Oppo stopt ermee

Started by J.A.F._Doorhof, April 3, 2018, 07:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Stef

Quote from: riwi on April  5, 2018, 14:22:52

De HDR mapping functie die er sinds vorige maand in zit is, denk ik, een van de beste op de markt. Geen enkele andere UHD speler doet dit momenteel. Alle speler kennen HDR strip : dwz buig rec2020 kleuren om naar rec709 en vertaal HDR terug naar SDR. Met de Oppo kan je curves kiezen voor de HDR-SDR omzetten en kan je de rec2020 kleuren behouden.

Let wel dat er momenteel iets fout gaat met de conversie en rec2020 niet behouden wordt (maar rec709 in een bt2020 container).  Werner (home@themovies) heeft dit ook gemeld aan Oppo en op avsforum staat er ook meer over te lezen.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Maximus_Aurelius

Quote from: Richi on April  4, 2018, 23:37:21
En het feit dat er in heel Arnhem (bijvoorbeeld) nauwelijks nog een zaak te vinden is waar ze CD's, DVD's of Blurays verkopen, toont volgens mij wel aan dat de verkoop van fysieke media flink op zijn retour is. Er zijn nog maar weinig mensen die waarde hechten aan echt goede kwaliteit en de leversnelheid van streaming is natuurlijk veel hoger. Dat past beter in het 'on demand tijdperk' waarin we nu leven.

Iets naar het zuiden ligt in Venlo een top zaak die heel veel cd's heeft en zelfs vinyl.
Sounds-Venlo.
Jarenlang al een top zaak met heel veel kennis. En een uitgebreid assortiment.
Door heel Nederland bekend en zelfs bekende Nederlanders komen er. O.a Johan Derksen.

Sounds-Venlo heeft ook een webshop.

Ik las dat in USA(volgens RIAA) de cd verkoop en überhaupt fysieke media terrein winst heeft geboekt tenopzichte van download. Sinds 2011 niet meer gebeurd.
http://www.nme.com/news/music/physical-sales-digital-downloads-first-time-since-2011-2273809

Ik koop ook nog genoeg fysieke media maar wel meer cd's en dan XRCD, SACD, K2HD.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

VTEC_genieter

Als ik ooit nog een hele goede BD speler wil aanschaffen..........hmmm.....

Dan moet ik dat nu doen hè?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

master30

Quote from: VTEC_genieter on April  5, 2018, 20:23:54
Als ik ooit nog een hele goede BD speler wil aanschaffen..........hmmm.....

Dan moet ik dat nu doen hè?

Ja  ^^
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

vik

Ik zou me niet zo de kast op laten jagen. De markt is nog lang niet over en dat gaat voorlopig nog door. Panasonic komt ook met een mooie speler op de markt.

Oppo produceert als ik het goed heb begrepen tot Juni dit jaar ongeveer en dan houdt het op. Dan wordt er vast nog wel geleverd tot eind dit jaar.

Quote from: VTEC_genieter on April  5, 2018, 20:23:54
Als ik ooit nog een hele goede BD speler wil aanschaffen..........hmmm.....

Dan moet ik dat nu doen hè?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: VTEC_genieter on April  5, 2018, 20:23:54
Als ik ooit nog een hele goede BD speler wil aanschaffen..........hmmm.....

Dan moet ik dat nu doen hè?

Er zijn genoeg andere opties dan Oppo. Zou nu geen Oppo meer nemen want updates en fixes zullen op laag pitje komen te staan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: vik on April  5, 2018, 21:13:39
Ik zou me niet zo de kast op laten jagen. De markt is nog lang niet over en dat gaat voorlopig nog door. Panasonic komt ook met een mooie speler op de markt.

Dat is ook zo, ben ook wel benieuwd naar die speler. Maar het zijn juist die extra features die de Oppo interessant make, dus ben benieuwd of we zoiets ook gaan terugzien bij de grotere jongens.

Ik vind het ook nog steeds vreemd dat Denon niets heeft.

vik

Klopt helemaal wat je zegt. Bijvoorbeeld de Source direct functie is voor projectie een feature die de oudere Panasonic UB 900 niet heeft.

Ik denk persoonlijk dat D&M dit al aan hebben zien komen. D&M maakt ook gebruik van de MediaTek chipset, en MediaTek is Oppo. Panasonic bakt zijn eigen chips en is niet afhankelijk van Oppo bijvoorbeeld.


Quote from: Teejoo on April  6, 2018, 00:10:01
Dat is ook zo, ben ook wel benieuwd naar die speler. Maar het zijn juist die extra features die de Oppo interessant make, dus ben benieuwd of we zoiets ook gaan terugzien bij de grotere jongens.

Ik vind het ook nog steeds vreemd dat Denon niets heeft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Akosoft
Je betaald altijd meer voor een kleine stap voorwaarts.

Is het het geld waard moet iedereen voor zichzelf weten maar ik vind de oppos echt super.

Is het verstandig nu te kopen?
Ik zeg JA
Het is waarschijnlijk het laatste discbased systeem dus je Koopt een speler die je hele collectie kan afspelen van top kwaliteit.

Ik zie de prijzen met een jaartje eerder omhoog gaan dan naar beneden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Het probleem voor mij is een beetje dat de speler die ná de oppo komt die mooie extra opties niet zullen hebben, terwijl je daar wellicht wel je projector op in zal stellen en wellicht kiezen.
Los van het feit dat ik die 4K projector ook nog moet kopen.

