Pre amp naar normale amp volume control via pre out.

Started by PorscheHD, April 6, 2018, 07:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Even een korte vraag.

Kan ik het volume met de wxc 50 op pre amp bedienen naar Schiit die dan op een vaste stand staat? Zo kan ik de remote gebruiken van de wxc50 waardoor ik wat meer opstel mogelijkheden krijg.

Dus kan dit en gaat dit niet ten koste van de geluidskwaliteit?

PorscheHD

Overweldigend alle hulp  :headbanging:

Hoe dan ook. Pre out WXC50 aangesloten op Asgard 2 daar staat volume op bijna max en werkt perfect en hoor geen verlies in kwaliteit. Leven weer wat makkelijkef geworden. Volume via remote en app te bedienen.

Xander32

Super dat het werkt.

Maarre, een heel expliciete vraag stellen over de combi van twee componenten, waarvan er binnen het forum waarschijnlijk geen tweede bestaat, en dan binnen 24 uur zitten mokken over de reply,  :nowink:.

Quote from: PorscheHD on April  7, 2018, 15:03:23
Overweldigend alle hulp  :headbanging:

Hoe dan ook. Pre out WXC50 aangesloten op Asgard 2 daar staat volume op bijna max en werkt perfect en hoor geen verlies in kwaliteit. Leven weer wat makkelijkef geworden. Volume via remote en app te bedienen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Zo specifiek is ie niet want het gaat gewoon over een verbinding van voorversterker naar een normale versterker en vermoed dat ik niet de eerste ben dat dat ooit gedaan heeft ;) en mokken is een groot woord. Maar heb het idee dat het hier tegenwoordig meer is wie de vraag stelt en of er dan moeite voor genomen wordt ja of nee om die te beantwoorden. Zie head hifi gedeelte waar ik een vraag stel en geen reactie krijg en jij daarna zo goed als dezelfde vraag stelt en zo 3 paginas verder bent.

Verder maakt het niet uit. Wellicht heeft iemand wat aan mijn blijkbaar speciale ontdekking ;)

PorscheHD

Of ik heb hele foute titels waardoor niemand klikt zou ook kumnen natuurlijk.

solitaire

Nou ja, als ik tussen de lijst aan ongelezen berichten "Yamaha wxc 50 naar Schiit Asgard2 volume control." zie staan, denk ik toch ... twee apparaten die ik niet ken ... een specifieke vraag over de combi van die twee apparaten ...

Dan had ik al tijd moeten hebben om uit te zoeken wat de twee apparaten waren, en me minimaal toch enigszins inlezen in de kenmerken van beide ...

Om er dan wellicht al lezende achter te komen dat het eigenlijk een redelijk generieke vraag betrof ;)


Maar gelukkig werkt de combi nu :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sirius666

#6
Ik denk dat je voor dit soort zaken Google gewoon moet raadplegen. Je wilde een bron aansluiten op een hoofdtelefoonversterker. Pre out naar een input. Zo werken de meeste verbindingen. Gewoon aansluiten die hap met laag volume, kan niet zoveel fout gaan.

PorscheHD

Dan was mijn titel keuze dus idd niet helemaal handig. Excuus.

Google heb ik gedaan maar kon niet echt een definitief antwoord vinden. En nog steeds niet eigenlijk haha

Maar heb mn Schiit dac er voor weg gedaan dus het moet nu gewoon werken haha

chansig

Ik vind Porsche een lelijke naam/auto, dus vandaar dat ik geen reactie, op de vraag, heb gegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: PorscheHD on April  7, 2018, 21:14:33
Dan was mijn titel keuze dus idd niet helemaal handig. Excuus.

Google heb ik gedaan maar kon niet echt een definitief antwoord vinden. En nog steeds niet eigenlijk haha

Maar heb mn Schiit dac er voor weg gedaan dus het moet nu gewoon werken haha

Soms moet je iets ook gewoon proberen. Ik vind het een slimme oplossing, altijd makkelijk om een afstandsbediening te kunnen gebruiken!

Wil je Googlen op de 2 apparaten dan zal je weinig/niks vinden.

Met wat Engels kom je er ook wel.

http://www.schiit.com/guides/basic-connections

PorscheHD

Quote from: chansig on April  7, 2018, 22:26:07
Ik vind Porsche een lelijke naam/auto, dus vandaar dat ik geen reactie, op de vraag, heb gegeven.

Gr. Hans

Das vervelend zal hem even veranderen