Oppo stopt ermee

Started by J.A.F._Doorhof, April 3, 2018, 07:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Quote from: home@the movies on April  6, 2018, 16:39:23
Dat las je dan helemaal goed, het probleem blijft exact gelijk als je de HD fury met de Oppo gebruikt, GEEN SDR/BT2020 vanwege foutieve tone mapping.

Ah. Dus toch...
Misschien dan toch maar wachten op de nieuwe Panasonics... 4K weergever heb ik toch nog niet..  :ph34r:

VTEC_genieter

Misschien offtopic dit: Er worden nog steeds heel en heel erg veel DVD's verkocht.

Wordt er meer film in de slaapkamer/op de achterbank (auto) gekeken in DVD formaat/kwaliteit?
En/of zijn er nog steeds heel veel huishoudens die geen BD speler hebben bij hun Full HD TV??
(ze kijken DVD op een Full HD TV)

Want dat gevoel krijg/heb ik als ik naar een Mediamarkt of...naar een boekenwinkel met een FreeRecordShop afdeling ga. Nog steeds heel veel DVD's daar...

En daar kan geen Oppo er tegen aan...
Nikkei wins!!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

fugazi_2009

Quote from: VTEC_genieter on April  7, 2018, 18:58:26
Misschien offtopic dit: Er worden nog steeds heel en heel erg veel DVD's verkocht.

Wordt er meer film in de slaapkamer/op de achterbank (auto) gekeken in DVD formaat/kwaliteit?
En/of zijn er nog steeds heel veel huishoudens die geen BD speler hebben bij hun Full HD TV??
(ze kijken DVD op een Full HD TV)

Want dat gevoel krijg/heb ik als ik naar een Mediamarkt of...naar een boekenwinkel met een FreeRecordShop afdeling ga. Nog steeds heel veel DVD's daar...

En daar kan geen Oppo er tegen aan...
Nikkei wins!!

Er wordt ook heel veel naar Spotify en MP3 geluisterd. De meeste mensen maakt het geen bal uit. Wij zitten met zijn allen in een hele kleine markt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Job

Quote from: VTEC_genieter on April  7, 2018, 18:58:26
Misschien offtopic dit: Er worden nog steeds heel en heel erg veel DVD's verkocht.
Nou, die markt is echt gedecimeerd in korte tijd.

bigbro

Misschien begonnen met MP3. Gemak is belangrijker dan kwaliteit.

Kjelt

Persoonlijke mening:
vooral in het begin was Oppo qua beeld een stuk beter dan de competitie. Daar betaalde je wel een fixe premium voor. Ik heb ook diverse Oppos en het viel me op dat zaken als IP besturing maar ook ab niet 100% werkten.
Nu vind ik het verschil tussen Oppo en de competitie bijna verwaarloosbaar.
Ik heb het niet over de duurdere met extra audio circuits maar de standaard spelers.

home@the movies

#81
Quote from: Kjelt on April  8, 2018, 17:04:04
Persoonlijke mening:
vooral in het begin was Oppo qua beeld een stuk beter dan de competitie. Daar betaalde je wel een fixe premium voor. Ik heb ook diverse Oppos en het viel me op dat zaken als IP besturing maar ook ab niet 100% werkten.
Nu vind ik het verschil tussen Oppo en de competitie bijna verwaarloosbaar.
Ik heb het niet over de duurdere met extra audio circuits maar de standaard spelers.

Ik treed je daarin bij eigenlijk, de Panasonic's en de Sony's bvb moeten zeker niet onderdoen voor de Oppo, als je daar dan nog het niet aanwezig zijn van streaming apps op de Oppo's bij gaat tellen dan is het prijskaartje voor een 203 toch wel aan de hoge kant geworden voor wat je krijgt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het zijn en blijven oerdegelijke spelers maar de verschillen tussen andere toestellen zijn lang niet meer zo groot dan ze jaren geleden waren.

Staaled

Ik heb wegens UHD zo een Sony UBP-X800 gekocht.
Verbluffend goed, degelijk en de prijs is ongekend.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CineSmurf

Ik vind het wel heel jammer dat er geen netflix meer op de laaste oppo's zit. Dan had ik namelijk mijn appletv ook de deur uit kunnen doen.
Verder zonde, maar voorlopig maken Sony, Panasonic en Samsung nog best aardige alternatieven.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

evilniek

Quote from: home@the movies on April  9, 2018, 12:14:49
Ik treed je daarin bij eigenlijk, de Panasonic's en de Sony's bvb moeten zeker niet onderdoen voor de Oppo, als je daar dan nog het niet aanwezig zijn van streaming apps op de Oppo's bij gaat tellen dan is het prijskaartje voor een 203 toch wel aan de hoge kant geworden voor wat je krijgt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het zijn en blijven oerdegelijke spelers maar de verschillen tussen andere toestellen zijn lang niet meer zo groot dan ze jaren geleden waren.

Ik vind het wel een gemis, OPPO was een kwaliteitsmerk. Niks ten nadele van Panny en Sony maar ben er eigenlijk niet zo fan van, vorig jaar overigens wel geswitched naar Panasonic UB900, heb nog bijna geen schijfjes afgespeeld, en echt stabiel is het ook niet, ben nog niet echt onder de indruk geweest op dat vlak eigenlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: evilniek on April  9, 2018, 19:51:23
Ik vind het wel een gemis, OPPO was een kwaliteitsmerk. Niks ten nadele van Panny en Sony maar ben er eigenlijk niet zo fan van, vorig jaar overigens wel geswitched naar Panasonic UB900, heb nog bijna geen schijfjes afgespeeld, en echt stabiel is het ook niet, ben nog niet echt onder de indruk geweest op dat vlak eigenlijk.

Wat is er dan niet stabiel aan de 900 bij jou? ik gebruik deze al een hele tijd samen met de Oppo en de Sony zowel voor het geven van demo's als eigen gebruik. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden, niet bij het spelen van schijfjes en ook niet tijdens het streamen van Netflix;

Akosoft


evilniek

Quote from: home@the movies on April  9, 2018, 23:00:47
Wat is er dan niet stabiel aan de 900 bij jou? ik gebruik deze al een hele tijd samen met de Oppo en de Sony zowel voor het geven van demo's als eigen gebruik. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden, niet bij het spelen van schijfjes en ook niet tijdens het streamen van Netflix;

Ik heb nog niet heel veel gekeken hoor, en had wat problemen met de AV-keten, al weer een tijdje geleden en opgelost overigens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

#88
Overigens wordt de geschiedenis in deze thread wel wat 'fout' onthouden.

Oppo was in eerste instantie een low cost merk dat, voor andere merken, spelers produceerde (fabrikage). Toen kwamen ze op de markt met een eigen DVD speler die vergeleken met de Sony, Panasonic, Denon en Marantz spelers van toen ongeveer de helft van de prijs waren en betere specificaties hadden. Toen Denon/Marantz etc. geen nut zagen in pal progressive (480p/576p) kwam Oppo met een speler die dat wel kon. Ook de regiobeperking was geen beperking voor de Oppo's terwijl de gerenommeerde merken daar moeilijk over bleven doen. Oppo was ook een van de eerste die een beetje de mediaspeler functionaliteit inbakte als gratis extra'tje.  Oppo's speelden al divx en mkv's toen de 'echte' merken dat nog als een vies woord beschouwden.

Met de introductie van bluray kwam Oppo met de BDP83 die voor 600 euro nog steeds erg net geprijst was tov de Sony/Panasonic/Denon's van toen en bovendien een fantastische scaler oplossing had. Daarnaast was de firmware support geweldig. Zat je met een niet werkende disk met je Denon met de gebakken peren, met een Oppo had je na een maand een firmware update waar de disk wel mee speelde.