Een stomme vraag wellicht: werken die opties zoals hdr strip en die nieuwe functie mbt het kleurbereik ook op de hdmi ingang? Want dan is er natuurlijk geen enkel issue meer als een loopwerk het zou begeven 😊

Masterkale

Het enige nadeel van de oppo is dat ze netflix eraf hebben gegooid. Nu moet ik met een chromecast via de HDMI in. Niet ideaal, het werkt. Verwacht geen kwaliteit ;)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

J.A.F._Doorhof

Netflix via de Chromecast werk super.
Wat is er volgens jou mis mee ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

N1v3K


home@the movies

#64
QuoteEen stomme vraag wellicht: werken die opties zoals hdr strip en die nieuwe functie mbt het kleurbereik ook op de hdmi ingang? Want dan is er natuurlijk geen enkel issue meer als een loopwerk het zou begeven 😊

Ja die functies doen het ook via de HDMI ingang, hij aanvaard echter geen Dolby Atmos geluid aan de ingang en de HDR/BT2020 naar SDR/BT2020 werkt, zoals eerder al aangehaald, niet zoals het moet.
Er komen nl. geen BT2020 kleuren op het display terecht maar REC709 bij conversie naar SDR/BT2020, we hebben dit gemeld aan Oppo maar ik vrees dat er nu niet veel meer gaat gebeuren met deze info ivm een eventuele firmware update die die probleem oplost.

Gebruik je bvb een Panasonic met externe HD fury om de HDR te strippen en SDR/BT2020 te maken dan gaat dit wel goed, perfecte tone mapping met BT2020 kleuren in SDR.

Teejoo

Goed om te horen dat er meerdere wegen naar Rome leiden Werner!

home@the movies

Quote from: Teejoo on April  6, 2018, 13:59:42
Goed om te horen dat er meerdere wegen naar Rome leiden Werner!

Ja, het is jammer dat dit probleem bij Oppo vermoedelijk niet meer gaat opgelost worden want verder was deze functie echt wel dik ok, verschillende presets om een soort van aangepaste gamma curves te kiezen die dan in combinatie met de NITS slider en de SDR/BT2020 conversie een heel mooi resultaat konden opleveren.
Ik zou zeker ook de nieuwe Panasonics in de gaten houden omdat ik een flauw vermoeden heb dat ze een gelijkaardige functie gaan implementeren.
Wat beeldkwaliteit betreft moest destijds de 900 zeker niet onderdoen voor de Oppo, dus er zijn nog wel wat alternatieven te bekijken.

N1v3K

Quote from: home@the movies on April  6, 2018, 13:54:47
Gebruik je bvb een Panasonic met externe HD fury om de HDR te strippen en SDR/BT2020 te maken dan gaat dit wel goed, perfecte tone mapping met BT2020 kleuren in SDR.

Als je bij de Pana dit kan met een externe HDfury, dan zal dat bij de Oppo ook wel kunnen, toch?
Ik zie hier even niet de meerwaarde van de Pana ...  :unsure:

Teejoo

Quote from: N1v3K on April  6, 2018, 14:10:39
Als je bij de Pana dit kan met een externe HDfury, dan zal dat bij de Oppo ook wel kunnen, toch?
Ik zie hier even niet de meerwaarde van de Pana ...  :unsure:
Die stoppen er niet mee 😊

N1v3K

Ja ok  ;D

Maar ik las het echt als "dit kan alleen met de Pana" ;)

buckler

Quote from: N1v3K on April  6, 2018, 14:10:39
Als je bij de Pana dit kan met een externe HDfury, dan zal dat bij de Oppo ook wel kunnen, toch?
Ik zie hier even niet de meerwaarde van de Pana ...  :unsure:

Lijkt mij ook ja... mocht Oppo het niet voor elkaar krijgen met de hdr off bt2020 optie omdat er geen (juiste) updates meer komen ,al denk ik persoonlijk dat ze hier nog wel mee komen, dan zal een hdfury erachter toch wel de oplossing kunnen zijn?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: N1v3K on April  6, 2018, 14:10:39
Als je bij de Pana dit kan met een externe HDfury, dan zal dat bij de Oppo ook wel kunnen, toch?
Ik zie hier even niet de meerwaarde van de Pana ...  :unsure:

Neen dat is uiteraard het hele probleem, anders zou het geen punt zijn.
De tone mapping van HDR/BT2020 naar SDR/BT2020 gebeurt IN de speler, de HD fury doet enkel dienst om de metadata er uit vet strippen.
En de Tone mapping is in de Oppo dus niet ok, in de Panasonic wel, dus hd Fury met Oppo werkt ook niet omdat de tone mapping nog steeds in de speler gebeurt.


home@the movies

Quote from: N1v3K on April  6, 2018, 14:23:20
Ja ok  ;D

Maar ik las het echt als "dit kan alleen met de Pana" ;)

Dat las je dan helemaal goed, het probleem blijft exact gelijk als je de HD fury met de Oppo gebruikt, GEEN SDR/BT2020 vanwege foutieve tone mapping.

home@the movies

Quote from: buckler on April  6, 2018, 15:38:46
Lijkt mij ook ja... mocht Oppo het niet voor elkaar krijgen met de hdr off bt2020 optie omdat er geen (juiste) updates meer komen ,al denk ik persoonlijk dat ze hier nog wel mee komen, dan zal een hdfury erachter toch wel de oplossing kunnen zijn?

Neen dus  ;) geen oplossing (of toch niet op dit moment)

bigbro

Voor mij is het duidelijk dat streaming de toekomst heeft. Sommige series in UHD met of zonder DV via Netflix zien er nu al erg goed uit evenals de UHD films die je via de Apple TV kunt kopen. Wat echter achterblijft is het geluid. Huur of koop je zo'n film of serie via Netflix zit je nog steeds met Dolby Digital opgescheept.