Oppo digital stopt ermee

Started by blueray, April 3, 2018, 06:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blueray

Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

blueray

#1
Ik ben een erg tevreden oppo gebruiker (205udp). Maar ik snap het ook wel, in mijn geval zal het de laatste disc-speler zijn die ik aanschaf en zo zullen er meer zijn. Concurrentie is blijkbaar te groot.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

activ

Blijkbaar was ik net op tijd met mijn eerste Oppo kopen. Helemaal geen spijt van, want hij bevalt zeer goed. Voor een disk speler fabrikant snap ik het echter wel, vele zijn al gestopt met disk kopen en de kans in groot dat UHD het laatste formaat op disk zal zijn.

J.A.F._Doorhof

Laatste disc formaat ?
Ja/nee

Ik vind streamen ook handiger maar vind fysieke media toch wel belangrijk. Er zijn zat situaties waar streamen van 4k HDR gewoon onmogelijk is.

Wij hebben bv pas sinds een paar maanden glas. Daarvoor was ik al blij als ik zonder al teveel problemen 1080 kon streamen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Guardian

Ik heb hier enkele Humaxen staan, komen daar nu Oppos bij?

riwi

De engelse EU website heeft de melding ook.
Die gaan zelfs helemaal dicht zoals ik het lees.

https://www.oppodigital.co.uk/

QuoteOPPO Digital UK will close its door in the summer. A new European Hub is being set up to process future orders. Technical support, warranty claims, servicing, spares will in future be handled by a third party, with details to follow. All commitments made by OPPO Digital UK will be met.

FDLARRY

Jammer, kon hun producten erg waarderen, softwarematig vond ik ze minder. Maakt de keuze voor mijn toekomstige streamer wel makkelijker, zo heeft elke nadeel ......
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

kyrill

Er zal best vraag zijn naar een Oppo 205 zonder ingebouwde disk speler...
Accent zou dan verschuiven naar kiezen uit diverse digitale bronnen SSD, USb  Tidal TV box You Tube, ziggo naar TV /projector of audio installatie, zat mogelijkheden

FDLARRY

#8
Quote from: kyrill on April 12, 2018, 15:52:59
Er zal best vraag zijn naar een Oppo 205 zonder ingebouwde disk speler...
Accent zou dan verschuiven naar kiezen uit diverse digitale bronnen SSD, USb  Tidal TV box You Tube, ziggo naar TV /projector of audio installatie, zat mogelijkheden

Zoiets bedoel je?

https://www.hifi.nl/artikel/25469/Review-Oppo-Sonica-DAC.html

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

WickedGame

Quote from: FDLARRY on April 12, 2018, 15:57:25
Zoiets bedoel je?

https://www.hifi.nl/artikel/25469/Review-Oppo-Sonica-DAC.html

De Sonica DAC stoppen ze ook mee.

Had die op het lijstje staan als DAC/Streamer maar die is door het nieuws er direct vanaf gegaan. Best zonde dat Oppo stopt.

FDLARRY

Quote from: WickedGame on April 12, 2018, 16:03:36
De Sonica DAC stoppen ze ook mee.
Ik weet het, ik heb hem wel aangeschaft. Ik ga het met dit ding wel een paar jaar uitzingen. NAIM komt binnenkort met nieuwe streamers, ben erg benieuwd. Kon in de toekomst wel eens mijn nieuwe streamer worden. Tot nu toe was het altijd OPPO vanwege hun betere prijs/kwaliteit verhouding, ik vind NAIM eigenlijk net te duur, maar hun software en ondersteuning wint het van OPPO.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

WickedGame

Quote from: FDLARRY on April 12, 2018, 16:07:24
Ik weet het, ik heb hem wel aangeschaft. Ik ga het met dit ding wel een paar jaar uitzingen. NAIM komt binnenkort met nieuwe streamers, ben erg benieuwd. Kon in de toekomst wel eens mijn nieuwe streamer worden. Tot nu toe was het altijd OPPO vanwege hun betere prijs/kwaliteit verhouding, ik vind NAIM eigenlijk net te duur, maar hun software en ondersteuning wint het van OPPO.

Het is een mooi ding die Oppo Sonica. Hardware top of the bill, goede DAC en uitstekende reviews. Enige puntje was dat gapless niet kon, en nu dan door het stoppen er helaas ook niet gaat komen. Verder was het qua specs wel een van de beste prijs/kwaliteit dac/streamers die kan krijgen. Als is er nu ook de nieuwe TEAC die ook qua prijs/kwaliteit gunstig ligt.

NAIM zal duurder zijn, dat heb ik ook met Linn en andere merken. Tuurlijk alle waar naar je geld, maar ik vraag me af of sommige streamer/dacs niet wat te overpriced zijn.