Oppo stopt ermee

Started by J.A.F._Doorhof, April 3, 2018, 07:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinsu

Quote from: Teejoo on May  9, 2018, 10:28:52
Tja, Ik heb de fantastische BD BDP-LX91 gehad, maar daarvan was het loopwerk net na de garantie defect geraakt. En dat terwijl ik de speler alleen maar in het weekend gebruikt had. Reportage is gewoon te duur door de complexe opbouw. Die staat dus al een paar jaar in de doos, wat wel jammer is aangezien het ook een erg mooie CD speler was. Hetzelfde heb ik ook bij mijn Pioneer PC brander gehad.

Dus ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit van de pioneer loopwerken. Verder wel een top speler met mooie tweak mogelijkheden.



Jammer is een mooi apparaat.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Teejoo

Quote from: Jinsu on May  9, 2018, 13:04:13
Jammer is een mooi apparaat.
Absoluut! Echt een tank qua bouw. Ik ga hem binnenkort eens aanbieden in de prijsbepaling om te kijken wat ik nog voor zou kunnen krijgen.

DB628

Zelfde probleem gehad met Pioneer. Was toendertijd een van de beste DVD spelers (weet type niet meer, 20 jaar geleden) en daar begaf ook vrij snel (uiteraard na de garantie) het loopwerk het.

Stef

Ik gebruik voornamelijk de media player van de Oppo-203 (mkv, UHD).  Als er ooit een nieuwe UHD player moet komen hoop ik er een te scoren die dit ook kan (hebn Dune Pro maar toch zijn beeld/geluid een trapje hoger met de Oppo).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Malignant

Zit stiekem nog steeds te hopen dat de BDA restricties in de FW opgeheven worden als de productie stopt.

Zwart wit gezien hoeven ze dan niet meer aan de eisen van de BDA te voldoen omdat er niets meer geproduceerd/verkocht word.
Dus dan zal ISO support weer in de originele FW mogen :)
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Multimediaknaller

Quote from: RonG on May  9, 2018, 11:35:55
Bedankt!, straks maar eens even kijken.

Graag gedaan  ;D

En vergeet daarbij niet... het fluisterstille loopwerk/fan en omdat hij gewoon I.R ontvangt past de Logitech Harmony (serie) er ook op  :popcorn:

Wil je meer weten, just ask  ;)

Fox

Het enige minpunt van de 203 vind ik t.o.v. de 93 dat hij wat lichter van gewicht is en dat de voetjes niet erg stroef zijn.
De speler schuif daardoor bij gebruik van de fysieke knoppen snel naar achteren of scheef.

master30

Quote from: Fox on May 10, 2018, 12:34:19
Het enige minpunt van de 203 vind ik t.o.v. de 93 dat hij wat lichter van gewicht is en dat de voetjes niet erg stroef zijn.
De speler schuif daardoor bij gebruik van de fysieke knoppen snel naar achteren of scheef.

Voetjes zou je zelf kunnen vervangen,
en als je hem zwaarder wil, je kan altijd lood bitumen binnen in plakken, deden we vroeger ook met onze cd en dvd spelers  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Fox

Quote from: master30 on May 10, 2018, 19:12:37
Voetjes zou je zelf kunnen vervangen,
en als je hem zwaarder wil, je kan altijd lood bitumen binnen in plakken, deden we vroeger ook met onze cd en dvd spelers  8)

Lood bitumen heb ik nog wel ergens wat van liggen... ;-)

Gaat mij meer dat je op on/off of laadje open drukt de speler schuift bij mij

henkieboy


Je kunt onder de pootjes ook antislip vilt plakken.......heb ik ook gedaan........gaat hij niet meer van zijn plaats bij het indrukken van de knoppen  ::) ::) ::)

Quote from: Fox on May 13, 2018, 16:42:23
Lood bitumen heb ik nog wel ergens wat van liggen... ;-)

Gaat mij meer dat je op on/off of laadje open drukt de speler schuift bij mij

Fox

Quote from: henkieboy on May 14, 2018, 09:10:02
Je kunt onder de pootjes ook antislip vilt plakken.......heb ik ook gedaan........gaat hij niet meer van zijn plaats bij het indrukken van de knoppen  ::) ::) ::)


Dan ga ik dat eens proberen.  ^^
Welke antislip heb jij gebruikt?

smacdab

Quote from: bellecoupe on April  4, 2018, 13:47:48
Is het nog wel verstandig om nu een Oppo aan te schaffen?

is het onverstandig nu geen oppo aan te schaffen? -Het zijn geen draaitafels, waarvan de productie weer opgepakt kan worden.

henkieboy

Quote from: Fox on May 14, 2018, 22:49:29

Dan ga ik dat eens proberen.  ^^
Welke antislip heb jij gebruikt?

Gewone antislip viltjes die je in elke bouwmarkt kunt kopen  :) :) :)
Heb je in alle maten ook wat grotere "vellen" waaruit je op maat kunt knippen wat je nodig hebt.
Ik vind zelf de ronde en afgeronde "vierkantjes"het makkelijkste werken...........ik heb geen schuivende 203 meer  :) :) :)

Ernstig2005

Ander vraagje: is de Oppo de enige UHD speler die externe subs via usb afspeelt? Dat vind ik nou echt een handige optie die ik mis op mij Sony X800.

papaleo

#114
Oppo stopt er (nog lang niet) mee met updates...

Kreeg zojuist dit linkje van Vik,een mooi kerst kadootje voor de Kerst van Oppo  :xmas:  :pompom: :worship:

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/12/06/oppo-4k-blu-ray-players-to-get-surprise-new-feature/#480b61b46950
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels