Yippie

Author Topic: Reset timer lamp JVC HD950  (Read 969 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vanadium

Reset timer lamp JVC HD950
« on: March 28, 2018, 22:36:29 »
Mijn HD950 heeft een nieuwe lamp gekregen. Nu lukt het me niet om de lamp timer te resetten. Ik heb het via de remote geprobeerd, via de knoppen op het toestel zelf.

Je moet in een sequence 4 knoppen binnen 2 seconden indrukken, heeft iemand ervaring hiermee en een tip voor me hoe deze reset voor elkaar te krijgen?

Offline Dynky

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+38)
  • Total likes: 38
Re: Reset timer lamp JVC HD950
« Reply #1 on: March 29, 2018, 08:09:19 »
geen ervaring mee, maar wat ik zo lees op meerdere Google hits is die timing/snelheid wel de clue in het hele verhaal...staan tal van "problemen" beschreven, maar telkens lukt het wel als ze daar wat extra aandacht aan schenken zo lijkt het.

schijnbaar is de instructie in de manual ook niet helemaal correct/volledig?
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3645 albums (and counting) & some toys to enjoy them
the toys : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110775.msg1916137#msg1916137

Offline vanadium

« Reply #2 on: March 29, 2018, 17:24:29 »
geen ervaring mee, maar wat ik zo lees op meerdere Google hits is die timing/snelheid wel de clue in het hele verhaal...staan tal van "problemen" beschreven, maar telkens lukt het wel als ze daar wat extra aandacht aan schenken zo lijkt het.

schijnbaar is de instructie in de manual ook niet helemaal correct/volledig?

Had die link ook al gevonden, ik ben ruim een uur bezig geweest, je wordt dan wel steeds rapper met je vingers. Het kan zijn dat mijn AB niet goed meer functioneert maar je zou dit toch ook moeten kunnen met de knoppen op de projector zelf. Iig dank voor het meedenken.

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+51)
  • Total likes: 10
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #3 on: March 29, 2018, 17:43:31 »
Had die link ook al gevonden, ik ben ruim een uur bezig geweest, je wordt dan wel steeds rapper met je vingers. Het kan zijn dat mijn AB niet goed meer functioneert maar je zou dit toch ook moeten kunnen met de knoppen op de projector zelf. Iig dank voor het meedenken.

Nieuwe batterijen geprobeerd?
Had het laatst ook met mijn hd750, maar blijkbaar was hij er wel uitgekomen.
Volgens mij staat me iets van bij dat je hem uit moest zetten, voordat je het uitvoert?
Het is al weer een tijdje geleden, dus ik ben het wat kwijt...
Stereo: CA-plates | Audio research Reference 2 MKII | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six| Genesis V | Test RS cables | Linn Sneaky | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV7702 en MM8003 | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x | Acoustat model one + one 2x | Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2 | KEF Reference dipolen DS206 | Jamo Ultra THX 2 center | Apple TV 3 |Dune HD

Offline DD2

• senior member
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 0
  • there's no place (for cinema) like 127.0.0.1
    • mijn bios *always under construction*
« Reply #4 on: April 4, 2018, 15:14:32 »
Het gaat waarschijnlijk om het tempo waarin je de knoppen indrukt. Daar had ik ieg bij mijn 990 ook last van.

Ik weet nou alleen niet meer of het langzaam of snel moest ;) ik meen redelijk snel.

De unit moet uit staan ieg in standby

Volgens mij is dit het : Back, Ok, Hide (snel achter elkaar).. dan pijltje naar beneden ingedrukt houden.  snel achter elkaar dus en laatste vasthouden. tot het lampje gaat knipperen.
« Last Edit: April 4, 2018, 15:20:21 by DD2 »

Offline paul groot

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • Audioot..........
« Reply #5 on: May 15, 2018, 10:20:36 »
ja........ deze werkt! dank........
JVC DILA 950, Tag Mc Laren 32, Denon BD3800, 3x Aitos 800, Bill KT88, KRELL 100, PS3, Sony BD300, Eigenbouw speakers open baffle.

Offline vanadium

« Reply #6 on: June 1, 2018, 10:49:41 »
Hier ook uiteindelijk gelukt, de originele AB bleek niet goed meer te werken. Met een nieuwe meteen raak.