Te mooi om waar te zijn?

Started by paulkokkie, April 1, 2018, 11:00:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulkokkie

Ik ben al lang op zoek naar een nieuwe 55 inch 4k TV.
Heb nu een Samsung 40 inch FHD.

Hier op het forum heeft iemand mij gewezen op een Sony TV, waar ik niet mee bekend was, heb altijd Samsung gehad.
Na weken speuren kwam ik deze https://www.coolblue.nl/product/768527/sony-kd-55xe9305.htmlaanbieding tegen.

Dat scheelt €800 van de prijs bij de MM.

Iemand hier die zijn licht hier over kan laten schijnen over welk addertje er onder het gras zou kunnen zitten?

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

BernHardN

Die Sony is wel een topper, bbeter dan de oleds. Maar de link werkt niet!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

i2Paq

Even de link aanpassen  ;)

Is alleen een on-line verkoop maar die zaak is wel te vertrouwen.

Zie 1-2-3 geen addertje.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mijkie

#3
ik kan ook geen addertje vinden, heel gerenommeerde zaak, bestel er ook wel eens wat, ook mijn huidige TV komt bij hun vandaan !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kjelt

Op kieskeurig.nl staan drie zaken met dezelfde prijs dus is geen foutje ofzo.
Misschien grote partij of uitloop product maar Coolblue is gewoon een goede bonafide zaak. Meerdere spullen aangeschaft voor vergelijkbare prijzen.

Staaled

Coolblue is naar mijn  ervaring ( en die van vele anderen ) één van de beste webshops.
Ik lees dan ook niets bijzonders. Gewoon een prima aanbieding.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sirius666

Als Coolblue ergens niet bekend mee staat dan zijn dat scherpe aanbiedingen. Zegt dus alles over MM in dezen  :D

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

RonK.

Goede tip, ik zoek ook een nieuwe TV.

Dit lijkt me geen onaardig toestel en de prijs is niet onacceptabel

turtlespeed

//
Quote from: BernHardN on April  1, 2018, 11:06:53
Die Sony is wel een topper, bbeter dan de oleds. Maar de link werkt niet!

Beter dan de OLED's?

Waar blijkt dat uit?
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

paulkokkie

Quote from: RonK. on April  1, 2018, 12:06:42
Goede tip, ik zoek ook een nieuwe TV.

Dit lijkt me geen onaardig toestel en de prijs is niet onacceptabel

Dan mag je mij wel betalen voor die tip  ;D ;D
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

blue-eyes

Quote from: BernHardN on April  1, 2018, 11:06:53
Die Sony is wel een topper, bbeter dan de oleds. Maar de link werkt niet!

Hoe goed moet de 9 serie dan wel niet zijn..... De Z9 staat nog 2 versies boven deze 9305 serie. Ik heb zelf ook de 9305, maar beter dan OLED? LCD heeft bepaalde voordelen tov OLED. Maar ook nadelen.
Als je LCD in kwalitatieve zin wilt vergelijken lijkt het me niet dat je een middenmotor van Sony met OLED moet vergelijken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Witalik

Quote from: BernHardN on April  1, 2018, 11:06:53
Die Sony is wel een topper, bbeter dan de oleds. Maar de link werkt niet!

Beter dan OLED's ? In welke zin dan ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

BernHardN

#13
Check eens de kanalen van heimkinoraum en hdtvtest op youtube.
Het is niet zozeer wat je 1:1 ziet maar wat je nog aan lichtopbrengs hebt over 5 jaar de inbranding vd oleds en de veel hoogere lichtopbrengst vd Sony led.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

diceman

#14
Quote from: BernHardN on April  2, 2018, 10:57:06
Check eens de kanalen van heimkinoraum en hdtvtest op youtube.
Het is niet zozeer wat je 1:1 ziet maar wat je nog aan lichtopbrengs hebt over 5 jaar de inbranding vd oleds en de veel hoogere lichtopbrengst vd Sony led.

