JVC introduceert nieuwe LX-UH1 4K DLP projector

Started by MaxxMark, April 5, 2018, 08:03:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Binnen een weekje krijgen we een demo sample binnen van dit toestel voor review, ik ben zeer benieuwd naar de resultaten, wie weet komt er toch een verassing uit de hoge hoed :-)

darkrunner

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  7, 2018, 10:02:52
Ik denk dat we naar generaties gaan die alles weer kunnen geven met logo's en lampjes maar waar feitelijk maar marginale winsten TOV 1080p in zullen zitten.
En dat onder de noemer: 8K :)

darkrunner

Quote from: home@the movies on April  9, 2018, 23:02:56
Binnen een weekje krijgen we een demo sample binnen van dit toestel voor review, ik ben zeer benieuwd naar de resultaten, wie weet komt er toch een verassing uit de hoge hoed :-)
Al nieuws? De Espson 7300 staat gunstig momenteel maar wil eerst deze afwachten, heeft deze Jvc ook Lens memory?want wil over gaan naar een 2:35:1 scherm.

Luciano2008

#28
Ik heb de JVC DLA X 5000 met HDR die ik niet gebruik omdat hij daarvoor te weinig licht geeft, en ik heb de Sony A1 65 inch OLED ook met HDR maar ik vind HDR geen meerwaarde ,bijvoorbeeld met ondertitels ,springen de witte letters er uit ,veel te veel licht , je moet nog net geen zonnebril op. ja het is een mooi effect ,meer als de werkelijkheid ,maar ik vind het niet nodig.  ik hoop dat er een projector uit komt die 8K kan weergeven met een laser ,die nog niet betaalbaar is op dit moment.

J.A.F._Doorhof

Zijn je projector en TV gecalibreerd voor HDR?
Vooral bij projectoren scheelt dit enorm.

Een standaard Epson of Sony bv geven amper licht in HDR uit de doos, na calibratie is dit een enorm stuk beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Luciano2008


J.A.F._Doorhof

Dan zou hij toch wel genoeg licht moeten geven.
Hoewel je het nooit kan vergelijken met een tv
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"