend als electronica een stijfkoppige en slecht communicerende kwelgeest blijkt ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

bullettooth

#2
Quote from: solitaire on April  8, 2018, 11:53:43
First: ik ben geen kenner, zowel niet van je apparatuur als van de procedure.

Echter, in die gevallen dat ik in het verleden firmware ging upgraden, moest ik altijd de files in de root van de USB stick zetten. Als ik dan bij jouw lees "dus zodat de file in de folder staat", dan is mijn eerste reactie dat je Arcam wellicht geen folders wil zien, alleen de bestanden in kwestie (in de root dus).

succes, het is altijd weer frustrerend als electronica een stijfkoppige en slecht communicerende kwelgeest blijkt ...

Thx voor je reply.. Ben idd uiteraard begonnen in de root folder..Maar omdat dan geen (update) files herkent werden, ook maar geprobeerd in mappen.geen verschil..


Heb om te toetsen of het apparaat überhaupt iets van een USB kan lezen, maar geprobeerd of hiij wel MP3's kan "zien/lezen"... Dit blijkt ook niet te kunnen.

USB stick  blijft "leeg", hoe ik het ook blijf aanbieden...



RobertVanWoerden

Moet je niet starten vanuit het menu firmware update? Fw files zijn normaliter geen normaal leesbare files.

bullettooth

Quote from: RobertVanWoerden on April  8, 2018, 12:05:53
Moet je niet starten vanuit het menu firmware update? Fw files zijn normaliter geen normaal leesbare files.

Ik volgde deze instructie:

To update:
Unzip the files & put onto a memory stick (so they are only files on the stick)
Turn on the AVR & wait until fully started
Insert the stick into the USB socket on the rear of the AVR
Simultaneously press MODE & DISPLAY on the front panel
Wait for the USB stick to be searched
Wait around 15 minutes, do NOT power off during this time
The AVR will restart after completing the upgrade.

Downloaded here: http://www.arcam.co.uk/ugc/tor/avr750/Software%20(ROW)/AVR450750950_EUR_361.zip




MaxxMark

Controleer of je de USBstick met de juiste firmware hebt geformateerd (FAT-32).

Ik heb ook altijd gezeur als ik mn Arcam wil flashen. En elke keer denk ik 'nu laat ik deze USB stick intact voor de volgende keer', maar gebruik die dan toch weer voor wat anders waarna ik met de firmware er op wéér dit gelazer heb.

Je bent dus zeker niet alleen
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Deleted User

De exFAT manier van formatteren is juist voor USB sticks ontwikkeld. Ik formatteer mijn USB sticks altijd via exFAT.

MaxxMark

#8
Nieuwere filesystems worden vaak niet ondersteund bij dergelijke low-level acties (zoals firmware updates).

Mijn advies is een zo oud/eenvoudig mogelijk filesystem te gebruiken. Ofwel FAT-16 of FAT-32.

Let ook op je partitioning. Gebruik bij voorkeur gewoon MBR (ipv GPT) en hou je volume label ook eenvoudig (geen spaties, rare tekens, etc.)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bullettooth

#9
Quote from: MaxxMark on April  8, 2018, 12:39:38
Nieuwere filesystems worden vaak niet ondersteund bij dergelijke low-level acties (zoals firmware updates).

Mijn advies is een zo oud/eenvoudig mogelijk filesystem te gebruiken. Ofwel FAT-16 of FAT-32.

Let ook op je partitioning. Gebruik bij voorkeur gewoon MBR (ipv GPT) en hou je volume label ook eenvoudig (geen spaties, rare tekens, etc.)

Looks like we have a winner  :headbanging:

Nadat ik me ging zoeken naar de "betekenis"van MBR en GPT" viel het me op dat geen van de tot nu toe gebruikte USB stick in staat waren om omgezet te worden van GPT naar MBR...  (mbt van diskpart onder win7)

De 5de USB stick, was "unflagged" als GPT en deze doet het  :clapping:

Thnx

solitaire

:worship:

Zo blijkt maar weer dat veel computerspul nog steeds ongeschikt is voor consumenten. Vaak spreekt de PR van Plug&Play, maar veel is daar nog mijlenver van verwijderd.
Hinterm Horizont geht's weiter.

RobertVanWoerden


bullettooth

Quote from: RobertVanWoerden on April  8, 2018, 14:01:14
Goed zo Toon. Mooi dat het werkt.

Rijd jij toevallig Alfa, of op Alfa fora actief!?

Hoe leg je de link tussen Bullettooth en Toon!?  ;)

Deleted User

"Toon Op 't Root" Wellicht heeftie het daar van?  ;D

bullettooth

Quote from: jazzman on April  8, 2018, 14:12:29
"Toon Op 't Root" Wellicht heeftie het daar van?  ;D

;) (logisch)..

Zag in profiel idd mijn mail adres...  naam niet, enkel alias.. dus vandaar..

RobertVanWoerden

Quote from: bullettooth on April  8, 2018, 14:08:35
Rijd jij toevallig Alfa, of op Alfa fora actief!?

Hoe leg je de link tussen Bullettooth en Toon!?  ;)
geen Alfa rijder, maar had het van je Youtube video :)

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com