P20 pro

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2018, 08:54:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Zit nu toch echt serieus te dubben
Na jaren iphones is mijn stap naar de note 8 me enorm goed bevallen dus mij zie je niet meer zo snel naar iOS terug gaan .

Ik fotografeer ook veel en de beste camera is natuurlijk die je bij je hebt.

Dit is waar de p20 pro mijn aandacht trekt.
40mp met 20mp BW sensor voor extra dynamic range. Bizar hoge ISO performance en RAW ondersteuning

Plus mogelijkheid om handheld 8 seconden foto's te maken in het donker met enorm weinig ruis en veel detail en dynamic range.

Wat ik tot nu toe gezien heb... Super
Mede door de grote sensor.

Maar vraag me af wat jullie ervaringen zijn met huewai tov Samsung.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kanariepiet

Ik zit ook een beetje in dubio, heb een "oude" spiegelreflex en een IPhone 6s plus en merk dat ik de laatste tijd de spiegelreflex bijna niet meer meeneem en minder met foto's doe.

Zit zelf te twijfelen tussen een Samsung s8+, s9+ of de Huawei ivm de op papier geweldige camera.

J.A.F._Doorhof

Samsung bevalt goed.
Camera is best goed. Maar die Huawei zou wel fantastisch moeten zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W.Otter

#3
https://youtu.be/Q_K0R99VN7I

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

J.A.F._Doorhof

Gezien.
Video op 4k slecht qua stabilisatie. De rest wel super.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spekkie99

Zijn die nieuwe sony xz2 qua camera nog een optie?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

J.A.F._Doorhof

Op zich wel maar heeft een stuk minder mogelijkheden.
Video zal wel een stuk beter zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

J.A.F._Doorhof

Heb hem maar besteld.
30 dagen test.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spekkie99

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  2, 2018, 18:29:50
Heb hem maar besteld.
30 dagen test.
Gaaf. Heb je tijd voor een review?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

J.A.F._Doorhof

Zal ik zeker doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco66

Heb al tijdje de Huawei P8 lite, bevalt me uitstekend!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Zo een slechte review
Slechte foto's
Video word niet bij verteld dat 1080p superieur is maar 4k slecht.
Ook geen aandacht voor RAW
De jpg files zijn gewoon niet top met teveel verscherping.
En ze geven geen aandacht aan een van de grootste feautures namelijk de 4 seconde exposure mode.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Acht seconden zelfs dacht ik. Had er idd bijgemoeten. Dat van 4K dacht ik ook al, waarom niets over deze slechte mode, ik hield het maar op het testen van een preproductie model.
Dpreview heeft toch wel goede reviews normaal gesproken?
De meeste YT reviews die ik zag, zagen niet zoveel verschil met een S9. Ook niet bij slecht licht. Alleen de acht seconden mode waren ze over het algemeen wel blij mee.
Maar om daar nu 1000 voor uit te geven...
Jij je review al bijna klaar Frank? En wat is er met RAW?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

RAW is altijd een stuk beter dan de JPG.
Ik krijg de telefoon de 12e of 13e binnen, ze zijn in NL nog niet beschikbaar.

Er zijn ook legio reviews online die niet de 40MP optie testen omdat hun systeem dat niet aankan..... ik vraag me dan serieus af wat voor reviewer je bent.

Het eerste dat ik ga testen is juist alleen de 40MP RAW optie.
Dan zie je echt goed wat de sensor doet.
Daarna natuurlijk de pixelbinding in RAW (indien mogelijk) en JPG.
Daarna de nachtmodes
En natuurlijk video

Je hoort enorm veel verschillende meningen.
De ene beweert dat de iPhoneX en S9 volledig weg worden geblazen, en om eerlijk te zijn verwacht ik dat ook.
De ander beweert dat de P20 Pro heel erg slecht is en nog minder detail laat zien dan een Note8.....

MAW ik ga het gewoon lekker zelf bekijken, ik kijk er naar als fotograaf en weet dat je een foto op een bewolkte dag niet mag vergelijken met een foto op een zonnige dag (ja het gebeurt, raad eens welke als beter uit de bus komt....zucht)

Dit is een serieuze camera telefoon en ik vind dat je dan dingen als JPG gewoon moet overslaan bij je review over kwaliteit.
natuurlijk zullen veel mensen jpg ook gebruiken maar ik denk dat de P20 pro toch echt gericht is op de serieuze snapper die gewoon meer kwaliteit wil. Dus tot nu toe ben ik erg teleurgesteld met hoe de reviews gedaan worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Heb ondertussen 3 delen online op www.frankdoorhof.com
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lazybird

Goede review, thanks
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ga een lezen weet je het zeker van deel 4 ? Zie hem zo niet staan al is een mobiel wel een klein scherm dus ik kan er overheen kijken
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Gelezen leuke review Frank. Hopelijk gaan we deze techniek snel ook op andere toestellen zien
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Was eerst een intro en daarna 3 delen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"