Raar gedrag speakers/Receiver - Atmos nieuw 5.1.4!

Started by chrisssj2, March 30, 2018, 18:47:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisssj2

Marantz 6011


Dit probleem is sinds nu ik vandaag 5.1.4 heb aangesloten. Voorhier deed alles het prima zonder error's etc.

Het probleem treed op bij de Audyssey namelijk:



Wat vreemd is aangezien ik niks met de bekabeling gedaan heb, de bekabeling er echt gewoon heel goed uitziet, en na herhaaldelijk aansluiten van receiver en speaker kant het probleem aanblijft. De error that is... Geluid is prima en receiver en windows herkent de speaker.

Zoals je kan zien op het plaatje zegt hij wel dat t niks hoeft te betekenen en je ignore kan doen? Toch zint me het niet omdat ik dit nooit had.
Dus ben ik de speaker aansluiting (back surround R is de verbinding in kwestie ) aan gaan sluiten op Back surround L. en left op right. En weer Auddysey test:



Nu zegt hij dat Back Left een error heeft.

Heeft iemand advies wat dit zou kunnen zijn en of dit echt hinderlijk is, of moet ik gewoon lekker verder genieten van mijn geluid?

2de gedeelte van de post volgt nu.
Na de instelling van de audyssey liet hij een scherm zien met ALLES 0.0 DB. niks veranderd BEHALVE -5.5 DB subwoofer.
Wat ik vreemd van. Na nader checken bij de levels krijg ik iets heel anders te zien:



Blijkbaar heeft hij wel de levels aangepast...? Vreemd.
Tijdens het testen viel mij een gekke glitch op of wat het ook is. Dit gebeurd steeds alleen bij de hoogte kanalen en verschilt telkens.
Ongeveer 2 van de 4 speakers zullen echt significant harder audio hebben tijdens de audyssey tone test, en dit is dus VOOR dat ze uberhaupt afgesteld zijn, wat het dus nog vreemder maakt.
Welke speaker harder van de hoogte kanalen is verschilt steeds... Echt super bizar. Kan me voorstellen dat die audyssey afstelling geen ruk van klopt nu.






chrisssj2

Ik ben achter het 0.0 DB probleem gekomen dat was omdat ik niet goed keek, is ook verwarrend aangezien NAAST de auddysey calibraties waardes je ook deze waardes nog eens apart kan instellen per HDMI kanaal. Level calibration op HDMI kanaal dus als 2de laag.

Het probleem van de Phase en het gekke wisselende harde volume in de Auddysey test blijft nog steeds on-beantwoord.
Bijv uit 7 testen zal hij 3x in de test (bij wisselende speakers) een veel hardere piep doen dan de andere speakers of dat de speaker zelf normaal gesproken doet.

Ik heb de receiver al 2 maanden en zeker wel 80 x die piep test doorgelopen zonder de phase error en of dat wisselende hoge volume.
Iemand enig idee?

astonmartin

Ik denk zelf dat je toch kabels moet nakijken of er een los draadje het chassis van de versterker niet raakt of bij de speakers een draadje wat elkaar raakt. Het laatste wat toegevoegd is zijn de atmos kanalen, dus lijkt dat daar het probleem vandaan kan komen. Als er iets niet in orde is  bijvoorbeeld dat draadjes elkaar raken verkeerd aangesloten bekabeling kan dat vreemde metingen opleveren.

Succes.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

chrisssj2

Quote from: astonmartin on April  1, 2018, 17:59:42
Ik denk zelf dat je toch kabels moet nakijken of er een los draadje het chassis van de versterker niet raakt of bij de speakers een draadje wat elkaar raakt. Het laatste wat toegevoegd is zijn de atmos kanalen, dus lijkt dat daar het probleem vandaan kan komen. Als er iets niet in orde is  bijvoorbeeld dat draadjes elkaar raken verkeerd aangesloten bekabeling kan dat vreemde metingen opleveren.

Succes.

Ik heb de kabels al verschillende keren nagekeken en alles lijkt in orde, Elk draadje zit er gewoon in zonder een ander draad van een andere kanaal aan te raken.
Tevens heb ik de oude polarity check gedaan door een batterij te pakken en kijken of de speaker inwaards of uitwaards resoneerd.
De polariteit van de speaker waar t omgaat is gewoon goed.

Is audyssey dan fout? Maar waarom krijg ik dit nu pas... Heel vaag!