Daarna kwam de BDP93/95 die zelfs iso files van USB disks kon spelen. Weer een unieke feature voor bluray spelers destijds. Helaas door de BDA association (lees Sony/Panasonic/Philips/Warner/Fox/etc) om zeep is geholpen. De 103/105 heb ik overgeslagen en bracht volgens mij niet veel extra's naast bv. de Darby oplossing, maar ondertussen stegen de Oppo prijzen wel terwijl de gerenommeerde merken hun prijzen verder lieten zakken.

Nu met de UDP203 zit de Oppo op een instap prijs van 850 euro terwijl een vergelijkbare Panny of Sony al voor 300-400 euro te koop is en kwa features niet of nauwelijks onderdoet voor een 203.

Dus ik denk dat Oppo wel de juiste conclusie heeft getrokken en uit deze business stapt. Wel jammer voor ons  :hehe:

Ralph71

Quote from: riwi on April 13, 2018, 14:08:09
Daarna kwam de BDP93/95 die zelfs iso files van USB disks kon spelen. Weer een unieke feature voor bluray spelers destijds. Helaas door de BDA association (lees Sony/Panasonic/Philips/Warner/Fox/etc) om zeep is geholpen.

Hopelijk voegt Oppo deze optie weer toe zodra ze gestopt zijn met de productie. Ze zouden immers geen licentie meer krijgen zolang hun spelers deze optie hadden. Dan kan mijn UDP-205 nog vele jaren mee.  ;) :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

CineSmurf

@riwi, denk dat dat een hele goede samenvatting is inderdaad. 203 is echt een hele mooie en vooral snelle speler, maar prijspunt is niet meer wat het was. Denk ook verstandig besluit om op tijd te stoppen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

master30

Dan heb ik dus mijn laatste Oppo gekocht en niets meer om naar uit te kijken, hoe moet ik nu verder  :-[

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

riwi

Quote from: master30 on April 14, 2018, 17:19:27
Dan heb ik dus mijn laatste Oppo gekocht en niets meer om naar uit te kijken, hoe moet ik nu verder  :-[

Proost :)

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Jinsu

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Multimediaknaller

Herkenbaar aangaande de Sony UBP-X800 maar die stond voornamelijk stof te vergaren  :(

Mijn vrouw en ik kijken veel films, series (Netflix) en gamen ook nog eens heel veel...

Een Xbox One X aangeschaft, en nog geen moment spijt van gehad  :pompom:

RonG

Quote from: Bierbraker on May  9, 2018, 09:56:49
Een Xbox One X aangeschaft, en nog geen moment spijt van gehad  :pompom:

Hoe is de UHD speler van de XBox?

Teejoo

#97
Quote from: Jinsu on May  9, 2018, 00:59:54
Het lijkt erop dat Pioneer hierop gaat inspelen :) .

http://www.insideci.co.uk/news/pioneer-preps-powerhouse-uhd-blu-ray-playerprobably.aspx
Tja, Ik heb de fantastische BD BDP-LX91 gehad, maar daarvan was het loopwerk net na de garantie defect geraakt. En dat terwijl ik de speler alleen maar in het weekend gebruikt had. Reparatie is gewoon te duur door de complexe opbouw. Die staat dus al een paar jaar in de doos, wat wel jammer is aangezien het ook een erg mooie CD speler was. Hetzelfde heb ik ook bij mijn Pioneer PC brander gehad.

Dus ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit van de pioneer loopwerken. Verder wel een top speler met mooie tweak mogelijkheden.


Multimediaknaller

#98
Quote from: RonG on May  9, 2018, 10:22:30
Hoe is de UHD speler van de XBox?

Betrouwbare reviewer

https://youtu.be/F1Lt43-9lmY

Er komt nog een update!!

https://www.windowscentral.com/xbox-spring-update

RonG