Dus niet zelf ervaren, meer van iets gehoord en gelijk voor waarheid aannemen?
Misschien toch zelf eerst eens op onderzoek uit gaan, vergelijkend warenonderzoek doen, en daarna pas een (on)gefundeerde uitspraak doen.

fasteddie

Coolblue, coolblue...ja inderdaad komt me wel bekend voor.....hoezo gerenomeerde zaak? Het is een vande beste webwinkels die er bestaat....ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet bekend is met Coolblue of heeft hij een een wasmachine die al 20 jaar meegaat.... ;D

Maar goed gewoon bestellen en als de tv niet bevalt weer gratis terugsturen...

blue-eyes

Tja. Als ik me druk moet maken over iets wat over 5 jaar mogelijk kan gebeuren. LCD heeft eigenschappen, OLED ook. OLED aan het begin van de ontwikkeling, LCD redelijk aan het eind.

Als je nu 1 op 1 vergelijkt is voor de meeste mensen OLED beter. Of dat technisch over 5 jaar met nu gekochte toestellen ook zo is? Geen idee. Wellicht niet.


Je antwoord verduidelijkt nu wel meer waar je op doelt, en had je al deze reacties wellicht niet gehad. Je doelt dus op iets anders dan de nu zichtbare kwaliteit. De TS kan daar dan iets minder mee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

raindog

Quote from: BernHardN on April  2, 2018, 10:57:06
Check eens de kanalen van heimkinoraum en hdtvtest op youtube.
Het is niet zozeer wat je 1:1 ziet maar wat je nog aan lichtopbrengs hebt over 5 jaar de inbranding vd oleds en de veel hoogere lichtopbrengst vd Sony led.

Misschien moet je deze kanalen eerst zelf even checken, Vincent Theo Van hdtvtest geeft zelf overduidelijk aan dat inbranding van oled een non-issue is.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

BernHardN

Dat kan wel zo zijn maar hier zie je toch iets anders,
https://youtu.be/k66dfUAzSq0

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Sirius666

#19
Quote from: BernHardN on April  2, 2018, 12:46:17
Dat kan wel zo zijn maar hier zie je toch iets anders,
https://youtu.be/k66dfUAzSq0

Raar hoor. Jij refereerde nl. zelf naar die test LOL :D

Fox

Quote from: diceman on April  2, 2018, 11:18:06
Dus niet zelf ervaren, meer van iets gehoord en gelijk voor waarheid aannemen?
Misschien toch zelf eerst eens op onderzoek uit gaan, vergelijkend warenonderzoek doen, en daarna pas een (on)gefundeerde uitspraak doen.

Dat gaat visa versa ook op voor OLED.
En 1x bij MM gezien te hebben is ook geen vergelijk.

OLED word de hemel in geprezen als het beste, terwijl alle zwakheden voor het gemak maar even vergeten worden...

Mokumer45

Even een waarschuwing: Pas op, in (bijna) alle winkels staan de TV's in de winkelmodus ingesteld, waardoor de kleuren en de helderheid op een niet-reeel niveau staan, die bij normaal gebruik nooit gebruikt wordt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

darkrunner

#22
Coolblue is toch niks speciaals aan qua webwiknkel buiten dat ze meestal duurder zijn dan andere goede webwinkels, zelfs wat ze als 2de kans aanbieden vind je bij andere goedkoper zonder in te boeten aan (klanten)service.

Zo speciaaal is die prijs voor deze Sony toch niet.

paulkokkie

Quote from: Mokumer45 on April  2, 2018, 13:06:23
Even een waarschuwing: Pas op, in (bijna) alle winkels staan de TV's in de winkelmodus ingesteld, waardoor de kleuren en de helderheid op een niet-reeel niveau staan, die bij normaal gebruik nooit gebruikt wordt.

Dat vond ik ook een zeer positieve ervaring bij Coolblue in Den Haag, de beide verkopers vertelden me dat ook al, afzonderlijk van elkaar, maar ik wist het al uit eerdere ervaringen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

paulkokkie

Quote from: darkrunner on April  2, 2018, 13:16:27
Zo speciaaal is die prijs voor deze Sony toch niet.

Ik had deze prijs bij nog 2 winkels gevonden, dus 3 in totaal.Bij andere bedrijven was ie minimaal €1600.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)